Diyeti ertelemeye 'yardımcı' cümleler: Benim metabolizmam yavaş zaten

Eğer kilo konusunda şanslı doğanlardan değilseniz siz de hayatınızda en az bir kez 'Pazartesi diyete başlamaya' karar vermişsinizdir. O diyetler ertelenir, çeşitli bahanelerle bırakılır. Ama kilo vermeye gerçekten niyetlendiyseniz, diyetinizle uyanır diyetinizle uyursunuz. Yani bu bahanaler ve ertelemeler hiç inandırıcı değil. İşte bakınca 10 metre uzaklıktan anlaşılan diyete başlamamak için üretilmiş 9 başarısız bahane.

13 Ocak 2021, Çarşamba 14:52 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 1. Hafta sonu diyetime uyamıyorum

1. Hafta sonu diyetime uyamıyorum

Bütün bir hafta erken kalkmaktan şikayet ediyor ve hafta sonu da yataktan daha geç saatlerde kalkmak istiyorsunuz. Fakat sabah geç kalktığınızda kahvaltınız öğle saatlerine kalıyor ve 2 gün boyunca tüm düzeniniz bozuluyor mu? Kahvaltı ve öğle yemeğinizi birleştirerek güzel bir brunch yapabilir ve diyetinizi bozmadan hafta sonunu geçirebilirsiniz. Hafta içi sağladığınız düzeni, hafta sonunda yerle bir edip pazartesi tekrar diyete başlayacağım derseniz kilo vermeniz sizin için çok zor olacaktır.


2. Misafirim geldi, hazırladığım ikramlara karşı koyamıyorum

2. Misafirim geldi, hazırladığım ikramlara karşı koyamıyorum

Diyete başladığınızda kendinizi sosyal hayattan uzaklaştırmanıza gerek yok! Elbette davetlere katılacak ve misafir kabul edeceksiniz. Bu sefer de, misafirlerinize sağlıklı ve hafif besinler hazırlamayı deneyin. Çeşit çeşit salatalar yaparak hem kendi kilonuzu hem de misafirlerinizin kilosunu koruyun.

 3. Metabolizmam yavaş çalışıyor

3. Metabolizmam yavaş çalışıyor

En sık karşılaşılan diyet bırakma veya başlayamama bahanelerinden biri de metabolizmanızın yavaş olduğunu düşünmenizdir. Kan bulgularınız, beslenme hikayeniz ve kronik hastalıklarınızı diyetisyeninizle paylaşarak metabolizmanızın neden yavaş olduğunu öğrenebilirsiniz. Ufak bir ipucu olarak; günde 2 lt su tüketmek, 2-3 fincan yeşil çay içmek, ananas-greyfurt gibi meyveleri tüketmek metabolizmanızı hızlandırır.


  4. Trafikte öğün saatlerimi kaçırıyorum

4. Trafikte öğün saatlerimi kaçırıyorum

Uzun süre trafikte kaldığınız zaman ara öğünlerinizi atlıyor, sonra da diyetinize nerden devam edeceğinizi bilemiyor musunuz? Arabanızda, çantanızda mutlaka meyve ve çiğ sebze bulundurun ve böylelikle ara öğün saatinizi atlamamış olursunuz. Yine uzun süre trafikte kalacağınız zamanlar için yanınıza su almayı unutmayın.


 5. Çok az yiyorum, yine de kilo veremiyorum

5. Çok az yiyorum, yine de kilo veremiyorum

Bir gün boyunca yediklerinizin listesini tutsanız, düşündüğünüzden çok daha fazla yediğinizi göreceksiniz. Belki de çok fazla abur cubur yiyorsunuz ve bunları normal yiyeceklerden saymadığınız için az yediğinizi düşünüyorsunuz.

  6. Daha önce pek çok kez denedim, ama başarılı olamadım

6. Daha önce pek çok kez denedim, ama başarılı olamadım

Diyet yapmayı daha önce deneyip başarısızlığa uğrayan insanların olabilir. Sakın vazgeçmeyin, geçmiş tecrübelerinizden de ders alarak hatanızı fark etmeye çalışın. Diyetiniz sırasında, çok katı kurallar mı koydunuz. Kısa zamanda çok fazla kilo kaybetmek mi istediniz, bir başkası istediği için mi diyete başladınız. Bütün bu soruların cevaplarını bulmaya çalışın. Bu kez daha önce yaptığınız hataları yapmayın. Daha gerçekçi olun, ne kadar sürede kaç kilo verebileceğinizi iyi hesaplayın ve mükemmel olmasanız da en azından elinizden geleni yapabileceğinizi düşünün.

 7. Diyet yiyecekleri çok pahalı

7. Diyet yiyecekleri çok pahalı

Diyet bisküvileri, kekleri, çikolataları pahalı olabilir. Fakat bunları yemek yerine, kolaylıkla satın alabileceğiniz en az diğerleri kadar etkili olan sebze, meyve, pirinç, yoğurt ve beyaz eti deneyin. Böylece kendi diyet yemeklerinizi ortaya çıkartabilirsiniz. Sonuçta, hem paranız cebinize kalır, hem diyetiniz yarım kalmaz.

 8. Sigarayı yeni bıraktım, bir de diyet yapamam

8. Sigarayı yeni bıraktım, bir de diyet yapamam

Sigarayı bırakma dönemlerinin yeme alışkanlıklarını değiştirmek için en uygun zaman olduğunu unutmayın. Bunu başarabilmeniz için olumlu düşünmeniz, kendinizi meşgul etmeniz ve planlı olmanız yeterli olur. Acıktığınızı hissettiğinizde hemen bir elma ya da başka bir meyve yiyin. Bir yandan da sigarayı bırakırken, diğer yandan yeme alışkanlıklarınızı da değiştirebilir ve bu dönemi kendiniz için olumlu bir hale çevirebilirsiniz.

 9. Kilolarım ailemden geliyor, şişmanlık bizim genlerimizde var

9. Kilolarım ailemden geliyor, şişmanlık bizim genlerimizde var

Şişmanlık bir yönüyle genlere bağlı olabilir. Ama bu durum diyet yapan kişinin hiç kilo veremeyeceği anlamına gelmez. Ailenizde kalıtsal olarak gelişen bir şişmanlık söz konusu ise, siz sağlıklı bir diyet programıyla ve düzenli egzersizlerle kilo verebilirsiniz. Sizin şanssızlığınız büyük ihtimalle bünyenizin, küçük yaşınızdan beri size verilen geniş porsiyonlar, kızartmalar ve çikolatalara alışık olmanızdan kaynaklanıyor.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 100 kalori yakmanın en kolay 10 yolu