Diyetisyenlere göre en faydalı meyve buymuş!

Meyveler sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biridir. Her meyvenin kendine özel vitaminleri ve mineralleri bulunur. Diyet yapanlar, tükettikleri meyvelerin içeriklerine dikkat etmeli. Bazı meyveler çok fazla şeker içerdiğinden dolayı daha az tüketilmeli. Peki düzenli olarak tüketmek için tek bir meyve seçme hakkınız olsaydı, bu ne olurdu? Diyetisyenlere göre, yaşlanmayı önleyen, kilo vermenize ve sağlıklı kalmanıza yardımcı olan bir meyve gurubu var. Bu meyveleri düzenli olarak tükettiğinizde vücudunuz size teşekkür edecek. /ÖZEL

22 Eylül 2021, Çarşamba 14:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Tüm meyveler yemek için iyidir. Her meyvede kendine has vitamin ve mineral bulunur. Günlük diyetinizde meyve çeşitlerini tüketmeniz, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu besin maddelerini almasını sağlayacaktır.

Ancak yemek için meyvelerin arasından en sağlıklı olanını seçmeniz gerekecekse, bu kesinlikle orman meyveleri olmalı.

EN BESLEYİCİ MEYVE

EN BESLEYİCİ MEYVE

Orman meyveleri arasında, çilek, ahududu, yaban mersini, böğürtlen, kırmızı - beyaz- siyah kuş üzümü (frenk üzümü) bulunuyor. 

Meyveler söz konusu olduğunda orman meyveleri, güçlü bir antioksidan kaynağı, lif, C vitamini ve flavonoidlerle dolu olduklarından besleyicilik sırasında en üstte yer alıyor.

YÜKSEK ORANDA LİF İÇERİYOR

YÜKSEK ORANDA LİF İÇERİYOR

Orman meyveleri, diğer meyvelerle karşılaştırıldığında daha fazla lif içerir. Amerikan Kalp Derneği'ne göre bir fincan ahududu veya böğürtlende günlük diyet lifi ihtiyacınızın yüzde 32'sine karşılık gelen 8 gram oranında lif bulunur.

Lif, bağırsak sağlığınıza ve sindiriminize yardımcı olurken kilo vermenizi de kolaylaştırır.

GÜÇLÜ BİR ANTİOKSİDAN KAYNAĞIDIR

GÜÇLÜ BİR ANTİOKSİDAN KAYNAĞIDIR

Orman meyveleri son derece güçlü antioksidan kaynaklarıdır. Orman meyvelerindeki antioksidanların, uzun bir hayat sürmememize yardımcı olan yaşlanma karşıtı etkileri var.

Yapılan bir araştırmaya göre, antioksidanlar hücrelerimizi oksidatif strese neden olan ve kanser veya kalp hastalığı gibi kronik hastalıkların gelişmesine yol açabilen serbest radikallere karşı koruyor.

YAŞLANMAYI ÖNLÜYOR

YAŞLANMAYI ÖNLÜYOR

Antioksidan içeren çok fazla gıda olsa da orman meyvelerinin yanı sıra nar da antioksidan bakımından en zengin meyvedir.

Peki orman meyvelerinin arasında antioksidan açısından en zengin olanı hangisi? Uzmanlara göre antioksidan kapasitesi en yüksek orman meyvesi yaban mersini.

Yaban mersini ayrıca hücrelerin yaşlanmasını önleyen polifenoller de içeriyor.

ÇOK YÖNLÜ BESİN

ÇOK YÖNLÜ BESİN

Tüm sağlık yararlarının yanı sıra orman meyveleri kahvaltı ve tatlılarda tüketilebilen çok yönlü meyvelerdir. Tüketilmeleri son derece kolaydır. Tek başına tüketmenin yanı sıra mısır gevreğinize, yulaf ezmenize ya da yoğurdun üzerine güvenle ekleyebilirsiniz. Ayrıca unlu mamullere, smoothie'lere ve salatalara da eklenebilir.

Bir sonraki sefer yoğurt veya yulaf ezmesi yiyeceğiniz zaman içine biraz taze orman meyvesi de koymaya özen gösterin. Bu sayede lezzetli minik meyvelerin tadını çıkarırken genç ve sağlıklı kalmanız daha kolay hale gelebilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Asitli içeceklerin 13 berbat zararı