Diyete mi başlayacaksınız? İşte diyet dostu 15 ipucu

Diyete başlamaya karar verdiyseniz bu harika! Sağlıklı ve fit bir vücut için geri sayım başladı demektir ancak en önemli kural sabır ve uzun vadeli iradedir. İşte diyet yaparken işinize yarayacak önemli ipuçları

16 Kasım 2021, Salı 10:35 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
BOL SU VE DİĞER KALORİSİZ İÇECEKLER İÇİN

BOL SU VE DİĞER KALORİSİZ İÇECEKLER İÇİN

O patates cipsi poşetini yırtmadan önce bir bardak su için... İnsanlar bazen susuzluğu açlıkla karıştırırlar, bu nedenle gerçekten ihtiyacınız olan tek şey buz gibi bir bardak su olduğunda fazladan kalori tüketebilirsiniz. 

Sade su kesmezse, aromalı soda, ayran veya bir fincan meyve demlenmiş bitki çayı demlemeyi deneyin.

GECE ATIŞTIRMALIKLARINA DİKKAT

GECE ATIŞTIRMALIKLARINA DİKKAT

Akılsız yeme en sık akşam yemeğinden sonra, nihayet oturup rahatladığınızda gerçekleşir. 

TV karşısında atıştırmak, diyetinizi rotadan çıkarmanın en kolay yollarından biridir. 

Ya belirli bir saatten sonra mutfağı kapatın ya da kendinize 100 kalorilik bir paket kurabiye ya da yarım fincan az yağlı dondurma gibi düşük kalorili bir atıştırmalık verin.

EN SEVDİKLERİNİZDEN VAZGEÇMEYİN AMA

EN SEVDİKLERİNİZDEN VAZGEÇMEYİN AMA

En sevdiğiniz yiyecekleri tamamen kesmek yerine, zayıf bir alışverişçi olun. 

Bir kutu yerine bir adet taze pastane kurabiyesi veya bütün bir poşet yerine büyük kutulardan küçük bir parça şeker satın alın. 

Yine de en sevdiğiniz yiyeceklerin tadını çıkarabilirsiniz - anahtar ölçülü olmaktır.

GÜN BOYUNCA BİR KAÇ KÜÇÜK ÖĞÜN

GÜN BOYUNCA BİR KAÇ KÜÇÜK ÖĞÜN

Yaktığınızdan daha az kalori alırsanız, kilo verirsiniz. Ancak her zaman aç olduğunuzda, daha az kalori almak zor olabilir. 

Obezite araştırmacısı Dr. Rebecca Reeves, "Çalışmalar, günde 4-5 öğün veya atıştırmalık yiyen kişilerin iştahlarını ve kilolarını daha iyi kontrol edebildiklerini gösteriyor" diyor. 

Günlük kalorilerinizi daha küçük öğünlere veya atıştırmalıklara bölmenizi ve çoğunu günün erken saatlerinde yemenizi önerir - akşam yemeği en son yediğiniz zaman olmalıdır.



HER ÖĞÜNDE BİRAZ PROTEİN

HER ÖĞÜNDE BİRAZ PROTEİN

Protein, beni en iyi şekilde dolduran besindir - karbonhidrat veya yağlardan daha tatmin edicidir ve sizi daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar. 

Ayrıca kas kütlesinin korunmasına yardımcı olur ve yağ yakımını teşvik eder. 

Bu nedenle deniz ürünleri, yağsız et, yumurta akı, yoğurt, peynir, soya, fındık veya fasulye gibi sağlıklı proteinleri öğünlerinize ve atıştırmalıklarınıza dahil ettiğinizden emin olun.



BAHARATLARIN GÜCÜNÜ HAFİFE ALMAYIN

BAHARATLARIN GÜCÜNÜ HAFİFE ALMAYIN

Memnun kalmanıza yardımcı olabilecek bir lezzet artışı için yemeğinize baharat veya acı biber ekleyin. 

Amerikan Diyetisyenler Derneği sözcüsü Malena Perdomo, "Lezzet yüklü yiyecekler tat alma tomurcuklarınızı harekete geçirecek ve daha doyurucu olacak, bu nedenle çok fazla yemeyeceksiniz" diyor. 

DOLABINIZDA İŞE YARAR ÜRÜNLER BULUNDURUN

DOLABINIZDA İŞE YARAR ÜRÜNLER BULUNDURUN

Elinizin altında yemeye hazır atıştırmalıkların ve yemeklerin dakikalar içinde olması sizi başarıya hazırlar. 

Beş veya 10 dakika içinde sağlıklı bir yemek hazırlayabilirseniz, pizza sipariş etme olasılığınız daha düşük olacaktır. 

Elinizin altında bulundurmanız gereken bazı temel şeyler şunlardır: Dondurulmuş sebzeler, tam tahıllı makarna, yağı azaltılmış peynir, konserveler, önceden pişirilmiş ızgara tavuk göğsü, tam tahıllı pide ve salata yeşillikleri.



Küçük tabaklar, küçük porsiyonlar, küçük öğünler az kalori demektir.  

Bu, porsiyonların daha fazla görünmesine yardımcı olur ve zihniniz memnunsa, mideniz de memnun olacaktır.

VAZGEÇEBİLDİĞİNİZ HER ÖĞÜN YERİNE SALATA TÜKETİN

VAZGEÇEBİLDİĞİNİZ HER ÖĞÜN YERİNE SALATA TÜKETİN

Daha az makarna veya ekmek ve daha fazla sebze yiyerek, bir yılda bir elbise veya pantolon bedeninizi kaybedebilirsiniz. 

Beslenme ve Diyetetik Akademisi sözcüsü Cynthia Sass, "Tabağınızdaki nişasta miktarını azaltıp sebze miktarını artırırsanız 100-200 kaloriden tasarruf edebilirsiniz" diyor.

METABOLİZMANIZI MUTLAKA UYANDIRIN

METABOLİZMANIZI MUTLAKA UYANDIRIN

Kolay bir diyet kazanımı gibi görünüyor: Kahvaltıyı atlayın, kilo vereceksiniz. 

Yine de birçok çalışma bunun tersinin doğru olabileceğini gösteriyor.

Kahvaltı yapmamak daha sonra acıkmanıza neden olabilir, bu da öğle ve akşam yemeklerinde çok fazla kemirmeye ve tıkınırcasına yemeye yol açar. 

Kilo vermek için her zaman yüksek lifli tahıl gevreği, az yağlı süt ve meyve gibi sağlıklı bir sabah yemeğine zaman ayırın.

LİFLİ GIDALARLA SİNDİRİM SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİN

LİFLİ GIDALARLA SİNDİRİM SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİN

Lif, sindirime yardımcı olur, kabızlığı önler ve kolesterolü düşürür - ve kilo vermeye yardımcı olabilir. 

Çoğu insan, ihtiyaç duydukları lifin sadece yarısını alır. Lifin faydalarından yararlanmak için çoğu kadın günde yaklaşık 25 gram, erkeklerin ise yaklaşık 38 gram veya 1000 kalori başına 14 gram alması gerekir. 

İyi lif kaynakları arasında yulaf ezmesi, fasulye, tam tahıllı gıdalar, kabuklu yemişler ve çoğu meyve ve sebze bulunur.

HAFTADA 1 KEZ TARTILIN

HAFTADA 1 KEZ TARTILIN

Kendilerini düzenli olarak tartan kişiler daha fazla kilo verme başarısına sahip olma eğilimindedir. 

Ancak çoğu uzman, kendinizi haftada yalnızca bir kez tartmanızı önerir, böylece günlük dalgalanmalar sizi raydan çıkarmaz.

Kendinizi tartarken şu ipuçlarını izleyin: Kendinizi günün aynı saatinde, haftanın aynı gününde, aynı terazide ve aynı kıyafetlerle tartın.

YAVAŞ VE EMİN ADIMLARLA KİLO VERİN

YAVAŞ VE EMİN ADIMLARLA KİLO VERİN

Kilo veriyorsanız ancak istediğiniz kadar hızlı değilse cesaretiniz kırılmasın Kilo vermek, tıpkı onları kazanmak gibi zaman alır. 

Uzmanlar, haftada yaklaşık bir ila iki kilo gerçekçi bir kilo verme hedefi belirlemenizi önerir. 

Beklentilerinizi çok yüksek ayarlarsanız, yeterince hızlı kilo vermediğinizde vazgeçebilirsiniz. Unutmayın, vücut ağırlığınızın sadece %5-10'unu kaybettiğinizde sağlık yararlarını görmeye başlarsınız.

YETERİNCE UYUYUN

YETERİNCE UYUYUN

Uykusuz kaldığınızda, vücudunuz iştah açıcı hormon olan ghrelin'i aşırı üretirken, size doyduğunuzu söyleyen leptin hormonunu yetersiz üretir. 

Yeterince uyumak sizi dinlenmiş ve tok hissettirebilir ve gereksiz atıştırmalardan sizi alıkoyabilir.

MEYVE VE SEBZELERİ SEVİN

MEYVE VE SEBZELERİ SEVİN

En iyi "diyet", daha az değil, daha fazla yemek yediğiniz yerdir . Daha fazla meyve ve sebze yerseniz, o kadar aç hissetmemelisiniz çünkü besin açısından zengin bu gıdalar aynı zamanda size tokluk hissi verebilecek lif ve su bakımından da yüksektir. 

Akıllı atıştırmalıkları seçtiğiniz sürece atıştırma iyi bir şey olabilir.

BONUS: ŞEKERSİZ SAKIZ ÇİĞNEYİN

BONUS: ŞEKERSİZ SAKIZ ÇİĞNEYİN

Bir dahaki sefere bir besi atıştırması almak istediğinizde, bunun yerine şekersiz sakız alın. 

Bazı sakız türlerini çiğnemek size taze bir nefes verir ve ayrıca açlığı yönetmenize, abur cubur yeme isteğinizi kontrol etmenize ve kilo vermenize yardımcı olabilir. (Ancak, bazen düşük kalorili sakızlarda kullanılan bir şeker alkolü olan aşırı sorbitolün bazı insanlarda müshil etkisi olabileceğini unutmayın.)

Sakız daha az yemenize neden olsa da, bu doğru yemeyi bırakabileceğiniz anlamına gelmez.

İyi bir diyet ve egzersiz hala önemlidir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Haşlanmış patates kilo aldırır mı? Haşlanmış patatesin kalorisi ve besin değerleri