Antalya Döşemealtı TOKİ Ortaokulu'nda projeler hız kesmedi

Döşemealtı TOKİ Ortaokulu'nda projeler hız kesmedi

Paylaş
Döşemealtı TOKİ Ortaokulu'nda projeler hız kesmedi

Döşemealtı TOKİ Ortaokulu'nda projeler hız kesmedi

ANTALYA, (DHA)- ANTALYA'da 2018 yılından beri e-Twinning okulu etiketine sahip olan Döşemealtı TOKİ Ortaokulu'nda öğrenciler uzaktan eğitimde de ulusal ve uluslararası proje çalışmalarını sürdürdü.

Döşemealtı TOKİ Ortaokulu İngilizce öğretmeni Şükran Aktar ve Türkçe öğretmeni Seyhan Altuntaş koordinatörlüğünde yürütülen 2 uluslararası ve 1 ulusal e-Twinning projesine dahil olan öğrenciler farklı ülkelerden ve şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerle yıl boyunca online ortamda bir araya gelerek çeşitli etkinliklere katıldı. Öğrenciler ve öğretmenlerin birçok alanda kendilerini geliştirdikleri, Avrupalı eğitimci ve öğrencilerle iletişim kurdukları, ulusal ve uluslararası projeler oluşturdukları bir platform olan e-Twinning projeleriyle keyifli etkinlikler yapılarak öğrencilerde İngilizce konuşma becerisini ve özgüveni artırmak, başarma duygusunu pekiştirmek amaçlanıyor.

Türkiye, Gürcistan, Hırvatistan, İspanya, İtalya, Litvanya, Polonya, Portekiz ve Ukrayna'dan 19 ortağın bulunduğu DISCUSS THIS (Bunu Tartış) projesinde ortaklar okullarını, ülkelerini tanıtarak ve birbiriyle tanışarak proje çalışmalarına uzaktan eğitim sürecinde canlı dersler aracılığı ile başladı. Proje kapsamında öğrenciler eğitim, sağlık, spor, sanat ve gelenek konularında araştırma yapıp bu araştırmalarını çeşitli web 2 araçlarını kullanarak sunumlar hazırladı ve çevrimiçi ortamda ortak okullarla bir araya gelerek fikir alışverişinde bulundu.

AZALTMA, YENİDEN KULLANMA VE GERİ DÖNÜŞÜM YAPMA

Arnavutluk, Bulgaristan, Moldova Cumhuriyeti, Portekiz, Romanya, Slovakya, Türkiye ve Ukrayna ortaklığıyla sürdürülen diğer bir e-Twinning projesi olan '3Rs for Our World' ile öğrenciler iklim değişikliği ve farkındalığı oluşturmak için 3R olarak bilinen (Reduce, Reuse, Recycle) azaltma, yeniden kullanma ve geri dönüşüm yapma etkinliklerini içeren çalışmalar gerçekleştirdi. Öğrenciler proje kapsamında Dünya Günü ve Su Günü kutlamalarını çeşitli oyun ve etkinliklerde yer alarak çevrimiçi ortamda gerçekleştirdi.

GÖÇ ETMEK ZORUNDA KALAN İNSANLARLA EMPATİ

Ulusal düzeyde yürütülen 'Yaşamak İçin Göçüyorum' adlı e-Twinning projesinde ise öğrencilerin; ekonomik sebepler, eğitim, sağlık, savaş, terör veya doğal afetlerden kaynaklı sebeplerden dolayı bulunduğu yeri terk ederek başka bir şehre veya başka bir ülkeye yerleşen insanların yaşadığı zorlukları araştırma ve öğrenme fırsatını yakalayıp göç etmek zorunda kalan insanlarla empati yapabilme becerisini geliştirmesi amaçlandı. Bu sayede öğrenciler farklı kültür, dil, din ve ırktan insanlarla bir arada yaşamanın gerektirdiği hoşgörü, saygı, sevgi ve anlayışı da öğrenmiş oldu.

Ulusal düzeyde gönüllü okulların katılımıyla öğrenciler ve öğretmenler arasında okuma kültürünü artırmak, yaygınlaştırmak, öğrencilere kitap okuma sevgisini aşılamak amacıyla oluşturulan 'Bibliyofiller' projesi kapsamında da 5 ve 6. sınıf öğrencileriyle kitap kulübü kuruldu. Kulüp öğrencileri her ay kulüp rehber öğretmenlerinin belirlediği kitapları okuyup kitaplarla ilgili fikir alışverişinde bulunuyor ve kitapların yazarlarıyla söyleşi yapma imkanını elde ediyor. Nisan ayında çocuk ve gençlik edebiyatı yazarı Özgür Balpınar'ın kitabını okuyan öğrenciler yazarın kendisiyle de çevrimiçi söyleşi gerçekleştirdi, kitapla ilgili sorularını yazarına sorma fırsatı yakaladı. Haziran ayı içerisinde de yine çocuk edebiyatı yazarı Kayahan Demir ile kulüp öğrencileri çevrimiçi söyleşi etkinliği yapacak.

FOTOĞRAFLI

Haberin Devamı