Dünya Sabah 7'den önce kahvaltı, ömre 10 yıl ekliyor

Sabah 7'den önce kahvaltı, ömre 10 yıl ekliyor

Sabah 7'den önce kahvaltı, ömre 10 yıl ekliyor

ABD’de yapılan araştırmalara göre sağlıklı beslenmek ömre 10 yıl ekliyor. Sağlıklı beslenmenin en önemli kuralı ise kahvaltıyı 7.00’den önce yapmak!

ABD’nin New York Şehir Üniversitesi’nden bilim insanları 40 yaş üzerindeki 34 bin yetişkini yıllar boyu takip etti. Yemek saatleri kaydedildi. Beslenme alışkanlıkları ile ömür süresi arasındaki bağlantı ortaya kondu. İşte saygın bilim dergisi Lancet’te yayınlanan o çarpıcı araştırmadan alınacak hayati dersler:

Günün en önemli öğünü kahvaltı. Bu öğün için en etkili zaman dilimi ise şafak vakti.

Sabah 6.00-7.00 arasında kahvaltı yapanların kalp hastalığı ve kanser gibi hastalıklardan erken ölme riski, 8.00’de kahvaltı yapanlara göre yüzde 12 daha az.

Daha geç saatte kahvaltı yapanların vücudu ise yavaş yavaş daha az insülin üretiyor. Kan şekeri yükseliyor.

GEÇ YEMEK PİŞMANLIK

Geç kahvaltı yapanların diyabet, obezite, koltesterol, kalp ve damar hastalıkları riski artıyor.

Kahvaltı için 10.00’a kadar beklemek, erken ölüm riskini artırıyor.

Sağlıklı beslenen ve ilave şekerden uzak duran orta yaşlı yetişkinlerin ömrü 6-7, genç yetişkinlerin ömrü 10 yıl uzuyor.

Sağlıklı beslenmek için kahvaltıda, şekerli yoğurtlar, şekerli granola, işlenmiş ve dondurulmuş gıdalar, kahvaltılık barlar, pişmiş ürünlerden uzak durmak gerekiyor.

Tam tahıllar, meyve, sebze, fındık, kuruyemiş, tohumlar, Omega-3 yağ ve düşük sodyum içeren gıdalar, erken ölüm riskini önlemede rol oynuyor.

DENGELİ KAHVALTI NEDEN ÖNEMLİ?

Diyetisyen Sarah Elder, “Bedenimiz gece boyunca kendini onarmak ve gelişmek için enerji kaynaklarını kullanıyor. Dengeli bir kahvaltı enerjimizi yükseltmemize ve gece boyunca kullanılan protein ve kalsiyum miktarını artırmaya yardımcı oluyor. Bu nedenle kahvaltı bir gece önce başlayan iyileşmenin parçasıdır” diyor.

SIRADAKİ HABER