Duruş bozukluğu olanlar daha öz güvensiz: Duruşumu nasıl düzeltebilirim?

Özellikle masa başında çalışan insanların en çok şikayet ettiği konuların başında duruş bozukluğu geliyor. "Duruşumu nasıl düzeltebilirim?" sorusu çoğu insanın aklını kurcalar oldu. Yapılan araştırmalar duruş bozukluğunun ruh sağlığını kötü etkilediğini, iyi bir duruşun ise insanı hem mutlu ettiğini hem de cesaret verdiğini ortaya çıkardı. Fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı Prof. Dr. Turan Uslu, duruş bozukluğunun ruh sağlığına olan etkisi ve duruş bozukluğunu düzeltmek için yapılması gerekenleri anlattı.

04 Haziran 2020, Perşembe 11:38 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Depresyonu hafifletebilir

Depresyonu hafifletebilir

Araştırmalar kötü duruşun sağlıklı ve dik duran kişilere göre daha kasvetli, daha çok ağrılı, sağlık üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğunu gösterdi. Bir çalışmada duruş bozukluğu olanların daha üzgün, öz güveni daha düşük ve daha kolay yorulabilir olduğu ortaya çıktı.

Kötü bir duruş alışkanlığı olmak, hımbıllık kişinin beyin sağlığını da olumsuz etkiliyor. Duruş bozukluğu, kişilerin öz güvenine de zarar veriyor. İyi bir duruş enerji seviyenizi iyileştirebilir, kendinize güveninizi artırabilir ve depresyonu hafifletebilir.

Düzgün duruş insanı daha cesur yapar

Düzgün duruş insanı daha cesur yapar

Dik ve sağlıklı oturmanın bir insanın daha başarılı, kendinden daha emin ve daha rahat hissetmesini sağlayabildiği de yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıktı.

Dik oturmak kişiyi daha uyanık, daha canlı, daha coşkulu, daha dayanıklı, daha öz güvenli, daha yüksek moral değerlere sahip ve daha cesur yapar.

Duruşumu nasıl iyileştirebilirim

Duruşumu nasıl iyileştirebilirim

Duruşunuzu iyileştirmek için bazı kasları egzersizle germeniz ve güçlendirmeniz gerekiyor.

Gerilecek kaslar

  • Suboksipitaller (boyun arka grup kasları)
  • Pektoral kaslar (göğüs kasları)
  • Kalça fleksor kasları (uyluk ön kasları)
  • Hamstrings (uyluk arka grup kasları)

Güçlendirilmesi gereken kaslar

  • Orta ve alt trapezius
  • Ön ve arka omurga kasları (bel ve karın kasları)
  • Gluteal kaslar (kalçayı oluşturan kaslar)

Beden dili, başkalarının bizi nasıl gördüğünü etkiler, aynı zamanda kendimizi nasıl gördüğümüzü de değiştirebilir.

İyi ve sağlıklı bir duruş, başkaları tarafından daha iyi görünmemizin yanında, kendimize olan güvenimizi de artırır.

İyi duruş sağlıklı olmamıza katkıda bulunur aynı zamanda bizi bedensel çökkünlüğün yanında ruhsal çöküntüden de korur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Doğum sırası kişiliği nasıl etkiliyor?