E vitamini corona virüs enfeksiyonunu engelliyor

İç Hastalıkları Bölümü’nden Uzm. Dr. Abdullah Sığanık, E vitamininin sağlığımız açsından önemini anlattı ve hangi besinlerde bulabileceğimiz konusunda bilgi verdi.

20 Haziran 2020, Cumartesi 12:45 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Medipol Üniversite Esenler Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü’nden Uzm. Dr. Abdullah Sığanık “E vitamini yeterli miktarda alındığında enfeksiyon hastalıklarına karşı vücudu koruyor. Zeytinyağı, badem, fındık, fındık yağı, ceviz, ay çekirdeği, gibi yağlı tohumlar, ıspanak, tere, maydanoz, marul, kereviz, lahana, brokoli, balkabağı gibi sebze ve yeşillik içinde bolca E vitamini barındırıyor ” dedi.


Medipol Üniversite Esenler Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü’nden Uzm. Dr. Abdullah Sığanık, corona virüse karşı yeterli E vitamini alımına dikkat çekti.

E vitamininin vücudun bağışıklık sistemini artırarak pek çok hastalığa karşı savunma kalkanı oluşturduğunu açıklayan Uzm. Dr. Abdullah Sığanık, “E vitamini üremeyi artırmasının yanı sıra cinsiyet hormonlarının sağlıklı üretilmesini sağlıyor. Antioksidan da içeren bu vitamin, serbest radikalleri azaltarak vücutta zararlı etkilere yol açmalarını önlüyor. Bireylerde günlük E vitamini gereksinimi erkekler için 10 mg, kadınlar için 8 mg düzeyindedir” diye konuştu.

Çekirdek, ceviz ve fındıkta var

    Doğal E vitamin kaynaklarının mutlaka tüketilmesini öneren Sığanık,  “Zeytinyağı, badem, fındık, fındık yağı, ceviz, ay çekirdeği, gibi yağlı tohumlar, ıspanak, tere, maydanoz, marul, kereviz, lahana, brokoli, balkabağı gibi sebze ve yeşillik içinde bolca E vitamini barındırıyor. Ek olarak kümes hayvanları, hamsi, somon, uskumru, sardalya ve ton balığı gibi balık türleri, avokado, muz ve kivi gibi meyveler, tahıllar, tereyağı, kırmızı et, yumurtada e vitamini bulunur” bilgisini verdi.

Göz ve cilt sağlığının garantisi

Göz ve cilt sağlığının garantisi

Göz ve cilt sağlığı açısından da yeterli E vitamini alımının önemine değinen Sığanık, şunları kaydetti; 

"Büyüme ve gelişme dönemindeki çocuklarda sağlıklı göz gelişiminin devam etmesi, yetişkin bireylerde ise göz sağlının korunabilmesi için günlük E vitamini gereksinimi tam olarak karşılanmalıdır. Ek olarak cilt elastikiyetinin sağlanması, cildin yenilenme hızının arttırılması, daha sağlıklı bir cilt görünümü elde edilmesi ve kırışıklık gibi kusurların önlenmesi açısından E vitamini gereklidir."


Eksikliği pek çok hastalığın davetçisi

Eksikliği pek çok hastalığın davetçisi

E vitamini eksikliğinde birçok rahatsızlığın ortaya çıkabileceği hakkında uyarıda bulunan Sığanık, “E vitamini eksikliği görme problemleri, halsizlik ve yorgunluk, kansızlık, deride ve dilde çatlaklara yol açabilir. Ayrıca kansızlık, ciltte kolay morarma, kas ve kemik ağrıları, kas kaybı, tırnak ve saç sağlığının bozulması gibi durumlar da oluşturabilir” şeklinde konuştu.

E vitamini kaynağı besinleri tüketmesinde tıbbi bir engel bulunmayan bireylerin E vitamini desteği kullanmasına gerek olmadığını vurgulayan Sığanık, sözlerini şöyle tamamladı;

"Tüm vitamin ve minerallerde olduğu gibi E vitamininin de doğal yollarla karşılanması daha sağlıklıdır. Dolayısıyla hekime danışılmaksızın, hastalıklardan korunmak veya bünyeyi güçlendirmek gibi amaçlarla bilinçsiz şekilde vitamin ve mineral takviyeleri kullanmak kesinlikle önermiyoruz. Gereğinden fazla alınan vitamin ve minerallerin sağlığı olumsuz etkileyebilir. E vitamini yetersizliği teşhis edilmiş olan kişilerde veya herhangi bir hastalık nedeniyle özel bir diyet uygulayan, bu nedenle E vitamini kaynaklarını yeterince tüketemeyen bireyler ise hekim önerisiyle E vitamini takviyeleri reçetelendirilebilir. Bu takviyeler genellikle kapsül şeklindedir. Kullanım sıklığı ile dozu ise hekim tarafından belirlenmesi en sağlıklısı olacaktır."


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Mevsim değişikliklerinde bağışıklığı artıran 12 besin