Diyet yapmadan akıllıca zayıflamanın 7 yolu

Eğer bir diyete bağlı kalamıyorsanız, diyet yapmadan zayıflamanın yollarını sık sık arıyorsunuzdur. Diyet yapmadan kilo vermenin birinci kuralı bir egzersiz rutini oluşturmak olsa da spor yapmayı sevmeyenlerdenseniz yine soluğu diyet yapmadan zayıflamanın yollarını aramakta bulursunuz. Hem diyet yapmamak hem de egzersizden kaçarak kilo vermenin tek yolu akıllıca davranmaktır. Yani denge! Diyet yapmadan zayıflamak istiyorsanız işte diyet akıllıca zayıflamanın 7 yolu!

29 Mayıs 2020, Cuma 12:28 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Sabah erken kalkın ve tartılın

Sabah erken kalkın ve tartılın

Eğer tartılmaktan kaçıyorsanız yüzleşmekten korktuğunuz şeyler var demektir. Her sabah erken kalkıp tartılmalı, sonucu not etmelisiniz. Böylelikle sürekli kontrol altına kalacak, 1 gram fazla dahi almış olsanız o günü dengelemenin yollarını arayacaksınız. Genellikle bir gün öncesinde çok yediysek ertesi gün tartılmaya cesaret edemeyiz ama gerçeklerle yüzleşmekten kaçamayacağınızı da unutmayın. Telefonunuzun takvim bölümünde bulunduğunuz güne kilonuzu not edebilirsiniz. 

Uyan ve su iç

Uyan ve su iç

Her sabah uyandıktan sonra 500 ml civarı -yaklaşık 2 su bardağı- su içmeye özen gösterin. Sabahları vücuduzun suya en hasret kaldığı zaman dilimidir. 8 saat uyuyorsunuz ve bu en az 8 saat susuz kalmak demek, tabii gee kalkıp su içmiyorsanız. 


Keyif almıyorsan yeme

Keyif almıyorsan yeme

Eğer şu an bunu okurken dünden kalan tatlıyı yiyorsan bir peçete al ve ağzındakini bırak. Eğer gerçekten keyif almıyorsan sırf canın sıkıldığı için buzdolabına gitme. Tatlı ve yağlı yiyecek hakkını en ihtiyacın olduğunu ana sakla. Tatlı ve yağlı yiyecek ihtiyacını yok yere kullanma. İkram edildiğinde geri çevirmeyi de öğrenmek zorundasın. 

Elini, ağzını ve gözünü meşgul tut

Elini, ağzını ve gözünü meşgul tut

Eğer sağlıksız yiyecek ve tatlıların bol olduğu bir ortamdaysan kendini o masadan ya da mutfaktan uzaklaştır. Örneğin gerçekten bir şey alman gerekmedikçe buzdolabını açma. Alışverişe gittiğinde hiç gereği yokken, neden atıştırmalık reyonuna gidiyorsun ki? Eğer ille de elini ya da ağzını meşgul etmek istiyorsan eline düşük kalorili bir içecek al ve onu adeta aksesuarın haline getir. Acıktıysan, önceliği sebzelere ver. Hiç salatalık tuzlayıp yedin mi? Bir salatalık yalnızca 7 kalori. Sakız da iyi bir seçenek olabilir. 

Beslenme günlüğü tutun

Besin günlüğü tutmak, yani beslenme takibi yapmak gün içinde beslenmenizde yer verdiğiniz tüm yiyecek ve içeceklerin kaydını tutmanız anlamına geliyor. Yanlarına kalorilerini de yazmak oldukça faydalı. Yediğiniz, içtiğiniz her şeyi not etmek size sıkıcı ve yorucu bir iş gibi gelebilir ama sonucunda kendinizi hiç olmadığı kadar kontrol altına hisseceksiniz. İşte besin günlüğü tutmanın 4 faydası:

  • Beslenme konusunda bilinciniz artar
  • Sizi sorumlu kılar
  • Yeme alışkanlıklarınızı fark ettirir
  • Sizi besin değerlerine ilişkin bilgi sahibi yapar 

Uzun ve kısa vadeli hedefler belirleyin

Derhal 10 kilo eksildiğiniz günlerin hayalini kurmayın, kendinize ilk etapta bir iki kiloluk hedefler koyun. Hefedleri aştıkça 'tik atacak' ve motive olacaksınız. Kendinize ayna önünde de hedefler koyabilirsiniz. Haftalık olarak bel ve kalça bölgenizi ölçmeye başlayabilir, ilerleyen zamanlarda bacak çevrenizi ölçebilirsiniz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Basenleri eritmek için yapılabilecek 10 şey