Suya limon katmak zayıflatır mı, ekmek tek başına kilo aldırır mı?

Aşırı kilo almak, kalp-damar rahatsızlıklarından diyabete varıncaya kadar birçok hastalığa neden oluyor. Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Pınar Demirkaya, bu doğrultuda uygun beslenme önerilerinde bulunurken, doğru bilinen yanlışları sıralıyor ve “Suya limon katmak zayıflatmaz, ekmek tek başına kilo aldırmaz…” diyor.

12 Ocak 2022, Çarşamba 15:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Özellikle pandemi nedeniyle evde kalınan günlerde hem hareket eksikliği yaşanıyor hem de sıkıntıdan daha fazla besin tüketiliyor. Bunların yanına sağlıksız beslenme eklenince kilo artışı kaçınılmaz hale geliyor. Böylelikle bağışıklık düşebiliyor, Koronavirüs ve mevsimsel gribin yanı sıra kalp-damar rahatsızlıkları ile diyabet gibi birçok rahatsızlığa kapı aralanabiliyor.

Bağışıklığı güçlendirerek zayıflamanın mümkün olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Pınar Demirkaya, yapılacak diyetin kişiye özel olması gerektiğini vurguluyor. Her diyetin herkese uymayacağını, kalori hesabı yapmadan da zayıflanabileceğini belirten Demirkaya, uygun beslenme önerilerinde bulunuyor ve diyette doğru bilinen yanlışları sıralıyor. 

Ekmek tek başına kilo aldırmaz!

Ekmek tek başına kilo aldırmaz!

Ekmek tek başına ne kilo aldırıyor ne de zarar veriyor. Unutulmamalıdır ki, ekmeğin kombine edildiği besinler ve ekmek türüne göre bu durum değişkenlik gösteriyor. 

BU HABER İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Kilo verdiren ve yağ yaktıran ekmek

Haber önizlemesi:

Yeni araştırmalar, ekmek de dahil olmak üzere çavdar bazlı gıdaların, rafine buğdaylı gıdalara göre kilo kaybı için daha iyi bir seçim olduğunu ortaya koyuyor. Clinical Nutrition'da yayınlanan bir araştırma, buğday ürünlerine kıyasla çavdar açısından zengin bir diyetin kilo verme üzerindeki olumlu etkilerini inceledi. Rafine buğday yerine yüksek lifli çavdar (tam tahıllı çavdar) tüketen kişilerin kendilerini daha tok hissedip edemeyeceği ve bu nedenle uzun vadede hipokalorik bir diyette olmayı daha kolay bulup bulamayacaklarını keşfetmek üzere araştırma yapıldı.

Suya limon katmak zayıflatır mı?

Suya limon katmak zayıflatır mı?

Ayrıca, toplumda yine doğru bilinen bir yanlış daha var: Bilinenin aksine suya limon katmak zayıflatmaz, yalnızca ekstra C vitamini alımına yardımcı olur. C vitamini bağışıklık için önemli ama fazlası vücuttan atılıyor.

Kalori hesabını bırakın, dengeli ve sağlıklı beslenmeye odaklanın!

Kalori hesabını bırakın, dengeli ve sağlıklı beslenmeye odaklanın!

Kalori hesabı yapılan diyetler yanlış sonuçlar verebiliyor.

Bir kibrit kutusu peynir efsanesi 

Eskiden her yerde ‘bir kibrit kutusu peynir, beş adet zeytin tüketilince zayıflayabilirsiniz’ veya ‘yalnızca karbonhidratsız beslenerek kilo verebilirim’ gibi diyet efsaneleri konuşulurdu. Ancak tüm bunlar çok yanlış çünkü sağlıksız ve diyet yapmak sağlıksız beslenmek demek değil. Zayıf bir bünyeye sahip olduktan sonra fit bedenin hiç önemi yok. 

Diyetinizin size özel olmasına dikkat edin

Diyetinizin size özel olmasına dikkat edin

Herkese aynı beslenme programı uygulanmaz, bu büyük bir hata olur. Çünkü herkesin ihtiyacı, alışkanlıkları ve metabolizması farklı olduğu gibi yaşı ve genetik faktörleri de farklı. Bazı beslenme modelleri diyabet ve Haşimato gibi bazı rahatsızlıklarda tercih edilmez. Diyet, gerekli tetkikler sonucu kişiye özel olarak hazırlanmalı. 

BU HABER İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Haşimato hastalığı beslenmeyle düzelir mi?

Haber önizlemesi:

Programda özellikle inflamasyona sebep olan gıdalar (gluten, süt ve ürünleri gibi) belli bir süre beslenmeden çıkarılır, bağırsak duvarını iyileştirici besinler (et-kemik suları, rengarenk sebzeler, fermente gıdalar, prebiyotikler gibi) eklenir, kişinin eksik olan vitamin ve mineralleri yerine koyulur ve bağırsak florası düzeltilerek takip yapılır.



Bağışıklığı güçlü tutmak için bu besinleri günlük beslenmenize ekleyin

Bağışıklığı güçlü tutmak için bu besinleri günlük beslenmenize ekleyin

  • Koronavirüs, soğuk algınlığı, mevsimsel grip için bağışıklığı korumak önemli olduğundan, kış aylarında düşüşe geçen bağışıklık için çinko ve C vitamini alımına dikkate etmek gerekiyor.
  • Maydanoz, yumurta, yulaf, kırmızı pancar, avokado, brokoli, kivi, tahin, kabak çekirdeği gibi besinler, formu korurken bağışıklığı güçlendiriyor. 

Depresyona karşı balık

Depresyona karşı balık

Kış mevsiminde güneş ışığından en az ölçüde faydalanıyoruz. Ancak az güneş ışığı, depresyon riskini artıran faktörler arasında yer alırken, depresyon ise kilo alımını tetikleyebiliyor. Dolayısıyla ceviz, keten tohumu ve balık gibi Omega 3 zengini gıdaların diyet planında bulunması yarar sağlıyor. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tok tutan kahvaltılık yulaf tarifi