Diyet yaparken şişmanlatan 5 büyük hata (4 haftada 4 kilo verdiren diyet)

Diyete başlayanlar bir süre sonra kilo verme hızında duraklama dönemi yaşar. Bu durumun sebebi size hata gibi gelmeyen ama diyetinizi sabote eden değişiklikler olabilir. Diyetisyen Nilüfer Bayram şişmanlatan hataları anlatıp 4 haftada 4 kilo verdiren diyeti paylaştı

04 Ocak 2019, Cuma 11:44 Son Güncelleme:
A A
1-ÖĞLE VEYA AKŞAM YEMEĞİNİ DIŞARIDA YEMEK

1-ÖĞLE VEYA AKŞAM YEMEĞİNİ DIŞARIDA YEMEK

İlk haftalarında her öğünü kendiniz hazırlarken 3 ana öğünün birini dışarıda tüketmeye başladıysanız birkaç ipucuna ihtiyacınız var.


Hemen düzeltelim: Izgara tavuk, balık gibi az yağlı pişirilen menüleri tercih edin. Kullanılan malzemeleri ve sosları sorgulayın. Ana yemeğin yanında gelen pilav, patates gibi garnitürleri baştan tabağınıza koydurmayın. Yerine salata veya haşlanmış / ızgara sebze isteyin.

2- AİLE ZİYAFETLERİNDE BOL YİYİP İÇMEK

2- AİLE ZİYAFETLERİNDE BOL YİYİP İÇMEK

Diyet yaparken sürekli ertelediğiniz aile yemeklerine katılmaya başladınız. Artık lezzetli yiyecekleri geri çevirmeniz çok zor geliyor. Kendinize ödül vermenin vakti geldi diye düşünüyor olabilirsiniz.


Hemen düzeltelim: Kendinize ana menüden küçük bir porsiyon (pizza, kıymalı makarna, mantı, börek gibi), sebzelerden veya salatalardan ise büyük porsiyon hazırlayın. Yoğurt tüketmeyi unutmayın.

3-ARA ÖĞÜNLERİN ATIŞTIRMA OLMASI

3-ARA ÖĞÜNLERİN ATIŞTIRMA OLMASI

Öğün saatlerinizdeki değişiklikler (öğün atlama, ara öğün saati gelmeden atıştırma) kilo takılmasının en büyük nedenlerinden. Ana öğününüzden 1 saat sonra acıkmaya başladıysanız ana öğünlerinizdeki kalorileri tamamlamadınız demektir. Eksik kalan kaloriler ara öğün saatiniz gelmeden peşinize düşer.


Hemen düzeltelim: Ana öğünlerinizi içeriğini mutlaka tamamlayın. Öğünlerinizin arasında 3-4 saat bırakın.

4-KAHVALTIYI ATLAMAK

4-KAHVALTIYI ATLAMAK

Kapıdan çıkmadan önce hiçbir şey yememek, 1 bardak kahve içmek kilo kaybetmeniz için kötü bir yoldur.


Hemen düzeltelim: Elinize 1 meyve, 1 kutu süt veya 1 avuç kuru yemiş alıp evden çıkın.

5-TARTIDAN MUCİZE BEKLEMEK

5-TARTIDAN MUCİZE BEKLEMEK

Genellikle ilk 3 ayın sonunda yeni 3 aylık bir zaman dilimi için kilo kaybı yavaşlar. Bu süreçte aktivitenizi artırın. Devam eden kilo kaybınız haftada 500 gram ile 1 kg arasında olmalı. Birçok insan daha fazlasını hedefler. Gerçekçi olmayan bu hedefine ulaşamayınca da diyeti bırakır.


Hemen düzeltelim: Hızlı giden hızlı gelir.

TATLANDIRICILAR YAĞLANDIRIR

TATLANDIRICILAR YAĞLANDIRIR

Yemeklerle birlikte tüketilen gazoz, kolalı içecekler, meyve suyu ve limonata benzeri içecekler şekersiz dahi olsa insülin salınımını artırarak öğündeki kaloriyi yağa çevirir. Öğünden aldığınız kalorilerin size enerji olarak geri dönmesini engeller ve yemekten 1-2 saat sonra atıştırma ihtiyacı duyarsınız.

4 HAFTADA 4 KİLO VERİN

4 HAFTADA 4 KİLO VERİN

KAHVALTI


Her gün:


● Çiğ sebze

● 25 g (1 dilim) esmer ekmek (ekşi mayalı)


PAZARTESİ: 1 ince dilim (30 g) dil peyniri + 5 zeytin


SALI: 1 yumurta ile menemen + 1 adet üçgen peynir


ÇARŞAMBA: 1 bardak süt + 2 tatlı kaşığı fıstık ezmesi (şekersiz)


PERŞEMBE: 2 kaşık lor peyniri + 2 bütün ceviz


CUMA: 2 adet dilimliyağsız kaşar peyniri ile tost + 1 su bardağı süt


CUMARTESİ: 1 haşlanmış yumurta + 1 tatlı kaşığı sürülebilir peynir + 5 zeytin


PAZAR: 1 yumurta + 3-4 parça sucuk + 30 g (1 ince dilim) kaşar peyniri.

ÖĞLE YEMEĞİ

ÖĞLE YEMEĞİ

Her gün:


● Salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile)


PAZARTESİ: 6 kaşık etli kurufasulye + 4 kaşık bulgur pilavı + 1 bardak ayran


SALI: 4 kaşık kıyma (domates soslu) + 6 kaşık kepekli makarna + 1 bardak yoğurt


ÇARŞAMBA: 2 yumurta ile omlet + 1 dilim esmer ekmek + 1 bardak yoğurt


PERŞEMBE: 1 adet tam buğday lavaş + 3 adet ızgara köfte (dürüm) + 1 bardak ayran


CUMA: 160 g ton balığı + 4 kaşık kepekli makarna (salata içine)


CUMARTESİ: 1 el kadar ızgara balık + 1 orta boy haşlanmış soğumuş patates (salata içine)


PAZAR: 6 kaşık mantarlı tavuk sote + 2 kepçe çorba.

ARA ÖĞÜN

ARA ÖĞÜN

● 1-2 porsiyon meyve (tek çeşit tercih edin) +10-12 adet tuzsuz badem veya fındık


1 porsiyon meyveye örnekler:


● 1 orta boy elma


● 2 adet mandalina


● 1 orta boy portakal

AKŞAM YEMEĞİ

AKŞAM YEMEĞİ

Her gün:


● Salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile)


● 1 bardak (200 g) yoğurt


PAZARTESİ: 6-8 kaşık kıymalı pazı + 1 dilimesmer ekmek


SALI: 6-8 kaşık kıymalı yeşil mercimek + 1 dilim esmer ekmek


ÇARŞAMBA: 7-8 adet kıymalı lahana dolması (içine pirinç yerine bulgur koyabilirsiniz)


PERŞEMBE: 6-8 kaşık kıymalı pırasa + 1 dilim esmer ekmek


CUMA: 6-8 kaşık yumurtalı ıspanak + 1 dilim esmer ekmek


CUMARTESİ: 6-8 kaşık zeytinyağlı kereviz + 1 dilim esmer ekmek


PAZAR: 6-8 kaşık kıymalı karnabahar + 1 dilim esmer ekmek.



HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

ozgur.celenk@posta.com.tr

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.