Düz bir karın için mutlaka tüketmeniz gereken 7 besin

Düz bir karın hemen hemen herkesin hayali. Çoğu zaman yanlış besinleri tükettiğimiz için şişkinlik sorunu yaşıyor ve şişman olmasak bile göbekli gözükebiliyoruz. Şimdi bahsedeceğimiz besinler sayesinde şişkinliği azaltmak ve düz bir karna sahip olmanız mümkün. Düz bir karın için mutlaka tüketmeniz gereken besinler nelerdir? Gelin birlikte öğrenelim... /ÖZEL

14 Ağustos 2021, Cumartesi 09:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Düz bir göbek herkesin hayali olsa da ne yazık ki size yediğiniz zaman anında dümdüz bir karın verebilecek bir yiyecek yok. Ancak düzenli tüketildiğinde daha az şişkin hissettirebilecek yiyecekler var.

İşlenmiş, aşırı şekerli ve doymuş yağlarla dolu olan besinler şişkinlik yapar. Öncelikli olarak bu gıdalardan uzak durarak işe başlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra, şimdi sizlere bahsedeceğimiz şişkinlik gideren ve düz bir karın vadeden yiyecekleri günlük diyetinize eklemenizde fayda var.

1- SALATALIK

1- SALATALIK

Salatalıkların yaklaşık yüzde 96'sı sudan oluşur. Salatalık bu özelliği sayesinde tuz ve şeker gibi şişkinlik yapan besinleri etkisiz hale getirerek şişkinliği önlemeye yardımcı oluyor. Şişkinliği azaltmaya yardımcı olan  flavonoid ve kersetin açısından zengin olan salatalık iltihapla da savaşır.

2- KUŞKONMAZ

2- KUŞKONMAZ

Bir aminoasit olan asparajin içeren kuşkonmaz, idrar söktürücü bir özelliğe sahiptir. Sindirim sistemindeki iyi bakterileri besler ve sağlıklı tutar. Ayrıca gaz ve şişkinliği önleyen iyi bir prebiyotik kaynağıdır. İçindeki lifler sayesinde bağırsak sağlığını destekler.

3- YOĞURT

3- YOĞURT

Yoğurt sindirimi düzenler, bağırsak sağlığını geliştirir, hazımsızlık ve şişlik sorunlarını giderir. Şeker eklenmiş yoğurtlar ise şişkinliğe neden olabileceğinden tüketilmemesi daha uygun olacaktır.

4- MUZ

4- MUZ

Dondurulmuş gıdalar, cipsler ve tuzlu yiyeceklerin neden olduğu şişkinliği sonlandırmak için muz iyi derecede potasyum içerir. Bağırsaklardaki iyi bakterilerin de çoğalmasını sağlayarak sindirimin iyileşmesine katkıda bulunur. Muz iyi bir lif prebiyotik kaynağıdır. Yemekten önce 1 muz tüketerek iyi bakterileri çoğaltabilir be şişkinliği yüzde 50 azaltabilirsiniz.

5- KEFİR

5- KEFİR

Kefir, bağırsaklarınızı sağlıklı tutmaya yardımcı olan iyi bir probiyotik kaynağıdır. Ohio Eyalet Üniversitesi'nin yaptığı araştırmada, kefirin birçok insanda şişkinlik ve gaza neden olan laktozun sindirilmesine yüzde 70'e oranında yardımcı olduğunu ortaya çıkardı.

6- ZENCEFİL

6- ZENCEFİL

Güçlü bir iltihap önleyici olan zencefil, bağırsaklardaki iltihabı azaltır, mide rahatsızlıklarını yatıştırır, şişkinliği ve gazı hafifletir. Zencefilde ayrıca proteinlerin parçalanmasına yardımcı olan zingibain enzimi de bulunur. Yapılan araştırmalarda zencefilin sindirimi hızlandırdığı, midenin daha rahat boşalmasını sağladığı ve gazın hızla hareket etmesine yardımcı olduğu ortaya çıktı.

7- REZENE

7- REZENE

Şişkinliği gidermede rezene son derece iyi olabilir. Şişkin karnı düzleştiren rezene, mideyi tahriş eden maddelerin sindirim sisteminden atılmasına yardımcı olur. Rezene ayrıca iyi bir potasyum kaynağıdır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Metabolizma hızı 20 yaşından 60 yaşına kadar değişmiyor! Kilo ile ilgili ezber bozan araştırma...