Diyette yasaklılar listesinden çıkarmanız gereken 10 besin

Diyete başlar başlamaz yemek istediklerimize ya da sağlıklı besinlerle değil yasaklı olanlara odaklanıyoruz. Hal böyle olunca diyet yapmak kafamızda doğrudan mutsuzlukla eşleşiyor. Eğer diyette 'yasaklı gıdalar' diye bir olgu olmazsa güle oynaya zayıflayabiliriz belki de. Üstelik kilo vermede önemli olan daime ne yediğimiz değil, ne kadar yediğimizdir. Peki diyette yıllardır yasaklılar listesinde zannettiğimiz ancak aslında yemeye devam etmemiz gerekenler hangileri?

23 Mart 2021, Salı 16:17 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Ekmek

Ekmek

Belki de ekmeği diyetinizden çıkararak böbreklerinize, sinir sisteminize, cildinize, kalbinize, kaslarınıza zarar verdiniz. Geri dönüşümlü kilo kaybettiniz ve bugün yine başladığınız kilodasınız.  Diyetinizde mutlaka ekmek bulunsun ve kesinlikle tam tahıllı olsun. Öğününüze ekmekle başlamak, beyninize tokluk sinyalinin daha çabuk gitmesini sağlar. 20 gram bulgur (çiğ) ya da makarna da bir dilim (30 gram) ekmek yerine geçiyor. Tam tahıllı ekmek iştah kontrolü sağlıyor ve bel çevrenin incelmesine yardımcı oluyor. Organ çevresindeki yağlanmayı azaltıyor, kalıcı kilo kaybı sağlıyor. Dikkat dağınıklığına iyi geliyor ve stres yönetimine destek oluyor. 

Makarna

Makarna

Makarna şişmanlatmaz. Sosuna dikkat ettiğiniz sürece yiyebileceğiniz en doyurucu ve pratik alternatiftir aslında. Tercihinizi tam buğday makarnasından yana kullanarak daha uzun süre tok kalabilirsiniz. Makarnanızı 10 dakikadan fazla haşlamayın; ne kadar az haşlarsanız o kadar uzun tok kalırsınız. Bir porsiyon makarna için çiğ ağırlık olarak 80 gram kullanmanız yeterli. Mevsim sebzeleri ve zeytinyağı ile hazırladığınız sos, yanında yağsız yoğurt ve peynir ilavesi ile en sağlıklı tercih olacak.


Patates

Patates

Bu besine yaptığımız en büyük ihanet onu kızartmak. Patatesin, yapısında bulunan kukoamin bileşikleri ile kan basıncını düşürücü etkisi var. Kalp ve damar sağlığı için değerli bir besin. Ortalama 100 gram ağırlığındaki bir patates, bir dilim ekmek kalorisine ve karbonhidrat içeriğine sahip. Ana yemeklerin yanında, fırında hazırlanmış bir patates garnitür sağlıklı bir tercih.

Muz

Muz

Meyveler arasında en yüksek kaloriye sahip olan muzun diğer bir özelliği ise yüksek potasyum içeriği olması. Bu nedenle kalp-damar sistemine eşsiz bir fayda sağlıyor. Egzersizden sonra süt ile birlikte tükettiğinizde kaslar için terapi seansı başlamış olur. Kasları dinlendiren bu meyve, bir sporcunun hayatında mutlaka bulunmalı. Serotonin salgılanmasına neden olduğu için en mutlu besin olarak muzu seçebiliriz. 

Bezelye

Bezelye

Kalorisi diğer sebzelerden biraz daha yüksek olsa da, faydaları ile birçok sebzeye fark atıyor. Kolon kanserine karşı koruyucu özelliği olan bezelye, hazımsızlık ve kabızlık problemine iyi geliyor. Yüksek kolesterole karşı da faydalı. Diyette pozitif düşünmeyi sağlayan, strese iyi gelen bir sebze. Ancak protein, lif ve nişasta içeriği yüksek olan bezelyeyi patates ve havuç ile değil, tek başına veya brokoli, karnabahar gibi sebzelerle tüketmeli. 

Havuç

Havuç

Yediden yetmişe herkesin günlük 100 gram havuç tüketmesi gerekiyor. Havuç karaciğer sağlığı için önemli, kansere karşı gardımızı almamızı sağlayan besinlerden. Cilde tazelik veriyor, yaşlanmayı geciktiriyor. Doğal A Vitamini kaynağı olduğu için göz sağlığını ve görme gücünü arttırıyor. Diyette tokluk hissi veren bir ara öğün alternatifi olarak kullanabilirsin. 100 gram havuç 48 kalori ve ortalama 100 gram meyve yerine geçiyor.

İncir

İncir

Tükettiğiniz miktara en çok dikkat etmen gereken meyve. Bir adet incir 50 kalori içeriyor. İncir sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur, tatlı ihtiyacını karşılar. Cinsel performans üzerinde de olumlu etkisi bulunuyor.


Yumurta

Yumurta

Rahat olun ve her gün bir yumurta yiyin. Çünkü o iyi yağlara sahip ve bu yağlar ile kalbinizi ve damarlarınızı seven bir besin. Ayrıca beyni genç tutuyor. Güne bir yumurta ile başlamak, gün içerisinde iştahını kontrol etmenin en lezzetli ve pratik yolu. İki orta boy yumurtayı sebze ile birlikte omlet şeklinde hazırlayıp yerseniz, 100 gram kırmızı et tüketmiş olacaksınız. Değerli bir demir kaynağı olan yumurta, anne sütüne eşdeğer protein içeriyor. Ancak yağda kızartma yapmadan, haşlayarak yemeyi tercih edin.

Çikolata

Çikolata

Günlük 20 gram bitter çikolata ile sağlığını mutlu edebilirsiniz. Yüksek antioksidan içeriği ile yüzde 70 üzeri kakao içeren bitter çikolata, diyetini keyif moduna geçiriyor ve mutlu zayıflamana destek oluyor. Çikolatanın yasağı ise sütlü çikolataya geliyor.

Üzüm

Üzüm

Mevsiminde mutlaka kırmızı veya siyah üzüm tüketin. Kalp-damar sağlığının yıldız besini olduğunu unutmayın. Bu değerli besin, 100 gramında 70 kalori içeriyor. Suyunu içmek yerine, çekirdekleri ve kabuğu ile birlikte tüketmek sağlığın için en doğru tercih.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İç yağlanmadan nasıl kurtuluruz? 4 besinden uzak durun!