Doğum kiloları nasıl verilir?

Doğumdan sonra nasıl kilo verilir? Çocuk sahibi olmak elbette çok güzel, ancak şu doğum sonrası kiloları olmasa... 'Doğumdan sonra nasıl kilo verdiniz' sorusunu muhtemelen girdiğiniz her ofiste, her beş çayında, her veli toplantısında duymuşsunuzdur. Peki doğum kiloları nasıl verilir? İşte doğum sonrası kilolarını vermek için 7 tüyo!

05 Ağustos 2020, Çarşamba 18:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Ağır diyetlerden kaçının

Ağır diyetlerden kaçının

Çok ağır diyetler yaparak hızlı kilo vermeye çalışmak annenin iyileşmesini geciktirir, kendisini yorgun hissetmesine neden olur. Yine bu dönemde yapılan uygunsuz diyetler, ağır egzersizler annenin sütünün azalmasına neden olup bebeğin gelişimi geriletebilir.

Doğru sporu seçin

Doğru sporu seçin

Kilo verme sürecinin %70’i beslenme ise %30’u spordur. Ancak bu dönemde dikkat etmemiz gereken bir şey var. Emziren anneler yoğun egzersiz yaptıklarında anne sütünde laktik asit birikimi meydana gelir ve bu laktik asit birikimi anne sütünün tadını değiştirerek bebekte meme reddine sebep olabilir. Bu sebeple bu süreçte haftada 3 gün tempolu yürüyüşler öneriliyor.


Almanız gereken kalori miktarınızı bilin

Almanız gereken kalori miktarınızı bilin

Az kalori almak metabolizma hızının da düşmesine neden olur. Enerji dengesizliği oluşur. Her pazartesi diyete başlayanların, kilo dengesi en çok bozulan kişiler arasında yer aldığını biliyor musunuz? Kiloyu korumanın bir matematik hesabı olduğuna değinen uzmanlar, kısır döngünün aynı kaloride kalmayı başarmakla ve egzersizle kırılacağını belirtiyor.

Mineralli gıdalardan faydalanın

Mineralli gıdalardan faydalanın

Mineraller, sağlıklı yaşam için çok gerekli. Mineraller (kalsiyum, bakır, iyot, demir, çinko) sebze ve meyvelerde bulunur. Hücre korunması ve sağlıklı diş, kemik, cilt yapısı için önemli. Mineraller kalp ritmi, kan basıncı, vücuttaki sıvı dengesi gibi daha birçok düzenleyici fonksiyonlarda rol oynar. Düzenli beslendiğinizde zaten mineralleri gıdalardan yeteri kadar almış olacaksınız.

Şekerli içeceklere dikkat

Şekerli içeceklere dikkat

Eğer dikkatli olmazsanız, içeceklerden tonlarca kalori alırsınız. Meyveli sodalar, meyve suları, kremalı ve sütlü kahveler oldukça bol kalori içerir. Kilonuzda büyük bir değişiklik görmediğiniz sürece suya bağlı kalın; üstelik sağlığınız için de en iyisi o.

Emzirmekten vazgeçmeyin

Emzirmekten vazgeçmeyin

Emzirmek, hamilelik süresince aldığınız kiloları vermenize yardımcı olur. Bebeğinizi emzirmek için en önemli sebep olmasa da geçerli olanlardan biri de budur. Bu tercihi yapmak için geç kalmış olabilirsiniz ama en azından aldığınız kiloları vermekte neden zorlandığınızı daha iyi anlamanıza sebep olacaktır.

Bekletilerinizi yüksek tutmayın

Bekletilerinizi yüksek tutmayın

Hamilelik döneminde aldığınız kiloları vermemenizin sebeplerinden birisi beklentilerinizi çok yüksek tutmanız olabilir. Her şeyin bir günde değişmesini bekleyemezsiniz. Unutmayın ki o kiloya gelmeniz aylar sürdü, vermeniz de biraz zaman alacak elbette.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yazın en iyisi: Kavun diyeti