Diyetsiz zayıf kalmak: Hiç diyet yapması gerekmemiş kadınların 10 gündelik alışkanlığı

Bazı kadınların dilinden hiçbir zaman 'Diyetteyim', 'Bu kaç kalori?', 'Acil kilo vermem lazım' gibi şeyler duymazsınız. Hiçbir zaman da kilo problemleri yoktur. Ama diyet de yapmazlar... Peki bu kadınlar diyet yapmadan nasıl sürekli fit kalmayı başarıyor? Demek ki bazı sırları, bazı alışkanlıkları var. Hiç diyet yapması gerekmemiş kadınların 10 gündelik alışkanlığından feyz alalım.

10 Şubat 2021, Çarşamba 12:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Sabah rutinlerine bağlı kalırlar

1. Sabah rutinlerine bağlı kalırlar

Her gün aynı saatte uyanmak için kendinizi eğiterek başlayabilirsiniz. Böylece yapmak istediğiniz her şeyi yapmak için yeterli zamanınız olacak! Biraz su için. Hızlı bir antrenman yaparken veya egzersiz seansı yaparken kahvaltınızı hazırlayın. Kahvaltınızı hazırlarken, bugün ne yapmak istediğinizi düşünün. Tüm bunlar sizi sorunsuz ve başarılı bir güne hazırlayacaktır.

2. Pazar günlerini yemek yapmaya ayırırlar

2. Pazar günlerini yemek yapmaya ayırırlar

Her formda kadın size toplu yemek hazırlamanın çok fazla zaman kazandıracağını söyleyecektir. Sadece bu değil, aynı zamanda sağlıklı beslenme planınıza bağlı kalmanıza yardımcı olur! Toplu yemek hazırlamak için bir gün seçin (genelde pazar günleri tercih edilir) ve yaklaşık bir haftalık yemek hazırlayıp saklama kaplarında muhafaza edin. Hafta sonları toplu yemek hazırlamak için zaman harcamak, yoğun hafta içi günlerinden değerli zamanınızı koruyacaktır. Ayrıca, hazırda yemeğiniz olması sağlıksız seçimler yapmanıza da engel olacaktır. Aç, ısıt ve ye!


3. Masada bir pul biber varsa, önce onlar kullanır

3. Masada bir pul biber varsa, önce onlar kullanır

University of Colorado'nun araştırmalarına göre baharatlar ve otlar, her yemeğe tat vermeyi başarıyor ve yemekte yağın yerini dolduruyor. Ayrıca pul biber gibi acı baharatlar metabolizmanı hızlandırıyor ve eksta birkaç kalori yakmanı daha sağlıyor. Haşlanmış tavuğunu kuru kuru yemek yerine tavuğuna kurutulmuş otlar, sarımsak tozu ve kırmızı acı biber ekle. 

4. 'Her gün illa 8 saat uyumak zorundayım' derler

4. 'Her gün illa 8 saat uyumak zorundayım' derler

Uyku, vücudunuzun iyileşme süreci için birincil zamandır. Kaslarınız iyileşir ve enerji depolarınız tekrar dolar. Böylece ertesi gün en formda şekilde uyanırsınız. Her gece 8 saat uyumalısınız. Bunu başarması zor gibi görünebilir ancak formda bir kadının en önemli sağlıklı alışkanlıklarından biridir. Her gün telefonunuzda, bilgisayarınızda ve televizyonda ne kadar zaman geçirdiğinizi düşünün. Sabahları ve geceleri yemeklerinizi pişirmek için ne kadar zaman harcıyorsunuz? Elektronik eşyalarla daha az zaman geçirip, her gece biraz daha fazla uyuyabilirsiniz! Daha sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmak istiyorsanız, uyku öncelik listenizde en başlarda olmalıdır.

5. Sofrada bıdı bıdı konuşurlar

5. Sofrada bıdı bıdı konuşurlar

The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism'nin araştırmalarına göre insanlar bir kase dondurmayı 5 dakikadan 30 dakikaya kadar bir süre aralığında yiyor. Daha yavaş, mola vererek yiyenlerde peptit YY hormonu daha çok çalışıyor ve bu hormon insanın daha doymuş hissetmesini sağlıyor. 

6. Ofisteki her doğum günü pastasından yemezler

6. Ofisteki her doğum günü pastasından yemezler

Her özel etkinlikte kendinizi şımartmamalısınız. Arkadaşınızın doğum gününde yediğiniz pasta, ofis kutlamasındaki abur cuburlar ve devam eden bir sürü yemek serüveni. Düzenli olarak bu etkinlikler olduğu için, aşırıya kaçmamayı ve yemeğe karşı koymayı öğrenmelisin. Arada yapılan tatlı kaçamaklarının diyetin olmazsa olmazıdır. Bu yüzden kaçamağını doğru seçip, diğerleriyle vedalaşmalısınız. 

7. Masalarının üzerinde daima su şişesi vardır

7. Masalarının üzerinde daima su şişesi vardır

Suyun sayısız yararı her yerde karşımıza çıkyor. Peki susuzluğun yol açtığı, size kilo aldıran sorunu biliyor musunuz? Susuzluk hissi, sık sık açlıkla karıştırılıyor. Bu yüzden bazen susadığımızda su içmek yerine acıktığımızı düşünüp kendimizi yemeğe veriyoruz. Ayrıca düzenli ve yeterli su tüketmek, kilo dengenizi korumanızı sağlar ve bağışıklık sisteminize destek olur. 

8. Yemeklerini masaya oturup yerler

8. Yemeklerini masaya oturup yerler

Hepimizin yoğunuz. İş, ev, başka bir yerler derken bazen gün içinde öğle yemeğini nerede yediğimizi bile unutuyoruz. Ama yediğiniz, bir sandviç de olsa muhakkak masaya oturun ve yediğinizin tadına varın. Yemekleri ayaküstü yemek, gün içinde ne kadar yediğinizin farkına varmamanıza neden olur. Gün içinde sık sık atıştırmalıklarla meyil edersiniz. 

9. Yemeklerini en ufak tabaklarda yerler

9. Yemeklerini en ufak tabaklarda yerler

Onlar akşam yemeğinde çorbadan sonraki ana yemeği de çorba kasesinde yer. Böylelikle tabaklarına mümkün olduğunca az yemek sığdırırlar. Denklem basit. Büyük tabak=büyük yemek, küçük tabak=küçük yemek. 

10. Evde yemek yapmaya üşenmezler

10. Evde yemek yapmaya üşenmezler

Bu size hem fiziksel hem de finansal olarak yardımcı olur. Restoranlardaki yemekler hem pahalıdır hem de gizli yağlar ve kalorilerle doludurlar. Evde yemek yaparken, yemeğinize tam olarak ne girdiğini ve nasıl pişirildiğini bilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bağımlılık yapan 7 besin ve sağlıklı alternatifleri