'Diyeti bozdum ertesi gün ne yapmalıyım?': 7 adımda kriz yönetimi

'Diyeti bozdum ertesi gün ne yapmalıyım?' telaşını herkes en az bir kez yaşamıştır. Ancak diyet yaparken bir gün bozmak, öyle kabusunuz olacak bir durum değil. 'Gece çok yedim ne yapmalıyım?' telaşını anlasak da çok yenilen günlerin ertesinde muhakkak bir dönüşü var. Yani bir gün çok yemek kilo aldırır mı sorusunun ardından bir kahkaha patlatabilirsiniz.

29 Temmuz 2020, Çarşamba 18:24 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Öncelikle kendinizi affedin

Öncelikle kendinizi affedin

500 gram kilo almak için yaklaşık, yaktığınızın 3.500 kalori üzerinde yemek yemeniz gerekiyor. Bu da öyle, ortalama 200-300 kalorilik bir kase dondurma ya da 400-500 kalorilik birkaç parça çikolatayla olacak iş değil. Bu nedenle eğer söz konusu sadece bir öğünlük kaçamaksa büyük ihtimalle bunu kilo almadan atlatacaksınız.

 Egzersizi yoğunlaştırın

Egzersizi yoğunlaştırın

Bu küçük kaçamağın zararlarını tamamen silmek için egzersiz yapabilir, zaten düzenli olarak yapıyorsanız biraz daha yoğun hale getirebilirsiniz. 5 gün boyunca her gün yarım saat yürüyerek (5x160=800) ve günlük yaklaşık 110 kalorilik bir kesinti yaparak (bir bardak meyve suyu, bir kase meyveli yoğurt, bir tane kurabiye) 1.570 kalori yakmanız mümkün.

Zamanı iyi belirleyin

Zamanı iyi belirleyin

Mutlaka yiyecekseniz gecenin geç vaktini ya da uyanıp yemeği aklınızdan çıkarın. Eğer ille de yiyeceksiniz ikindi öğünü en güzel zaman, ve 4-5 parça çikolatayı 1 su bardağı soğuk süt veya meyve ile yemek en doğrusu.

72 saat bekleyin

72 saat bekleyin

Beslenme uzmanları, aşırı yeme krizi bittikten ancak 72 saat sonra gerçek kilonuzu görebileceğinizi söylüyorlar. Çünkü bu sürede vücudunuz fazla suyu atacak (hatta bu süreci daha da hızlandırmak için bol bol su için) ve ne kadar kilo aldığınızı anlayabileceksiniz. Aşırı yemek yiyerek geçirdiğiniz bir hafta sonundan sonra, eğer hemen sağlıklı rutininize geri dönerseniz, yaklaşık üç hafta içinde hiçbir şey olmamış gibi, sağlıklı bir şekilde eski kilonuza dönebilirsiniz.

Salata ve yoğurt yine kurtardı

Salata ve yoğurt yine kurtardı

Krizden sonraki gün, akşam öğünlerinizde peynirli ve az yağlı bir tabak salata veya bir kase yoğurt yiyin. Ertesi gün eski kilonuza yaklaştığınızı görecek, motivasyonunuzu yeniden toparlayabileceksiniz.

Kalorileri azaltın

Kalorileri azaltın

Kalorisi azaltılmış bir diyet planı tekrar forma girmenize yardımcı olacak. Bunun için bir diyetisyene danışabilir, tekrar sağlıklı beslenme düzeninize geri dönebilirsiniz. Kiloları hızla aldığınız için aynı hızla, yerleşmeden vermeniz de çok zor olmayacak. Sadece biraz sabırlı olmanızda fayda var.


Ertesi günü iyi uyuyun

Ertesi günü iyi uyuyun

Çok yediğiniz bir günün ardından uykunuzu yeterince almanız, yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri. Colorado Üniversitesinde yapılan bir araştırmada, deneye katılanlar arasında sadece beş saat uyumalarına izin verilen grubun, dokuz saat uyuyan gruba göre ertesi gün daha fazla yemek yediği, ayrıca daha fazla karbonhidrat ve yağ tükettiği gözlemlendi. Uykusuzluğun neden olduğu halsizliği yok etmek ve enerji sağlamak için karbonhidratlara sarıldığınız bir gerçek. Bu yüzden yeterince uyumak kilo kontrolünde hayli önem taşıyor.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Spordan önce enerji yükseltmenin 6 yolu