Diyet ve spora evden uzakta da devam etmenin 12 yolu

Diyet ve sporu evde yapmakta sorun yok. Yemeklerinizi kendiniz yapabiliyor, sporunuza devam edebiliyorsunuz. Peki dışarıdayken? Misafirliğe gittiğinizde, tatilde, iş seyahatindeyken durumlar biraz karışıyor. Ama eğer bahane üretmeye meyilli değilseniz, sağlıklı beslenmeye her yerde devam edebilirsiniz.

24 Mart 2021, Çarşamba 09:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kalori takip aplikasyonları ile kilonu takip et

Kalori takip aplikasyonları ile kilonu takip et

Ev dışında yediklerimizi fazla kaçırmaya biraz daha meyilli oluruz. Telefonuna indirdiğin bir kalori takip aplikasyonu sayesinde günlük hedefine daha yakın durabilirsin. Unutma, kilonu koruman önemlidir ve sıkı takipte olmak sizi sağlıksız atıştırmalıklardan uzak tutmaya yardım eder.


Günlük hareket miktarınızı kontrol et

Günlük hareket miktarınızı kontrol et

Her yerde kolaylıkla bulabileceğin giyilebilir fitness cihazları sayesinde günlük hareket miktarını takip edebilir, reflektörlü kıyafetler yardımıyla karanlıkta da rahatlıkla spor yapabilirsin.


Fazlasını alın

Fazlasını alın

Yağ birikintisinden oluşmuş bir yemek önünüze geldiğinde fazla yağı kağıt bir mendille alın. Böylece yemeğin kalorisini 100-200 kalori arası azaltmış olacaksınız. Misafirliğe gittiğiniz yerde ayıp olur diye düşünmeyin.

 İlk sipariş sizin olsun

İlk sipariş sizin olsun

Siz sağlıklı, hafif bir yemek tercih edeceksinizdir. Fakat yanınızdaki kişiler daha yüksek kalorili besinler tercih edecekse bu durumda sizin de kafanız karışacak siparişiniz hakkında yeniden düşünecek yanlış tercihler yapacaksınız. Bu nedenle siparişi veren ilk siz olun. Siparişleriniz geldiğinde arkadaşınız sizden önce bitirdiyse sizde beklerken bir bitki çayı içerek kalori alımınızı azaltabilirsiniz. Çünkü yapılan bir araştırmaya göre sizin yemeğiniz bittiğinde yanınızdaki arkadaşınızın yemeğe devam etmesi sizin fazladan 100 kalori daha aldığınızı göstermiştir.


Salata seçimine dikkat edin

Salata seçimine dikkat edin

Seçeceğiniz salata yemeğinizin en iyi dostu da olabilir, düşmanı da. Salataya neler kattığınıza bağlı olarak değişir bu durum. Salatalarınızı sossuz isteyin kendiniz sirkesini, limonunu, zeytinyağını koyun. Salatanızı taze yeşillikler, fasulyeler, sebzelerle doldurun. Özellikle patates salatası, makarna salatası, tavuk salatasına dikkat edin çünkü içerdikleri mayonez, şeker, yağ oranlarıyla kalori açısından aşırı yüklü olabilirler.

Garsonlarla konuşun kendi tarzınızı oluşturun

Garsonlarla konuşun kendi tarzınızı oluşturun

2005 yılında Journal of Retailing and Consumer Services dergisinde yayınlanan bir çalışmada; garson; “Patates kızartması da ister misiniz?” Ya da içeceğiniz büyük boy olsun mu?” gibi sorular yönelttiğinde insanların daha hızlı karar verdiği ve sağlıksız besinlere yönelme isteğinin arttığı saptanmıştır. Bu sorulara dikkat edin. Garsondan özel ricalarda bulunun en az tereyağı, margarin, yağ ile servis edilenleri tercih edin. Fazladan tuz ilavesi yaptırmayın. Izgara yemeklerini, kızartma yerine pişmiş yemekleri tercih edin.


Playlist’ine yeni şarkılar ekle

Playlist’ine yeni şarkılar ekle

Canlanmaya ve biraz daha ilhama ihtiyacın olduğunda playlist’e yeni şarkılar eklemek seni ayağa kaldırabilir. Müzik koşu sırasında hızlandırır, ağırlık kaldırırken sana güç verir!


Bir çift kablosuz kulaklık edin

Bir çift kablosuz kulaklık edin

Klasik kulaklıklar spor sırasında başa bela oluyor. Bir çift kablosuz kulaklığa yatırım yapmayı deneyin, böylelikle kabloları düzenlemek üzere harcadığınız efordan kurtulup egzersize odaklanabilirsin.

Mini esneme bantları ile hızlı egzersiz yap

Mini esneme bantları ile hızlı egzersiz yap

Mini esneme bantlarının her yerde bulunabilme, uygun fiyat, kolay taşınabilme gibi avantajları var. Farklı dayanıklılık seviyelerinde ve çeşitli renklerde üretilen bantlarla kalça, omuz ve sırt bölgeni ısıtmak son derece kolay! Neticede mini esneme bantları yardımıyla evde hızlı bir egzersiz yapmak şahane bir seçenek.

İp atla

İp atla

İp atlama, ısınma ve vücut ısısını yükseltmek üzere eski ama son derece işe yarar bir yöntemdir. 10 dakika boyunca ip atladığında artan vücut ısısıyla eklem sıvısı akışkan hale gelerek eklemlerinin kayganlaşmasını sağlar. Böylece yaralanmaların da önüne geçmiş olursun. İp atlamak özellikle spor salonuna gidecek vakti olmayanlar için harika bir seçenek!


Oturduğunuz yere dikkat edin

Oturduğunuz yere dikkat edin

Genellikle çoğumuzun yaptığı tercihtir. Pencere kenarı veya televizyon karşısında oturmak. Aslında bu noktalar tehlikeli yerlerdir. Dikkat dağıtıcı ortamlar oldukları için ne kadar yediğinizi fark edemezsiniz. Daha fazla yemenize neden olur. Mümkün olduğunca sessiz ortamları tercih etmeye çalışın.

Tok kalmak için atıştırmalık protein barlar tüket

Tok kalmak için atıştırmalık protein barlar tüket

Tatildeyken özellikle davetlere katılmadan önce yediğin protein açısından zengin bir besin seni gece boyu tok tutarak gereksiz atıştırmalıklardan uzak tutar! Unutma, tatilde hedeften şaşmamak için kararlılık şart, bu da ancak akıllı yiyecek seçenekleriyle mümkün!


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo mutfakta alınır: Fit bir mutfağın 35 altın kuralı