Doğum sonrası kaçınmanız gereken 8 egzersiz hareketi

Anne olmak şüphesiz ki mucize bir şey. Doğum sonrasında alınan kiloları da hemen vermek isteyebilirsiniz. Bunun için sıkı diyetler ve spora başlamanız oldukça normal. Doğum sonrasında rektus diyastazı denilen karın büzüşmesiyle karşılaşabilirsiniz. Bu durumda yeni annelerin bazı egzersiz hareketlerini kesinlikle denememesi gerekiyor.

28 Mart 2021, Pazar 10:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- PLANK

1- PLANK

Plank hareketi şınav gibi vücudu güçlendiren bir harekettir. Metabolizmayı güçlendirme, duruşu düzeltme gibi faydaları olsa da, rektus diyastazına da neden olabilir. Plank, kasların yanlış ayrılmasına ve sorunun daha görünür hale gelmesine neden olabilir.

2- CRUNCH

2- CRUNCH

En popüler karın egzersizlerinden biri olan crunch, diyastaz oluşturabilir veya daha kötü hale getirebilir. Egzersiz sırasında kasları yanlış yönde çalıştırabilirsiniz. Bu da kasların uzamasına neden olur.

3- AĞIRLIK KALDIRMA

3- AĞIRLIK KALDIRMA

Bir kuvvet antrenmanı olan ağırlık kaldırma, belirli kas gruplarını ve hareket türlerini hedefler. Mide üzerinde itici bir etkiye sahip olabilir ve diyastazı kötüleştirebilir. Halterin karnınızı nasıl etkilediğini kontrol etmenin en iyi yolu, karın bölgenizi izlemek ve ne yaptığını görmektir. Karın bölgeniz bir koniye benziyorsa, farklı bir egzersiz seçmelisiniz.

4- MEKİK

4- MEKİK

Mekik çekmek, duruşunuzu iyileştirebilir ve esnekliğinizi artırabilir. Ancak doğum sonrası kilonuz varsa, mekik çekmek midenizdeki şişliği daha kötüleştirebilir. Yanlış mekik çekmek, diyastaza neden olabilir.

5- ŞINAV

5- ŞINAV

Şınav da plank egzersizi gibi diyastaza neden olabilir. Şınav, vücudunuzun üst kısmına ve göbeğinize odaklanır ve karın kaslarınız ayrılmışsa, göbeğiniz yeterince güçlü olmaz.

6- BİSİKLET HAREKETİ

6- BİSİKLET HAREKETİ

Bisiklet hareketi, doğum sonrası stabil bir karın olmadığı için kasların ayrımını daha da kötüleştirebilir.

7- BAZI YOGA POZLARI

7- BAZI YOGA POZLARI

Rektus diyastazı olan kişiler, orta hatta ekstra stres yaratan egzersizlerden kaçınmalı çünkü bu egzersizler karın duvarını gerebilir veya genişletebilir. Örneğin, "kobra" gibi bazı yoga pozları sırtın kavislenmesini sağlıyor bu da bağ dokunuzu gerebilir.

8- BACAK UZATMA HAREKETLERİ

8- BACAK UZATMA HAREKETLERİ

Popüler bir pilates hareketi olan bacak uzatma, karın duvarlarına ve karın kaslarını birbirine bağlayan dokuya baskı uygular. Doğum sonrası yapılırsa, kasların yanlış yöne çekilmesini ve ayrımını daha da kötüleştirebilir.

Kaynak: BrightSide

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Daha fazla kalça çalışmak için 7 neden