Diyetinize rahatlıkla ekleyebileceğiniz 50 düşük kalorili besin

Düşük kalorili besinler, tokluk hissi vererek diyet yapanların günlük kalori miktarını aşmasına engel oluyor. Zayıflama maratonunuzda, diyetinize düşük kalorili besleyici besinler eklemeniz en büyük kurtarıcınız olabilir. Kilo vermek isteyenlere yardımcı olabilecek içlerinde meyve, sebze, içecek ve çeşnilerin olduğu 50 düşük kalorili besini derledik.

01 Nisan 2021, Perşembe 12:24 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 MEYVELER

MEYVELER

1- ELMA

C vitamini açısından zengin olan elma, bağırsak sağlığına iyi gelen güçlü bir lif kaynağıdır. 1 elmada 86 kalori var.

2- LİÇİ

C vitmaini kaynağı liçi meyvesi, kalorinin altındadır.

3- PAPAYA

Papaya mükemmel bir C vitamini kaynağıdır. 100 gramlık porsiyonunda bir yetişkin için önerilen günlük C vitamini ihtiyacının neredeyse yüzde 70'ini karşılar ve sadece 43 kaloridir.

4- GREYFURT

Bir dilim greyfurt 10 kalori içeriyor ve iyi bir C vitamini kaynağıdır.

5- ÇİLEK

Çilek, lif ve antioksidanların yanı sıra iyi bir C vitamini ve manganez kaynağıdır. 1 çilekte 6 kalori var.

6- KARPUZ

A ve C vitaminleri açısından zengin olan, ayrıca iyi bir B6 vitamini kaynağı olan karpuzun 100 gramı yalnızca 33 kalori.

7- AHUDUDU

Ahududu, C vitamini, manganez ve K vitamini açısından zengin bir meyve olmasının yanı sıra iyi bir lif kaynağıdır. 150 gram ahududu 78 kaloridir.

8- KAYISI

1 adet çiğ kayısı yalnızca 16 kaloridir. C, E ve K vitaminlerinin yanı sıra B vitaminleri içerir.

9- KİRAZ

Kiraz, C vitamini, potasyum ve lif açısından zengindir. 150 gram kirazda sadece 95 kalori var.

SEBZELER

SEBZELER

10- ROKA

20 gram rokada yaklaşık 5 kalori var. Kalsiyum, demir ve potasyum açısından zengindir.

11- TURP

Turp iyi bir potasyum, folat ve C vitamini kaynağıdır ve 1 dilim turpta 18 kalori var.

12- KUŞKONMAZ

Kuşkonmaz demir açısından zengin olmanın yanı sıra iyi bir K, A ve E vitamini kaynağıdır. Bir orta boy kuşkonmazda 3 kalori var.

13- ZEYTİN

Zeytin kalsiyum, E vitamini ve demir bakımından zengin olmasının yanı sıra 15 gram zeytin 22 kalori içeriyor.

14- BİBER

85 gramlık bir biberde sadece 25 kalori var. Tüm biber çeşitleri harika bir C ve B6 vitamini kaynağıdır.

15- DOMATES

Domates, C vitamini, potasyum, folat ve K vitamini bakımından zengindir. Ayrıca mükemmel bir antioksidan likopen kaynağıdır. 126 gramlık porsiyonunda 25 kalori var.

16- KEREVİZ

Bütün bir kereviz sapı 6 kaloriden daha azdır. Kereviz, iyi bir lif kaynağıdır. C vitamini ve flavonoidler dahil olmak üzere bol miktarda antioksidan içerir.

17- GÖBEK SALATA

Göbek salata, folat ile A ve K vitaminleri bakımından zengindir. Bir fincan rendelenmiş göbek marul yalnızca 10 kalori içerir.

18- REZENE

Zengin bir K vitamini kaynağı olan rezene, C vitamini, lif ve potasyum ile doludur.m Yarım rezenede 36 kalori var.

19- SU TERESİ

Su teresi, A, C, E ve K vitaminleri açısından zengin olmasının yanı sıra iyi bir kalsiyum kaynağıdır. Yüksek oranda su içerdiği için kalorisi son derece düşüktür. Bir bardak doğranmış su teresinin kalorisi yalnızca 4.

20- SALATALIK

Salatalık, K vitamini bakımından zengindir. Bir fincan dilimlenmiş salatalık sadece 18 kalori içerir.

21- PANCAR

Pancar harika bir lif, C vitamini ve folat kaynağıdır. 80 gram pancarda yaklaşık 34 kalori var.

22- KABAK

Potasyum, lif ve C vitamini açısından zengin olan kabağın bir porsiyonu 95 kalori.

23- YONCA FİLİZİ

Yonca filizleri K vitamini, çinko, bakır ve B vitaminleri bakımından zengindir. Bir fincanında sadece 8 kalori var ki bu da yonca filizlerini salataları doldurmak için mükemmel bir seçim haline getirir.

YAN BESİNLER

YAN BESİNLER

24- BAL KABAĞI

Bal kabağı, A, C, E ve B6 vitaminleri açısından zengindir. 116 gramı yakşaık 30 kalori içerir.

25- KIRMIZI LAHANA

Bir fincan kıyılmış kırmızı lahana 22 kaloridir. Kırmızı lahana, A, C ve K vitaminleri de dahil olmak üzere mükemmel bir vitamin kaynağıdır.

26- BEYAZ MANTAR

Beyaz mantarlar, D vitamini, çinko ve antioksidanlar açısından zengindir. Yarım bardak dilimlenmiş beyaz mantar, 8 kaloriden daha az bir orana sahip.

27- KARNABAHAR

Karnabahar zengin bir C vitamini kaynağıdır. 100 gr karnabahar sadece 27 kalori ve 5 gr karbonhidrat içerir.

28- BAMYA

Bamya magnezyum, folat ve A vitamini açısından zengindir ve 100 gramı sadece 33 kalori içerir.

29- BRÜKSEL LAHANASI

Lif, K vitamini ve C vitamini bakımından zengindir. 100 gramlık bir Brüksel lahanasında sadece 39 kalori var.

30- ISPANAK

Ispanak, zengin bir demir kaynağı olmasının yanı sıra, A vitamini, manganez, C vitamini ve B6 vitamini içerir. 25 gramında sadece 6 kalori var.

31- PAZI

100 gramlık porsiyonu sadece 19 kalori içerir. Pazı, antioksidanlar, lif, kalsiyum ve demir ile C, E, B6 ve K vitaminleri açısından zengindir.

32- YEŞİL FASULYE

Yeşil fasulye, B vitamini, K vitamini ve C vitamini içerir. 100 gramlık bir yeşil fasulye sadece 31 kalori içerir.

33- KALE

Kale lif, antioksidanlar, kalsiyum, C ve K vitaminleri ve demir içerir. 25 gramında 9 kalori bulunur.

34- HAVUÇ

Havuç mükemmel bir atıştırmalık olmasının yanı sıra C, K ve B vitaminleri açısından zengindir. Küçük bir havuç yaklaşık 20 kaloridir.

35- MEKSİKA PATATESİ

C vitamini, lif, demir, potasyum ve manganeze kadar bol miktarda vitamin ve mineral bulunan Meksika patatesinin 100 gramlık bir porsiyonda sadece 38 kalori var.

36- RUTABAGA

Rutabaga, C vitamini, kalsiyum, potasyum, magnezyum ve E vitamini açısından zengindir ve mükemmel bir antioksidan kaynağıdır. Bir fincanlık porsiyonunda 50 kalori var.

37- BROKOLİ

Brokoli mükemmel bir lif kaynağıdır. A, C, E, K ve B vitaminleri açısından zengindir. nBrokoli ayrıca folat, kalsiyum ve magnezyum açısından da zengindir. 90 gramlık bir brokoli 30 kalori içerir.

38- SOĞAN

100 gramlık kırmızı veya beyaz soğan, çeşidine bağlı olarak 40 ila 45 kalori içerebilir. Soğan, C ve B6 vitaminleri açısından zengindir.

39- PIRASA

Standart boy bir pırasa sadece 55 kaloriye sahiptir. Pırasa iyi bir kalsiyum, demir, C vitamini ve B vitamini kaynağıdır.

40- ŞALGAM

Şalgam, C ve B6 vitaminleri, potasyum, kalsiyum ve lif açısından zengindir. Bir fincanlık porsiyonu 36 kaloridir.

ÇEŞNİLER VE TATLANDIRICILAR

ÇEŞNİLER VE TATLANDIRICILAR

41- SEBZE SUYU

Bir kase sebze suyu veya bulyon, yalnızca 12 kaloridir. Et suyu kadar besin değeri olmasa da doyurucu bir yan ürün olabilir.

42- MARMITE

Geleneksel bir İngiliz yiyeceği sayılan Marmite'nin bir çay kaşığında 11 kalori var. İyi bir B vitamini kaynağıdır.

43- ACI SOS

Acı sos yemeklere lezzet katabilir. Üstelik 1 çay kaşığında 5 kalori var.

44- MİSO SUYU

Miso suyunun 245 ml. 'lik porsiyonu 40 kalori içeriyor. Lif açısından zengin sebzeler veya protein açısından zengin tofu eklenerek besinsel faydası artırılabilir.

45- SARIMSAK

Güçlü ve keskin tadı ile ünlü olan sarımsağın bir dişi 5 kalori içerir. Ayrıca iyi bir manganez, B6 ve C vitamini kaynağıdır.

46- HARDAL

Hardalın bir çorba kaşında 9 kalori var.

47- ŞEKERSİZ KAKAO

Şekersiz kakao tozunun bir çorba kaşığı sadece 12 kalori içerir.

48- LİMON SUYU

Yarım çay bardağı limon suyu yalnızca 7 kalori içerir ayrıca iyi bir C vitamini kaynağıdır.

İÇECEKLER

İÇECEKLER

49- KAHVE

Şekersiz ve kremasız kahve fincan başına 2 kalori içerir.

50- ÇAY

1 bardak siyah çay, 2 kalori içerir. Buna yeşil çay, papatya ve nane gibi bitki çayları da dahildir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yağ tüketimiyle ilgili 10 korkunç bilimsel gerçek