46 yıldır uzaydaydı! Hatalı komut iletişimi kopardı

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), yıldızlararası uzayı araştırmak için 1977'de 'Voyager 1' ve 'Voyager 2' adıyla 2 uzay aracı fırlatmıştı.
02 Ağustos 2023 , Çarşamba 07:00
Voyager 2 ile iletişim, gönderilen yanlış komut nedeniyle koptu. NASA "21 Temmuz’da Voyager 2'ye gönderilen bir dizi komut, yanlışlıkla anteninin Dünya’dan 2 derece uzağa dönmesine neden oldu. Bu nedenle iletişim kuramıyoruz" açıklaması yaptı.
Haberin Devamı
Voyager 2, antenini Dünya'ya dönük tutmak için yönünü her yıl birkaç kez sıfırlamak üzere programlanmıştı. Bir sonraki sıfırlanma 15 Ekim'de olacak. NASA o tarihte Voyager 2 ile yeniden iletişim kurmayı umut ediyor. Voyager 2, Dünya'dan 19.9 milyar kilometre uzaktaydı.
BUNLARI DA OKUYUN
Transfer resmen duyuruldu! Bernardo Silva, Real Madrid’de
Okan Buruk’tan gerilim için çarpıcı sözler! ‘Hedef göstermesine şaşırdım’
Osimhen’den ‘Ayrılacak mısın’ sorusuna yanıt! Canlı yayında açıkladı
Devler Ligi kurası öncesi geri sayım! İşte Fenerbahçe’nin muhtemel rakipleri
Cim Bom’a Camavinga’dan kötü haber! Son söz Mourinho’da







