Diyette tam buğday ekmeği yemenin faydaları

Diyet yapanların çoğu için ekmek yasaktır. Sonuçta, karbonhidrat yüklü ve çok az besin değeri var. Ancak tüm ekmekler eşit yaratılmamıştır. Bazı çeşitler aslında oldukça sağlıklıdır ve kilo vermeyi kolaylaştırabilir. Örneğin tam tahıllı ekmek, sabit enerji sağlar ve sizi çabucak tok hissettirir. İşte diyet yaparken tam buğday ekmeği yemenin faydaları

24 Eylül 2021, Cuma 12:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yüksek karbonhidrat içeriğine rağmen tam tahıllı ekmek, beyaz ekmek ve diğer yüksek karbonhidratlı yiyeceklerden kesinlikle daha sağlıklıdır. 

  • Mükemmel bir lif, vitamin ve mineral kaynağıdır.
  •  Ölçülü tüketildiğinde kilo vermeyi kolaylaştırabilir ve kilo alımını önleyebilir.

Çoğu ekmek türü aynı içeriğe sahiptir: su, un, maya ve bir tutam tuz.  Bununla birlikte içeriğinde tam buğday kullanılan lif kaynağı, birçok tohum içeren sağlıklı ekmeklerde vardır.

Beyaz ekmek, basit karbonhidratlarda yüksektir ve yüksek bir glisemik indekse sahiptir , bu da kan şekerinde ani yükselmelere ve ardından çökmelere neden olur.

EN SAĞLIKLI EKMEK HANGİSİ?

EN SAĞLIKLI EKMEK HANGİSİ?

  • Beyaz ekmek: dilim başına 79.8 kalori, 15.2 gram karbonhidrat, 0.7 gram lif, 2.3 gram protein ve 1 gram yağ
  • Tam buğday ekmeği: 81,5 kalori, Dilim başına 13.8 gram karbonhidrat, 1.9 gram lif, 3.9 gram protein ve 1.1 gram yağ
  • Çavdar ekmeği: dilim başına 82.6 kalori, 15.5 gram karbonhidrat, 1.9 gram lif, 2.7 gram protein ve 1.1 gram yağ
  • Karışık tahıllı ekmek: dilim başına 65 kalori, 12 gram karbonhidrat, 1,7 gram lif, 2,6 gram protein ve 0,9 gram yağ


TAM BUĞDAY EKMEĞİNİN BESİN DEĞERLERİ

TAM BUĞDAY EKMEĞİNİN BESİN DEĞERLERİ

Protein, karbonhidrat ve yağlara ek olarak, tam buğday ekmeği her diliminde bir dizi vitamin ve mineral sağlar:

Günlük ihtiyacı karşılama oranları

Selenyumun yüzde 18'i

  • Manganezin yüzde 31'i
  • Magnezyum yüzde 7'si
  • Demirin yüzde 6'sı
  • Fosforun 6'sı
  • tiamin 7'si
  • Niasinin 7'si
  • Folat yüzde 5'i
  • K vitamininin günlük değerinin yüzde 4'ü
  • Riboflavin yüzde 4'ü


  • Ana besin maddelerinden biri olan manganez , kemik oluşumuna, hormon üretimine, kanın pıhtılaşmasına, kalsiyum emilimine ve diğer biyolojik süreçlere katkıda bulunur.
  • Beyin fonksiyonlarını destekler ve kan şekerini düzenler. 
  • Tam buğday ekmeğindeki bir diğer önemli mineral olan selenyum , antioksidan enzimlerin üretimini uyarır ve dokularınızı ağır metal toksisitesinden korur.

TAM TAHILLI EKMEKLE KİLO VERME

TAM TAHILLI EKMEKLE KİLO VERME

Tam tahıllı ekmek, kalbinizi sağlıklı tutmaktan daha fazlasını yapar. 

Ölçülü tüketildiğinde kilo kaybını hızlandırabilir ve iştah kontrolünü iyileştirebilir. 

Plant Foods for Human Nutrition dergisinde 2018 yılında yayınlanan bir araştırma, tam ekmek tüketimi ile yağ kaybı arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu gösteriyor .Diyetlerine tam buğday ekmeği dahil eden denekler, viseral yağ ve vücut kitle indeksinde önemli bir düşüş yaşadı. Rafine buğday ekmeği tüketenlerde ise herhangi bir değişiklik görülmedi. 



Araştırmacılar, buğday ekmeği diyetinin insülin direnci, diyabet ve kalp hastalığına katkıda bulunan bir faktör olan abdominal obeziteyi önlemeye yardımcı olabileceğini belirtiyor .

2015 yılında British Journal of Nutrition , ekmek ve obezite arasındaki ilişkiyi değerlendiren bir inceleme yayınladı. Bilim adamları, Akdeniz tarzı bir diyetin parçası olarak tam tahıllı ekmek yerine beyaz ekmeği sınırlamanın, göbek yağını ve vücut ağırlığını azaltmaya yardımcı olabileceğini bulmuşlardır .


TAM TAHIL EKMEĞİ DİYETİNİZDEN KALDIRMAYIN

TAM TAHIL EKMEĞİ DİYETİNİZDEN KALDIRMAYIN

Şaşırtıcı bir şekilde, Uygulamalı Fizyoloji, Beslenme ve Metabolizma'da yer alan 2014 tarihli bir araştırmaya göre, ekmeğin eksik olması kilo alımına neden olabilir . 50.339 yetişkin üzerinde yapılan bir araştırma, herhangi bir ekmeğin, özellikle tam tahıllı çeşitlerin daha az tüketilmesinin abdominal obezite riskini artırabileceğini bulmuştur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Arı poleninin faydaları nelerdir?