DünyaKriyoterapide beyin ölümü

Kriyoterapide beyin ölümü

Kriyoterapide beyin ölümü

Fransa’nın başkenti Paris’te 30’lu yaşlarındaki bir kadın kriyoterapi seansına girdikten sonra fenalaştı. 20’li yaşlarındaki kadın çalışan olay yerinde öldü.

Hastaneye kaldırılan müşterinin ise üç gün sonra beyin ölümü gerçekleşti. Kriyoterapi odasına nitrojen (azot) sızıntısı olduğu, oksijen yetersizliği yaşadıkları belirlendi. Azot renksiz, kokusuz bir gaz ve soluduğumuz havanın yaklaşık yüzde 80’ini oluşturuyor, oksijen de yüzde 20’sini oluşturuyor. Kriyoterapide aşırı soğuk bir ortam yaratmak için sıvı nitrojen kullanılıyor. Bir odada yapılan seans sırasında kişi üç dakikaya kadar eksi 100 derece altındaki sıcaklıklara maruz kalıyor. Yıldız sporcular ve ünlüler, buz paketleri ve soğuk su banyolarına alternatif olarak tüm vücut kriyoterapisini kullanıyorlar.

Haberin Devamı