Diyette en sık yapılan 5 hata

Birçoğumuz doğru olmayabilecek varsayımlara dayanarak daha sağlıklı yiyecek seçimleri yapmaya çalışabiliriz. Doğru seçimi yapmak zor olabilir, ancak bu 5 yaygın diyet hatasından uzak durun ve daha sağlıklı yiyecek seçimlerini keşfetme yolunda olacaksınız.

27 Kasım 2021, Cumartesi 11:04 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
GERÇEKÇİ OLMAYAN HEDEFLER BELİRLEMEK

GERÇEKÇİ OLMAYAN HEDEFLER BELİRLEMEK

  • Kısa sürede fazla kilo kaybının sağlığa birçok olumsuz etkisi vardır.
  • Diyette ilk haftalarda yeni beslenme biçimine vücudun hızlı cevabı sonucunda beklenenden fazla kilo kaybı yaşanabilir.
  • Bunun sonraki haftalarda 1-1.5 kg üzerinde bir ağırlık kaybını sağlıklı bir kilo verme süreci olarak nitelendiremeyiz.
  • Bu nedenle diyete başlarken gerçekçi hedefler belirlenmeli, sağlık ön planda tutularak öncelikle sağlıklı beslenme yaşam tarzına empoze edilmelidir.

SADECE SEBZE İLE BESLENMEK

SADECE SEBZE İLE BESLENMEK

  • Sadece sebze ile beslenme tarzını uygulamak sağlıklı bir diyet yapıldığı anlamına gelmez.
  • Tek yönlü beslenme ile özellikle demir, çinko, B12, kalsiyum ve protein eksikliği görülmesi kaçınılmazdır.
  • Bu eksiklikler anemi, kemik erimesi, sinir sistemi bozuklukları gibi bir çok sağlık sorununa sebep olmaktadır.
  • Bununla birlikte tek tip beslenen kişilerde halsizlik, yorgunluk, konsantrasyon eksikliği gibi bir çok sorunla karşı karşıya kalabilir.


GÜNLÜK ENERJİ İHTİYACINI KARŞILAMAMAK

GÜNLÜK ENERJİ İHTİYACINI KARŞILAMAMAK

  • Her bireyin kendine özgü günlük enerji ihtiyacı vardır.
  • Bu enerji tüketilen besinlerle vücuda alınır.
  • Bilinçsizce uygulanan diyetler sonucu kişilerde vitamin, mineral eksiklikleri görülebilir. İhtiyaca göre oldukça düşük bir enerji alımı gösterildiğinde vücudun çalışmasında aksaklıklar olacak bu da birçok hastalığa davet çıkaracaktır.
  • Bu nedenle sağlığın korunmasında ve hastalıkların önlenmesinde yeterli ve dengeli beslenmenin önemi unutulmamalıdır.



EKMEK TÜKETİMİNİ SIFIRLAMAK

EKMEK TÜKETİMİNİ SIFIRLAMAK

  • Ekmek içeriğinde karbonhidrat, az miktarda protein, lif özellikle B1 ve B6 vitaminleri gibi bir çok besin ögesi yönünden zengin bir besindir.
  • Yapılan araştırmalarla birlikte ekmek tüketiminin vücuda birçok yararı olduğu kanıtlanmıştır. Lifli besinler özellikle mide boşalmasını geciktirir.
  • Bu sayede tokluk hissini artırır. Ayrıca lifli besinler bağırsak sağlığının korunmasında önemli rol oynar.
  • Bunun yanı sıra lifli yiyecekleri bir anda hayatımızdan çıkardığımız durumda bağırsak hareketleri yavaşlayacaktır.
  • Bu durumun da kabızlığa yol açar. Bu nedenlerle doğru ekmek seçimini yaparak diyetlerimizde ekmeğe yer vermek bizim için faydalı olacaktır.

DİYETTEN YAĞI TAMAMEN ÇIKARMAK

DİYETTEN YAĞI TAMAMEN ÇIKARMAK

  • İnsan vücudu için yağın önemli görevleri vardır.
  • Bundan dolayı yağı diyetimizden tamamen çıkarmak doğru olmayacağı gibi bir çok hastalığa neden olmaktadır.
  • Yağı sınırlandırılmış diyet ile cilt, saç ve hormon problemlerinin yanı sıra vitamin eksiklikleri görülmektedir.
  • Kişinin öğrenme ve hafızasının güçlü kalması için de yağ önemlidir. Bundan dolayı beslenmede doğal yağlara yer verilmelidir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Şişkinlikten kurtulun! İşte hafifleten 10 besin