Önceki Fotolar

Diz ağrılarına karşı 3 etkili egzersiz (Diz ağrısı nasıl geçer?)

Yanlış hareketler, fazla kilo, hareketsiz yaşam tarzı, ilerleyen yaş hatta topuklu ayakkabılar derken vücudumuzun yükünü taşıyan dizlerimiz bir bakmışsınız alarm vermeye başlamış! Ülkemizde ve dünyada diz ağrıları en çok şikayet edilen ağrılar arasında yer alıyor. Peki diz ağrılarına karşı ne yapılmalı? Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Dr. Mustafa Şengün önerileri sıraladı

12 Haziran 2019, Çarşamba 12:20 Son Güncelleme:
A A
2-AYAKLARINIZI  UZATIN VE...

2-AYAKLARINIZI UZATIN VE...

Yine düz bir zeminde ayaklarınızı uzatın ve problemli dizinizin altına 5-6 cm çapında bir havlu rulosu koyarak oturun. Havluya bastırıp dizinizi gererek bacağınızı düzleştirin. Topuğunuzu yerden kaldırıp 5 saniye bekleyin, sonra gevşeyin. Aynı işlemi diğer dizinize de yapın. Bu egzersizi de her bir bacak için 4-5 dakika uygulayın. 

3-BACAĞINIZI KALDIRIN VE...

3-BACAĞINIZI KALDIRIN VE...

Düz bir zemine hafif yatar pozisyonda, gövdenizi dirseklerinizle destekleyerek uzanın. Problemli olan bacağınızı düz, diğer dizi bükülü ve ayak tabanı yerde olacak şekilde tutun. Problemli bacağınızın uyluk kaslarını kasın ve bacağınız düz bir şekilde yavaşça yerden 15-25 cm kadar kaldırın. Bu pozisyonda 5 saniye tutun ve ardından gevşeyin. Bu egzersizi de her bir bacak için 4-5 dakika devam ettirin. 

Sıradaki haber yükleniyor...