Doğada spor yaparken nelere dikkat edilmeli?

Pandemi sürecinde spor salonları gibi kapalı alanlarda spor yapmak sakıncalı hale gelince doğa sporlarına ilgi arttı. Fiziksel aktivitelerin olumlu etkilerini, doğanın olumlu etkileri ile birleştiren doğa sporlarının beden ve ruh sağlığı için çok faydalı olduğunu vurgulayan uzmanlar, aktiviteler sayesinde obezite ve kalp-damar hastalıklarında azalma, fiziksel kondisyonda artış saptandığına dikkat çekiyor. Uzmanlar, sıvı tüketiminin yanı sıra yapılacak spora uygun ayakkabı ve kıyafet seçilmesini tavsiye ediyor.

27 Ekim 2021, Çarşamba 14:47 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
PANDEMİDE İLGİ ARTTI

PANDEMİDE İLGİ ARTTI

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Nihal Özaras, doğa sporları yapılırken dikkat edilmesi gereken önemli noktalara değindi.

Doğa sporları deyince akla yürüyüş, bisiklet, kampçılık ve dağcılık gibi açık havada  yapılan aktivitelerin geliyor.

Özellikle pandemi döneminde spor salonları gibi kapalı alanlarda spor yapmak sakıncalı hale gelince doğa sporları toplumda daha yaygın yapılmaya başladı. Sadece doğada bulunmanın bile çok yararlı etkileri olduğunu söyleyebiliriz.

OBEZİTEYİ ENGELLİYOR

OBEZİTEYİ ENGELLİYOR

Fiziksel aktivitelerin olumlu etkilerini doğanın olumlu etkileri ile birleştiren doğa sporları hem bedensel hem ruhsal sağlık için çok faydalıdır.

Pek çok bilimsel araştırmada doğa sporlarının faydalarından bahsediliyor. Bu aktiviteler ile obezitede, kalp-damar hastalıklarında azalma, fiziksel kondisyonda artış saptandı. Ayrıca genel iyilik halinde, hayat kalitesinde ve mutluluk düzeyinde iyileşme gözlemlendiğinden bahsedebiliriz.

UYGUN KIYAFET VE AYAKKABI SEÇİN

UYGUN KIYAFET VE AYAKKABI SEÇİN

Öncelikle kıyafet seçiminin yapılacak spora uygun olması gerekiyor.

Çok terlemeye veya üşümeye neden olacak giysiler seçilmemeli, mümkünse bu sporlar için özel üretilmiş, fonksiyonel kıyafetler kullanılmalı. Ayakkabılar da yine doğada kullanmaya elverişli olmalı ve kaymaya izin vermemeli. Özellikle uzun süreli sporlarda yeterli sıvı ve gıdanın alınması da çok önemli. Aksi durumda durumda çabuk yorulma, halsizlik ve hatta bayılma olabilir.

ÖNCE ISINMA HAREKETLERİ

ÖNCE ISINMA HAREKETLERİ

Doğa sporları yaparken yaralanmaların meydana gelebilir. Sık görülen yaralanmalar arasında bağ ve kaslarda zorlanmalar, eklemlerde burkulmalar sayılabilir. Bunları engellemek için aktivitelere hafif düzeyden başlayıp zorluğu kademeli olarak artırmak gerekiyor. Ayrıca ağır fiziksel aktivite öncesi mutlaka ısınma egzersizleri yapılmalı.

Düşme ve çarpmalara bağlı çatlak, kırık veya kafa yaralanmaları da bu sporlar sırasında gelişebilir. Yapılan spora uygun yardımcı ve koruyucu ekipmanları edinmek ve uygun şekilde kullanmak bu yaralanmaların engellenmesini sağlayacaktır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Fitness nedir, ne değildir? İşte fitness hakkında bilmeniz gerekenler