Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

Bulgur çok uzun yıllardır ülkemizde sofraların baş tacı olarak yerini alıyor. Bu ünü de haksız değil. Sayısız faydaları olan bulgur hakkında Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Dursun önemli bilgiler veriyor...

24 Kasım 2018, Cumartesi 08:18 Son Güncelleme:
A A
Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

Anadolu’dan dünyaya yayılan, ilk işlenen besinler arasında yer alan, zenginden fakire herkesin sofrasında yer bulan bir besin bulgur… Tarihi çok ama çok eskilere dayanan bulgur, sağladığı faydalarla varlığını bugüne kadar taşımayı başarmıştır. Türkiye’de yıllık üretimi 1 milyon tonu bulan bulgurun faydalarını Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Dursun anlatıyor. 

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

PROTEİN VE LİF DEPOSU

Karbonhidrat besin grubunda yer alan bulgur, içerdiği besinsel lif, vitaminler ve mineraller sayesinde en besleyici besin maddelerinin başında geliyor. Çözülebilen ve çözülemeyen lifler bakımından oldukça zengin olan bulgur, makarna ve pirince göre karbonhidrat değeri düşük, protein değeri ise çok daha yüksektir.

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

Bulgurda yer alan lifler, barındırdığı selüloz, pektin ve sakız gibi yapılarla vücuttaki sistemlerin üzerinde dengeleyici etkisi olan maddelerdir. Suda çözünebilen lifler, kan şekerini kontrol ederek kolesterolü düşürmektedir. Bulgurun faydaları bunlarla da sınırlı değildir. Ayrıca B1, B6 vitaminleri ve Niasin’den zengin bir besin maddesidir. 

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

KİLO KONTROLÜNÜ SAĞLAMADA BAŞROLÜ OYNUYOR

Mucize besin bulgur, yüksek miktarda lif ve posa sayesinde pirinç ve makarnaya göre çok daha uzun süre tok tutuyor. Ayrıca içeriğindeki lifler kolesterolü düşürücü etkisiyle safra asitlerini bağlayarak, diyetteki toplam yağ ve kolesterol alımını düşürerek, daha uzun süre doygunluk hissi verir.

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

Ayrıca kandaki yağ miktarını düşürerek dengede tutar. Üstelik günlük su ihtiyacını da artırdığından bol su içilmesini sağlar. Sindirim sistemi üzerindeki etkileri herkes tarafından bilinen bulgur kabızlığı da önlüyor. Çünkü içerdiği mineral ve vitaminler sayesinde bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.  

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

BEBEK VE ÇOCUKLARIN BEYİN GELİŞİMİ İÇİN ÖNEMLİ

Buğday kaynatıldığı sırada suya geçen mineraller ve B vitamini, tane tarafından tekrar emildiği için besin değerlerini kaybetmez. Bu sebeple bebek ve çocukların mutlaka tüketmesi gereken tam tahıl sınıfına giren çok önemli bir besindir. Çünkü yapısındaki B1 vitaminleri bebeklerin gelişmekte olan sinir ve sindirim sisteminin güçlenmesinde büyük bir rol oynar. Dolayısıyla ebeveynler, bebeklerine 6. aydan itibaren bulgur dahil tam tahıllar tüketmelidir.

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

Bunun yanı sıra bulgur, içerdiği folik asit sayesinde çocuk ve hamile kadınlar açısından olmazsa olmazdır. Öyle ki, kadınlar hamileyken ilk 3 ay içerisinde bulgur yenildiği takdirde folik asidi ilaçtan değil direkt olarak bulgurdan alabilir. Çocukların beyin gelişiminde çok önemli bir etkiye sahiptir. 

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

ISPANAKTAN DAHA FAZLA DEMİR ORANINA SAHİP

Faydaları saymakla bitmeyen bulgurun birçok sebzeden daha fazla demir içerdiğini biliyor musunuz? Bulgur, o kadar çok demir içerir ki, kansızlık ve demir eksikliği problemi yaşayan hastalara bulgur yemeleri önerilir. Ayrıca ıspanakla karşılaştırıldığında çok daha fazla demir içerir.

Duyduk duymadık demeyin! Zayıflamak için bulgur tüketin

DİYABET VE KALP HASTALIKLARI RİSKİNİ DÜŞÜRÜYOR

Glisemik endeksi düşük besinler, diyabet ve kalp gibi kronik hastalıkların oluşma risklerini önlerken, bu hastaların sağlık problemlerini kontrol altında tutmasına da yardımcı oluyor. Yediğimiz besinlerin kan şekerini yükseltme oranı olarak tanımlanan glisemik indeksi oldukça belirleyici bir unsurdur. Hayatımız boyunca glisemik endeksi düşük besinlerle ne kadar yakın durmalıysak yüksek besinlerden ise o kadar uzak durmalıyız. Bulgur düşük glisemik endeksi ve yüksek posa oranıyla mutlaka tüketilmeli, diyabet diyetlerinde tercih edilmelidir.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.