Diyet yaparken mutlu kalmanın 10 yolu

Diyet yaparken mutsuz olmak hepimizin başına gelen bir şey. Açken sinirli olmak, stres seviyesinin artmasına aşinayız. Bu nedenle diyet sırasında mutsuz olmak, enerjinin düşmesi hiç de şaşırılacak bir durum değil. Peki diyet yaparken mutlu olmanın yolları yok mu? Elbette var, diyet yaparken daha az stresli olmanın yollarını derledik.

03 Eylül 2020, Perşembe 17:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Diyete başlamayın, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanın

Diyete başlamayın, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanın

“Diyete başladım” cümlesi yerine sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmayı öğrenmek için bir programa katıldığınızın ifadesi bile sizi rahatlatacaktır. “Diyet” hep bir kısıtlamayı çağrıştırıyor ama bu sözcük dilimize ve beynimize öylesine yerleşmiş durumda ki istenildiği etkiyi başka sözcüklerle sağlamak mümkün olmuyor.


 Sürekli tartılmayın

Sürekli tartılmayın

Sık sık tartılmanız gerekmiyor; kilo verip veremediğinizi her gün, her saat takip etme huyunuzdan vazgeçmelisiniz. Aldığınız sonuçlar kafanızı karıştırır, haftada bir gün tartılmanız yeterlidir. Kilo konusunda aşırı kaygılar yaşamanız sizi ister istemez gerilime itecektir. Aşırı gerginlik durumunda vücutta salgılanan hormonlar nedeniyle metabolizma yavaşlar ve kilo verilmez.


  Karbonhidratı hayatınızdan çıkarmayın

Karbonhidratı hayatınızdan çıkarmayın

Yeterli miktarda glikoz yani karbonhidrat alınmazsa, beyin enerji kaynağını kaybediyor ve proteinlerin yan ürünlerini enerji gereksinimi için kullanmaya başlıyor. Bu da stres, unutkanlık ve algılamada güçlük yaratarak günlük yaşamda sorun olarak karşımıza çıkıyor. Bu nedenle sadece proteinli besinler tüketiliyor ve gün içerisinde hiç karbonhidrat alınmıyorsa daha mutsuz ve sinirli hissedilebiliyor.

 Mükemmeliyetçi olan kimse mükemmel değil

Mükemmeliyetçi olan kimse mükemmel değil

İşlerini dört dörtlük yapmaya odaklı mükemmeliyetçi tipler diyet yaparken de mükemmel olmaya çalışıyorlar. Küçük bir kaçamak bile suçluluk duygularını artırabiliyor. Bu kişiler günlük aktiviteleri gereği diyete tam uyamadıkları noktada bu yaptıklarını en büyük hata olarak algılayıp kendilerine öfkeleniyor ve aşırı yiyerek kendilerini cezalandırıyorlar. Tabii sonrasında da pişmanlık geliyor. Bu durum onların motivasyonlarını ciddi oranda düşürerek diyetlerinden vazgeçmelerine neden oluyor. Ya hep ya hiç tarzı düşünceler kişileri öfkeye itiyor; günlük hayatlarında pozitif düşünce tarzını kullanan kişiler ise kızgınlık, öfke gibi duygularla daha etkili bir şekilde baş edebiliyorlar. Olumlu düşünceler diyet yaparken başarıyı beraberinde getiriyor. Bu nedenle diyet yaparken daima bardağın yarısının dolu olduğu algısıyla hareket etmek gerekiyor.

 Kolay hedefler belirleyin

Kolay hedefler belirleyin

Diyet yaparken mutlaka adım adım ulaşmak istediğiniz hedefleri belirlemelisiniz, bu sizi motive edecektir. Ama hedefler kolay ulaşılır olmalıdır; çıtayı yüksek koymanız sizi strese sokar, hedefe ulaşamama ve başarısızlık hissi ise diyeti yarım bırakmanıza neden olur.

 Ödül günü belirleyin

Ödül günü belirleyin

Zaman zaman daha az sağlıklı yiyecekleri beslenme programınıza dahil ederseniz, diyetinizde başarısız olma ihtimaliniz azalır.Bazı beslenme uzmanları size bu süreçte yardımcı olmak için haftanın bir günü veya bir öğün istediğiniz gibi yemek yiyebileceğinizi söylerler.

 Daha özgür diyetler seçin

Daha özgür diyetler seçin

Kısıtlayıcı diyetler oldukça popüler olabilirler ancak bu diyetlerden birini yapmak iyi bir fikir olmayabilir. Eğer doktorunuz size böyle bir diyet tavsiye etmediyse ve böyle bir diyeti tercih etmeniz için ortada gerçek bir sebep yoksa yapmayın.

Bu tür diyetlerle ilgili iki sorun vardır:

  • Birincisi size iyi yemek yemeyi öğretmezler. Bu diyetlerdeki besinlerin yetersizliği, iyi beslenme alışkanlığı edinmenize engel olacaktır.
  • Bazı durumlarda istediğiniz etkinin tam tersini de yaratabilirler. Yani yağlardan çok kilo vereceğinize kaslarınızı kaybedebilirsiniz.


 Yoyo sendromu

Yoyo sendromu

Kısa sürede verilen kilolar genelde vücuttan yağ kaybı yerine su ve kas kaybı olarak gerçekleştiğinden, genellik hızla da geri alınır. Hatta başladığınız noktaya 1-2 kilo ekleyerek dönmenize neden olur. “Yoyo sendromu” olarak isimlendirilen kısır döngüyü yaşarsınız. Her geri dönüş ise size özgüvenizi kaybettirip motivasyonunuzu yitirmenize neden olacaktır. Sık sık başa dönüşler de metabolizmayı yavaşlatacaktır.

  Diyete başladığınızı herkese söylemeyin

Diyete başladığınızı herkese söylemeyin

Diyet yaptığı bilinen kişiler, genelde çevreni sorularına maruz kalır. Kaç kilo verdin, ne kadar yedin, kaç kilosun... Bu sorular sizi ister istemez strese sokar. Eğer mecbur değilseniz, diyete başladığınızı kimseye söylemeyin.


 Serotonin içeriği yüksek gıdalar tüketin

Serotonin içeriği yüksek gıdalar tüketin

Yeterli uyku uyuyamamak, tek gıda diyetleri uygulamak, fazla miktarda kafein almak, fiziksel aktivite azlığı gibi etkenler diyet yaparken diyet yapan kişinin mutsuz olması nedenleri arasındadır. İşte bu yüzden özellikle kadınların diyetleri düzenlenirken alternatif kaynaklar sunulmalı, serotonin içeriği yüksek besinlerle diyet zenginleştirilmeli, bu sayede diyet yaparken de mutlu olunabilmeli.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Her keseye uygun masrafsız diyet yöntemleri