Dünyanın en zor yolları arasında girdi! 132 yılda tamamlandı

Erzincan'da, "dünyanın en zorlu yolları" arasında gösterilen ve 132 yılda yapılabilen Kemaliye-Divriği arasındaki Taş Yolu, çok sayıda tünel, viraj ve keskin uçurumlarıyla macera tutkunlarını cezbediyor

17 Mayıs 2018, Perşembe 19:49
A A

Erzincan'ın Kemaliye (Eğin) ilçesini İç Anadolu'ya bağlamak amacıyla 1870'de inşasına başlanan Taş Yolu, Karanlık Kanyon'un geçit vermeyen kayalıklarını ilkel aletlerle oyan ve adeta iğneyle kuyu kazan yöre halkı tarafından 132 yıllık çalışma sonucu devletin de verdiği destekle 2002'de tamamlandı. 

Önceleri dar olduğu için sadece yürüyerek geçilebilen Taş Yolu, zamanla araç geçişi için genişletilerek Kemaliye'yi Divriği'ye bağladı.

TURİZM AMAÇLI KULLANILIYOR

TURİZM AMAÇLI KULLANILIYOR

Her iki tarafı yer yer 400-500 metrelik sarp kayalık yamaçlardan oluşan Karanlık Kanyon boyunca macera tutkunlarına nefis manzaralar sunan 7 kilometre uzunluğundaki yol, içinde barındırdığı irili ufaklı 38 tünel ile çok sayıda keskin viraj ve uçurumlarıyla artık ulaşımdan ziyade turizm amaçlı kullanılıyor.

ÇEŞİTLİ SPORLARA EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR

ÇEŞİTLİ SPORLARA EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR

Uluslararası Erzincan Kemaliye Kültür ve Doğa Sporları Şenlikleri düzenlenen Kemaliye'de, yürüyüş ya da araçla zorlu bir yolculuk yaparak macera yaşamak isteyenleri ağırlayan Taş Yolu'nun yanı sıra Karanlık Kanyon'da "Base Jamp" ve "Wingsuit" atlayışları gerçekleştirilebiliyor.

Bu özellikleri ile her yıl çok sayıda adrenalin tutkunu yerli ve yabancı turisti misafir eden ilçe ve Taş Yolu, macera tutkunlarına unutulmaz güzellikler sunuyor ve maceralar yaşatıyor.

"ÇIKIŞ VE KURTULUŞ YOLU"

"ÇIKIŞ VE KURTULUŞ YOLU"

Kemaliye Belediye Başkanı Mustafa Haznedar, Taş Yolu'nun Kemaliyeliler için her zaman vadiden çıkış ve kurtuluş yolu olarak görüldüğünü belirtti. Haznedar, nehrin ılıman ikliminden faydalanan yöre halkının 18. yüzyılda İç Anadolu'ya bağlantının sağlanması amacıyla bir yol açılmasına karar verildiğini belirterek, şöyle konuştu:

"Taş Yolu, tarih boyunca Kemaliyeliler için hep vadiden çıkış için kurtuluş yolu olarak gözükmüştür. Eğinliler katır kervanlarıyla Giresun Limanı'na, oradan da gemilerle İstanbul'a ulaşırdı.

Bu sebeple Fırat Vadisi'nden nehrin ılıman ikliminden faydalanarak 18. yüzyılda bir yol açılması düşünüldü ve sürekli bu yol üzerinde çalışmalar yapıldı.

Kazma kürekle adeta iğneyle kuyu kazıyan yöre halkının çalışmaları netice vermeyince merhum Erzincan Valisi Recep Yazıcıoğlu, 'Siz bir koyun, ben devlet olarak iki koyacağım ve hep birlikte bu yolu açacağız' dedi.

Daha sonra tabii teknoloji, iklimler değişti, karlar azaldı. Bu sefer de Erzincan'ın bir başka medarıiftiharı Başbakan Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanı olunca Avaz bölgesinden Kemaliye'ye büyük bir yol açınca Taş Yolu ulaşım için önemini kaybetti."

"DÜNYANIN EN ZOR YOLLARINDAN BİRİSİ"

"DÜNYANIN EN ZOR YOLLARINDAN BİRİSİ"

Taş Yolu'nun çok zor doğa koşulları altında açıldığını ifade eden Haznedar, "Bu yolda büyük yarıklar ve keskin virajlar var. Yedi kilometre boyunca devam eden yolda araçların karşılıklı birbirini görmesi mümkün değil. Burası, dünyanın en zor yollarından birisi" dedi

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.