Düz bir karın için smoothie'ye katabileceğiniz en iyi 9 besin

Sağlıklı beslenme denilince akla ilk gelen şey smoothie... Smoothie'leri ister kahvaltıda, ister öğlen yemeğinde isterseniz de antrenman sonrası enerji kazanmak için tüketebilirsiniz. Kilo vermek ve düz bir karın istiyorsanız, smoothie'nize eklediğiniz malzemelere dikkat etmeniz gerekiyor. Bazı gıdalar sayesinde smoothie'nizi yağ yakan bir zayıflama makinesine dönüştürebilirsiniz. İşte düz bir karın için smoothie'ye katabileceğiniz en iyi 9 besin. / ÖZEL HABER

29 Ağustos 2021, Pazar 10:36 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-TOHUMLAR

1-TOHUMLAR

Chia, keten ve kenevir tohumu besin açsından zengindir ve size ekstra lif, sağlıklı yağlar ve protein sağlayabildiğinden smoothie'nize rahatlıkla ekleyebilirsiniz. 3 yk. kenevir tohumu 10 gr. lif içerir. Chia tohumları ise iyi bir omega- 3 kaynağıdır.

2- AVOKADO

2- AVOKADO

Avokado hemen her yiyeceğe eklenebilen bir meyvedir. Gün boyu tok kalmanızı sağlarken sağlıklı yağlar açısından da zengindir. C, E, K ve B6 vitaminleri ile folat ve potasyum gibi birçok vitamin ve mineral içerir. Smoothie'nize güvenle ekleyebilirsiniz.

3- KARNABAHAR PİRİNCİ

3- KARNABAHAR PİRİNCİ

Dondurulmuş karnabahar pirinciyle C vitamini, folat ve ruh halini düzenleyen kolin maddesini diyetinize ekleme şansını bulursunuz. Karnabahar pirinci yumuşaktır bu nedenle smoothie'ye rahatlıkla eklenebilir.

4- LİFLİ YEŞİL SEBZELER

4- LİFLİ YEŞİL SEBZELER

Sebze tüketmeyi sevmiyorsanız, smoothie size yardımcı olabilir. Sabahları bir avuç ıspanak veya kale ekleyerek günlük C, A, E vitaminleri, folik asit, demir, potasyum, magnezyum ve kalsiyum ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Lifli yeşil sebzelerin tadını biraz yumuşatmak için meyve ve fındık yağı ekleyebilirsiniz.

5- EZMELER

5- EZMELER

Smoothie'nizi daha tatlı yapmak isterseniz, 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi, badem yağı, kavrulmuş fındık ezmesi gibi besinler kullanabilirsiniz.

Birkaç yemek kaşığı fındık ezmesi ise, içeceğinizi protein, antioksidanlar, sağlıklı yağlar ve magnezyum ve selenyum gibi temel minerallerle zenginleştirebilir. Fındık ezmeleri fazla miktarda enerji içerir ve bu onları harika bir kahvaltılık yapar.

6- BİTKİSEL SÜT

6- BİTKİSEL SÜT

Bitkisel sütleri çoğu B12 ve kalsiyum gibi mineral ve vitaminlerle zenginleştirilmiştir. Diyetinizdeki hayvansal ürünleri değiştirmek istiyorsanız bitkisel sütler mükemmel bir smoothie içeceği olabilir.

Her bitki sütü çeşidi, tat ve doku bakımından biraz farklıdır, ancak çoğu, diğer meyve ve sebzelerle karıştırıldığında hoş bir aroma katar.

7- BİTKİSEL BAZLI PROTEİN TOZU

7- BİTKİSEL BAZLI PROTEİN TOZU

Smoothie'nize bir ölçek kadar bitki bazlı protein tozu eklemeniz tok kalmanıza yardımcı olur ve egzersiz sonrası vücudunuzun iyileşmesini kolaylaştırır. Bitki bazlı protein tozları genellikle bezelye, pirinç, soya ya da tohumlardan oluşur.

8- TOFU

8- TOFU

Tofu, yumuşak dokusu ve nötr aroması sayesinde smoothie'lere eklenebilecek en iyi ürünlerden biridir. Soya bazlı olmasının yanı sıra ucuzdur ve buzdolabında uzun süre saklanabilir. Harika bir protein, demir ve kalsiyum kaynağıdır.

9- SPİRULİNA

9- SPİRULİNA

Spirulina, bir çeşit kurutulmuş yosundur İyi bir protein ve zengin bir B vitamini kaynağıdır. Araştırmalar, spirulina'nın ağrı kesici ve iltihap önleyici özelliklere de sahip olabileceğini ortaya çıkardı.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kalıcı kilo kaybı için 9 yararlı ipucu