Kuzey Kore ve Rusya arasında sarsılmaz ittifak! ‘Her zaman yanlarındayız’

Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, Devlet İşleri Komisyonu Başkanlığı'na yeniden seçilmesi dolayısıyla kendisini tebrik eden Vladimir Putin'e teşekkür mesajı gönderdi. Kim mesajında, iki ülke arasındaki ilişkilerin "ittifak karakterinde" bir dayanışmaya dönüştüğünü belirterek, bu tercihin ülkesinin "değişmez iradesi" olduğunu ifade etti.
AA
Kuzey Kore Merkezi Haber Ajansına (KCNA) göre, Kim, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'e gönderdiği mesajda, iki ülke arasındaki ilişkileri övdü.
Kim, iki ülkenin "egemenliğini korumak ve halkların refahını artırmak amacıyla işbirliği içinde hareket ettiğini" belirtti.
Rusya ile Kuzey Kore arasındaki ilişkilerin kalıcılığını sürdüreceğine inandığını aktaran Kim, Pyongyang'ın her zaman "değişmez irade ve tercihle" Moskova'nın yanında olacağını ifade etti.
Kim, ülkeler arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve karşılıklı dayanışmanın sürdürülmesi gerektiğini vurguladı.
MOSKOVA-PYONGYANG İLİŞKİLERİ
Rusya Dışişleri Bakanlığı, Moskova ile Pyongyang arasında Haziran 2024'te imzalanan kapsamlı stratejik ortaklık anlaşmasının, Aralık 2024'te yürürlüğe girdiğini duyurmuştu.
Bu anlaşmanın, taraflardan birine saldırı halinde karşılıklı askeri yardımlaşmayı öngördüğü, Kuzeydoğu Asya ve Asya-Pasifik bölgelerinde bölünmez güvenlik sistemi ile çok kutuplu dünya düzeninin inşasına katkıda bulunacağı belirtilmişti.
Güney Kore Ulusal İstihbarat Servisi (NIS), Rusya-Ukrayna Savaşı'na gönderilen Kuzey Kore askerlerinden yaklaşık 2 bininin çatışmalarda öldüğünün tahmin edildiğini ileri sürmüştü.
Arda Turan, eski Fenerbahçeli yıldızı resmen duyurdu! Shakhtar duyurdu
Galatasaray’ın planı suya düştü! Frankfurt’tan Can Uzun kararı
İkinci Fenerbahçe dönemi resmen başladı! Aziz Yıldırım mazbatasını aldı
Galatasaray'da Osimhen defteri kapandı! Başkan resti çekti
ABD’den sınır dışı edilen hakem ülkesine döndü! Coşkulu karşılama









