Dünya Loch Ness canavarı gerçek olabilir! Bilim insanları açıkladı

Loch Ness canavarı gerçek olabilir! Bilim insanları açıkladı

Loch Ness canavarı gerçek olabilir! Bilim insanları açıkladı

İskoç kültüründe büyük bir yer edinen Loch Ness canavarı, İskoç Dağlık Bölgesi'ndeki Loch Ness'te yaşadığı söylenen efsanevi bir yaratık. Ancak bilim insanlarına göre bu yaratık, efsane olmanın çok ötesinde. Hatta gerçek bile olabilir!

İngiltere'deki Bath Üniversitesi ve Portsmouth Üniversitesi ile Fas'taki Université Hassan II tarafından yayınlanan ortak araştırmaya göre, Sahra Çölü'nün Fas’ta kalan bölgesinde Pleziyozor fosilleri bulundu. Plesiyozor veya Pleziyozor, Mezozoyik Zaman'da yaşamış, Kretase-Tersiyer yok oluşu ile muhtemelen neredeyse hepsinin soyunun tükendiği sauropterygian diapsid deniz sürüngenleri takımıdır. Yeni araştırmadaki bu bulgu, 100 milyon yıl önce çölün bir zamanlar yüzlerce etoburun birlikte yaşadığı bir tatlı su kütlesi olduğunu gösteriyor.

Kazı alanında, neredeyse 3 metre uzunluğunda yetişkin pleziyozor dişleri ve bir buçuk uzunluğundaki bebek pleziyozor dişleri de dahil olmak üzere birkaç fosil bulundu.

Araştırmanın ortak yazarlarından Dr. Nick Longrich bulgular hakkında, ‘İzole edilmiş kemikler aslında bize antik ekosistemler ve içlerindeki hayvanlar hakkında çok şey anlatıyor. Kemikler ve dişler, iskelet olarak değil, dağınık ve farklı yerlerde bulundu. Yani her kemik ve her diş farklı bir hayvan’ dedi.

“Nessie” olarak adlandırılan Loch Ness canavarı, İskoçya'nın Dağlık Bölgesi'nde yaşadığı söylenen ve sayısız hikayeye konu olan efsanevi bir yaratık. Canavar söylentisinin, 1823’te keşfedilen pleziyozor fosillerinden sonra başladığı düşünülüyor. Bu türlerin yakın zamana kadar yalnızca tuzlu su kütlelerinde yaşadığından şüpheleniliyordu.

Dr. Longrich, ‘Bu biraz tartışmalı ama biz paleontologlar onlara her zaman 'deniz sürüngenleri' dediğimiz için denizde yaşamak zorunda olduklarını kim söyleyebilir? Birçok deniz soyu tatlı suyu istila etti’ dedi.

Bilim insanları, Nessie benzeri canlıların daimi tatlı su sakinleri olmadığını da inkar etmiyor. Bilimsel kayıtlar, Nessie gibi uzun boyunlu canavarın yaklaşık 66 milyon yıl önce tamamen yok olduğunu gösteriyor.

Pleziyozor fosilleri şimdiye dek İngiltere, Afrika, Avustralya, Kuzey Amerika ve Çin gibi dünyanın birçok yerinde bulundu.

LOCH NESS CANAVARI

Loch Ness Canavarı, Nessie olarak da bilinir. İskoç folklorunda, İskoç Dağlık Bölgesi'ndeki Loch Ness'te yaşadığı söylenen bir yaratıktır. Genellikle büyük, uzun boyunlu ve sudan çıkıntı yapan bir veya daha fazla hörgüçlü olarak tanımlanır.

Yaratığa olan popüler ilgi ve inanç, 1933'te dünyanın dikkatine sunulduğundan beri değişmiştir. Bir dizi sonar okuması ve tartışmalı fotoğrafı vardı. Ancak varlığı henüz kesin olarak kanıtlanamamıştır.