E-ticaret 2016’da da rekor kırdı

Geçen yıl internetten yapılan alışveriş yüzde 23.4 artarak 68 milyar 368 milyon liraya ulaştı. Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, “E-ticaretin yüzde 400-500 büyüme potansiyeli var” dedi

25 Şubat 2017, Cumartesi 16:40
A A
Türkiye’de geçen yıl online alışveriş yüzde 23,4 artarak 68 milyar 368 milyon liraya ulaştı. TÜİK’in Hane Halkı Bilişim Teknolojilerini Kullanım Araştırması’na göre, 2015 yılında yüzde 33.1 olan internetten mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı, geçen yıl sadece yüzde 1 artarak 34.1’e yükseldi.

Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, müşteri sayısı çok değişmese de 2012’den beri her yıl rekor düzeyde büyüyen sektörün, geçen yıl da yüzde 23,4 artışla 68 milyar 368 milyon liralık bir ciroya ulaştığına dikkat çekti. 2012’de 25 miyar 178 milyon lira olan online alışveriş ve diğer işlemler karşılığı internetten yapılan kartlı ödeme miktarının 5 yıldır ara vermeden rekor seviyede sürdüğünü anlatan Kayral, “Son 5 yıldaki büyüme yüzde 170’in üzerinde. E-Ticaret 5 yıldır rekor seviyede artıyor ama TÜİK araştırmasında aktif müşteri olarak görülen yüzde 34,1’in karşılığı olan 10 milyon müşteri sayısı hep yerinde sayıyor” dedi.


10 HANEDEN 8'İNDE İNTERNET VAR


TÜİK verilerine göre Türkiye’de her 10 haneden 8'inin internet erişimine sahip olduğunu anımsatan Güçlü Kayral, “Bu rakamlar ülkemizde yaklaşık 40-50 milyon kişinin e-ticaret sektörünün potansiyel müşterisi olduğunu gösteriyor. Buna karşın, online alışveriş sitelerinin aktif kullanıcısı 10 milyona takıldı kaldı. Son 5 yıldır yüzde 20-35 arasında artan e-ticaretin aslında yüzde 400-500 büyüme potansiyeli var. Ne yapıp edip bu müşteriyi online pazara çekmemiz gerekir” dedi.


ONLINE ALIŞVERİŞ DAHA AVANTAJLI


Dijital alışveriş her yıl rekor kırsa da Türkiye’de e-ticaretin genel perakende içindeki payının yüzde 2’lerde kaldığının altını çizen Güçlü Kayral, şunları söyledi:

“Sanal alışverişlerde öteden beri gelen bir güvenlik kaygısı var. Bu kaygılar aşıldıkça e-ticaretin genel perakende içindeki payı hızla dünya seviyelerine, hatta daha yukarılara çıkacaktır. Türkiye’deki bir başka sorun ise sanal alışverişlerin avantajlarının tam olarak kullanılmamasıdır. E-ticaretin çok yaygın olduğu İngiltere’de online alışverişlerin büyük çoğunluğu para iadeli alışveriş siteleri aracılığı ile yapılmakta. Örneğin İngiliz sitesi Quidco.com’un 5 milyon üyesi bulunuyor. Müşteri, online mağazaya direkt girmek yerine bu siteler üzerinden girerse, mağazalardan alınan komisyon müşteriye para olarak aktarılıyor. Para iadeli alışveriş siteleri kullanılmadan yapılan online alışveriş nedeniyle geçen yıl müşterinin cebine girmesi gereken yaklaşık 3 milyar TL, e-ticaret sitelerinin kasasında kaldı” diye konuştu.

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.