Diyetlerin başarısız olmasındaki 9 neden

Diyetlerin başarısız olma nedenleri sizce ne? Bunca insan sürekli diyete başlıyor ancak çok azı başarılı oluyor. Pazartesi başlanıp salı biten diyetler, en iyi ihtimalle hafta sonuna kadar süren diyetler... Neyi yanlış yapıyoruz? Diyetlerin yarım kalma nedenleri kişiden kişiye değişse de temelde aynı. İşte diyetlerin başarısız olmasının ardında yatan 9 neden!

31 Temmuz 2020, Cuma 16:56 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Öylesine bir diyet seçmek

Öylesine bir diyet seçmek

Bir diyet programının herkeste başarılı sonuçlar vermesini beklemek gerçekçi olmaz. Bu yüzden şok diyetlere, popüler beslenme önerilerine inanmayın. Sizi siz yapan genetik faktörler, çevresel etkenler, yaş, metabolizma hızı gibi etkenler kilo verme rutininizi de belirliyor. Size uymayan diyet programı gereğinden fazla ya da yetersiz kalori almanıza neden olabilir. Fazla kalori almak nasıl kilo almanıza neden oluyorsa yetersiz kalori almak da metabolizmanızı yavaşlatabilir, yağ yerine kas kaybedebilirsiniz. En sevdiğiniz yiyecekleri yememek konusunda kesin şartlar koyan diyetlerse baş ağrısına, fiziksel ve zihinsel yorgunluğa ve asabiyete neden olabilir. Bu yüzden diyet yaparken kendinize fazla yüklenmeyin. Eğer çikolata hayatta vazgeçemeyeceğiniz bir şeyse diyet yaptığınız için çikolatadan vazgeçmeniz gerekmiyor. Önemli olan porsiyon kontrolü.

Etraftakileri dinlemek

Etraftakileri dinlemek

Diyet sürecinde çevrenizdeki insanlar müdahaleci davranabilir. Diyet yapmaya ihtiyacınız olmadığını söyleyip yemenize neden olabilirler. İş arkadaşlarınız veya çevrenizdekiler yüksek kalorili yiyecekleri tercih ederken sizin sağlıklı besleniyor olmanız onlara tuhaf gelebilir. Bu konuda kararlı olun. Davranışlarınızı insanların ne diyeceği değil; sağlıklı olma tutkunuz belirlesin. Zamanla onların da sizi örnek alacağından emin olabilirsiniz.


Sabırsızlık

Sabırsızlık

Kilo vermeye karar verdiğiniz anda sonuçları hemen görmek isteyebilirsiniz. Çevrenizdeki insanlardan dinlediğiniz "Arkadaşımın komşusu yeni bir diyete başlamış. İnanmazsın ama ayda 10 kilo vermiş" gibi gerçekçi olmayan söylemler motivasyonunuzu düşürebilir. Böyle bir durumda kendinize hatırlatma yapın. Vermek istediğiniz tüm o kiloları kaç ayda hatta kaç yılda almıştınız? Elbette diyet sürecinde bu kiloları verirken biraz zamana ihtiyacınız var. Kulaklarınızı çevrenizden gelenlere kapatın ve tekrar motive olun. Zamanla istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz. Hızlı kilo vermeyi hedeflemeyin aksi takdirde yeniden alabilirsiniz.

Sağlık problemlerini gözardı etmek

Sağlık problemlerini gözardı etmek

Tüm bu saydığımız nedenler dışında kansızlık, insülin direnci, tiroid rahatsızlıkları, hormon bozuklukları, mide ve bağırsak problemleri de diyetlerin başarısız olmasına neden olabilir. Eğer diyet sonunda başarılı sonuçlar elde etmek istiyorsanız yapmanız gereken en önemli şey uzmana başvurmak. Çünkü size en uygun diyeti ancak diyetisyen yazabilir. Diyet yapmaya başlamak kolaydır.

Aşırı düşük kalori almak

Aşırı düşük kalori almak

Vücudumuz hayatta kalmak üzere programlanmıştır. Kesilen bir dokunun iyileşmesi, virüslerle savaş, sıcak havada ter miktarının artıp hararetin düşürülmesi gibi her gün yaşadığımız birçok ufak deneyimde bedenimiz mükemmel bir makinadır ve her sistem birbiriyle uyumludur. Bu uyum içindeki makinaya her gün 2 bin 500 kalori veriyorken birden kaloriyi bin 500’e indirmek vücudun tüm sistemlerde tasarruf etmesi ve metabolizmayı yavaşlatması anlamına gelir. Bu yüzden çok düşük kalorili diyetler uzun süreli önerilmez. 1000 kalorinin altında diyetler kesinlikle yapılmamalıdır. Çok düşük enerjiyle hayatta kalmaya kendini programlayan vücuda daha sonra normal insanlar gibi 2 bin-2 bin 500 kalorilik yemek vermek hızlı kilo alımına sebep olur.

Mükemmeliyetçilik

Mükemmeliyetçilik

Ne yazık ki diyet yapan birçok kişi mükemmel olmaya çalışıyor, başarısızlıklarını tolere etmeyi imkaansız görüyor ve suçluluk duygusu altında eziliyor. Çok küçük bir sapma (mesela bir hafta sonu) bile onları eziyor. Esas zararı, bu minik sapma değil, suçluluk duygusu veriyor. Alınacak ders şudur: Diyet yaparken mükemmel olmaya çalışılmamalıdır. Bu, sadece suçluluk duygusunu yükseltir ve başarısızlığa neden olur. Onun yerine, hataları kabul edip, hata yapıldığı zaman zihnin dağılmasına izin verilmemelidir. Başarısızlık değil, öğrenme deneyimi olarak kabul edilmelidir.

Diyeti sporla desteklememek

Diyeti sporla desteklememek

Diyetlerden mucize bekleyen hastalarla sık karşılaşıyoruz. Bir diyetin başarısı, kilo kontrolünün hayat tarzı değişikliği ve uzun süreli kilo kontrolü yaratmasıyla ölçülür. Diyetin başarılı olabilmesi için ise altta yatan bir hastalık olmaması ön şarttır. Diğer bir koşul ise diyetlerin egzersiz ile mutlaka ve mutlaka kombine edilmesidir. Hızlı ve çok miktarda kilo kaybı başarı gibi görünse de, birçok yan etkisi olabilir, bu durum ölümlere dahi yol açabilir. Geri verilen kilololarınızı almak istemiyorsanız tabana egzersizi yaymalısınız.

 Yeme isteği ile açlığı birbirine karıştırmak

Yeme isteği ile açlığı birbirine karıştırmak

Kilo vermeye çabalayan pek çok kişi tokken bile aç olduğunu düşünür ve gerçek açlık ile duygusal açlığı ayırt edemez. Bu ayrımı doğru şekilde yapabilirseniz tetikleyen duygular ile gerçek açlığı ayırt edebilir ve yeme davranışınız hakkında daha düzgün kararlar alabilirsiniz. Açlığa ve belirli bir yiyeceği şiddetle arzulamaya karşı direnme gücünüzü arttırmak için, açlık ile yeme isteği arasındaki farkı öğrenmeniz gerek.


Duygusal açlık

Duygusal açlık

Zayıf kişiler üzgün oldukları zaman kendileri teselli etmek adına veya dikkatlerini başka yöne çekmek için yemeği bir araç olarak kullanmazlar. Bu genelde onların aklından bile geçmez. Öte yandan kilo verme ve sürdürme konusunda zorlanan kişiler moralleri bozuk olduğunda ya da sıkıldıkları zaman stresle baş etmek adına yemeği kullanırlar çünkü yemeğin onları olumsuz duygulardan uzaklaştırdığını ve sakinleştirdiğini düşünürler. Buradaki sorun, bu hazzın ve iyi hissetme halinin çok kısa süreli olmasıdır. Yapılan araştırmalara göre, yemek bittiği an kişiler diyetlerini bozduğu için kendilerini kötü hissetmeye, çaresiz hissetmeye başlarlar, özgüvenleri düşer ve sonuç olarak kendilerini başlangıçta olduğundan daha da kötü hissederler.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bamya tohumu zayıflamak için nasıl kullanılır?