Eğitim - Kariyer LGS yerleştirme sonuçları açıklandı!

LGS yerleştirme sonuçları açıklandı!

Paylaş
LGS yerleştirme sonuçları açıklandı!

Son dakika... Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, LGS kapsamında yapılan merkezi ve yerel yerleştirme sonuçlarının açıklandığını duyurdu. Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında merkezi ve yerel yerleştirme sonuçlarını "meb.gov.tr" ile "sonuc.meb.gov.tr" internet adresleri üzerinden erişime açtık. Öğrencilerimize hayırlı olsun." açıklamasını yaptı. Ayrıca yerleştirme sonuçlarının ardından nakil takvimi de belli oldu

Milyonlarca öğrencinin merakla beklediği LGS yerleştirme sonuçları açıklandı. Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, LGS yerleştirme sonuçlarının açıklandığını söyledi.  LGS tercihlerinin 4 Temmuz-20 Temmuz arasında yapıldığını anımsatan Özer, “Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi ve yerel yerleştirme sonuçlarını "meb.gov.tr" ve ile "sonuc.meb.gov.tr" adreslerinden erişime açtık. Öğrencilerimize hayırlı olsun. Öğrencilerimiz, yerleştirme sonuçlarına T.C. kimlik numaraları ve doğum tarihleri ile ulaşabilecek.” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

LGS yerleştirmelerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Özer, şunları kaydetti:

Bu yıl 8. sınıftan mezun olan 1 milyon 236 bin 308 öğrencinin 1 milyon 31 bin 799’u Merkezi Sınav'a katıldı ve 1 milyon 8 bin 139 öğrenci ilk yerleştirme için tercihte bulundu. Bu öğrencilerden 951 bin 703'ü yani yaklaşık yüzde 95’i tercih ettiği okullardan birine yerleştirildi. 2021 yılındaki ilk yerleştirme döneminde tercih yapan öğrencilerden yüzde 93’ü ortaöğretim kurumlarına yerleştirildiği dikkate alındığında bunun önemli bir iyileştirme olduğu görülüyor. Bu süreç, ilk adımda daha fazla öğrencinin ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmesi ve yerleştirme sürecine yönelik memnuniyetin artırılması açısından olumlu bir gelişme."

Haberin Devamı

SINAVLI OKULLARDA DOLULUK YÜZDE 99

Sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarının kontenjanlarında, bu yıl 2021’e göre önemli bir artış sağlandığına işaret eden Bakan Özer, “Bu artışla eş zamanlı olarak bu kurumların doluluk oranları da önemli oranda arttı. 2021’de yüzde 95 olan doluluk oranları yüzde 98,4’e ulaştı. Fen lisesi ve sosyal bilimler liselerinin tüm kontenjanları doldu, diğer sınavla öğrenci alan liselerde ise doluluk oranları yüzde 95 ve üzerine çıktı. Özellikle mesleki ve teknik Anadolu liselerinin doluluk oranları 2021 yılında yüzde 77 iken bu yıl yüzde 95’e ulaştı. Bu da mesleki ortaöğretimde yaşanan dönüşümün öğrenci tercihlerine de yansıdığının bir göstergesi.” ifadelerini kullandı.

SINAVSIZ YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN YÜZDE 94’Ü İLK ÜÇ TERCİHİNDEN BİRİNE YERLEŞTİ

Liseye geçişte öğrencilerin yaklaşık yüzde 85’inin ortaöğretim kurumlarına yerel olarak yerleştirilmesinin, bu yerleştirme türünü oldukça önemli hale getirdiğinin altını çizen Özer, şu açıklamalarda bulundu:

“Yerel yerleştirmede, 2019’da öğrencilerin yüzde 91’i tercihlerindeki ilk üç okuldan birine yerleşirken bu oran 2020’de yüzde 92’ye çıktı, 2021’de ise yüzde 92 düzeyinde sabit kaldı. 2022’de ise yerel yerleştirmede öğrencilerin ilk üç tercihine yerleşme oranı yüzde 94’e ulaşarak, son 4 yılın en üst düzeyine ulaştı. Dolayısıyla bu sonuç, LGS’de her yıl yapılan iyileştirmelerle öğrencilerin öncelikli tercihlerine yerleşme oranlarının artırıldığını açıkça gösteriyor.”

Haberin Devamı

İLK TERCİHİNE YERLEŞME ORANI YÜZDE 55’E YÜKSELDİ

Benzer bir iyileşmenin, ilk tercihine yerleşme oranlarında da görüldüğünü bildiren Özer, “İlk tercihine yerleşme oranı 2019 ila 2021 yıllarında yüzde 49-52 arasında değişirken bu oran, bu yıl yüzde 55’e yükseldi. Bir diğer ifadeyle sınavsız yerel yerleştirmede öğrencilerin yarısından fazlası en öncelikli tercihlerine yerleşebildi. Bu, yerel yerleştirmenin hangi ölçüde iyileştirildiğinin diğer bir göstergesi.” diye konuştu.

YERLEŞTİRMEDE MEMNUNİYET ARTTI

Sınavsız yerel yerleştirmede Anadolu Lisesi, Anadolu imam hatip lisesi ve mesleki ve teknik Anadolu lisesine yerleşen öğrencilerin daha üst tercihlerindeki okullara yerleşmeleri memnuniyetinin arttığını kaydeden Özer, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Geçen yıl Anadolu liselerine yerleşen öğrencilerin yüzde 53’ü birinci tercihlerindeki bir Anadolu lisesine, yüzde 98’i ise ilk üç tercihlerindeki bir Anadolu lisesine yerleşti. Bu yıl ise ilk tercihindeki Anadolu liselerine yerleşen öğrencilerin oranı yüzde 57’ye çıktı, ilk üç tercihlerindeki bir Anadolu lisesine yerleşme oranı ise yüzde 99’a ulaştı.

Haberin Devamı

2021’de Anadolu imam hatip liselerine sınavsız yerleşen öğrencilerin yüzde 55’i birinci tercihlerindeki bir Anadolu İmam Hatip lisesine, yüzde 88’i ise ilk üç tercihlerindeki bir Anadolu İmam Hatip lisesine yerleşti. Bu yıl ise Anadolu İmam Hatip liselerine sınavsız yerleşen öğrencilerin yüzde 57’si ilk tercihine, yüzde 88’i ise ilk üç tercihlerindeki bir Anadolu İmam Hatip lisesine yerleşti. Bu yıl en büyük iyileştirme mesleki ve teknik ortaöğretimde yaşandı. İlk tercihindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin oranı 2021’de yüzde 46 iken bu yıl yüzde 52’ye çıktı. Aynı zamanda, ilk üç tercihindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin oranı 2021’de yüzde 82’den 2022 yılından yüzde 88’e yükseldi.”

Haberin Devamı

NAKİL BAŞVURULARI BAŞLADI

Bakan özer, ilk yerleştirmede yerleşemeyen veya yerleştiği okulu değiştirmek isteyen öğrenciler için yerleştirme sürecinin devam edeceğini belirterek, şunları kaydetti:

"LGS kapsamında yerleştirmeye esas birinci nakil başvuruları başladı. 25-29 Temmuz arası, yerleştirmeye esas 1. nakil tercih dönemi olacak. Yerleştirmeye esas 1. nakil sonuçları 1 Ağustos'ta açıklanacak. Yerleştirmeye esas 2. nakil tercih başvuruları 1-5 Ağustos'ta yapılabilecek, sonuçlar 8 Ağustos'ta açıklanacak. Böylece merkezi yürütülen ana yerleştirme süreci, 8 Ağustos 2022'de tamamlanmış olacak. Hiçbir okula yerleşemeyen öğrenciler için il/ilçe öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonlarınca yerleştirme başvuruları alınacak ve 19 Ağustos 2022'de yerleştirme süreci tamamlanacak."

LGS YERLEŞTİRME SONUÇLARINA İLİŞKİN RAPORLAR ERİŞİME AÇILDI 
 
Ortaöğretime geçiş döngüsündeki yaklaşımı, süreci sürekli ve veri tabanlı iyileştirmek olan Bakanlık, politikalarında hesap verebilirlik ve şeffaflığı artırmak amacıyla 2018 sonunda başlattığı Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi kapsamında 2022 LGS ilk yerleştirme sonuçlarını raporlaştırdı. Bu çerçevede, "2022 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Kapsamında İlk Yerleştirme Sonuçları" ile "2021 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Merkezi Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı" başlıklı iki ayrı rapor hazırlayan Bakanlık, raporları “meb.gov.tr” adresinden erişime açtı.
 
Sınav ve yerleştirmelerle ilgili detaylı analizlerin kamuoyu ile paylaşıldığı ve daha sonra sınava ilişkin süreç iyileştirmelerine katkı sağlayan raporlara göre, 2021-2022 eğitim öğretim yılında 8. sınıfı başarıyla tamamlayarak ortaokuldan mezun olan 1 milyon 236 bin 308 öğrencinin 1 milyon 31 bin 799’ı merkezî sınava katıldı. Bu öğrencilerden 188 bin 875’i Merkezî Sınav puanları ve tercihleri doğrultusunda sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirildi. Bu bağlamda, Merkezî Sınav’a katılım oranı, geçen yıllarla yakın düzeylerde ve sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleşme oranı yaklaşık yüzde 19 olarak hesaplandı.
 
Raporlarda, merkezî sınav puanı ile yerleşen öğrencilerin okul başarı puanları (OBP) ile merkezi sınav puanları (MSP) arasındaki ilişki de incelendi. Bu kapsamda öğrencilerin merkezî sınavdaki puanları ile okul başarıları arasında güçlü bir bağ olduğu görüldü.
 
MEB’in ortaöğretim kurumlarına yerleştirmede kullandığı sürekli iyileştirme yaklaşımı, son yıllarda Covid-19 salgınının olumsuz etkilerine rağmen kararlılıkla sürdürüldü. Bunun bir sonucu olarak genel yerleşme oranları, öncelikli yerleştirme oranları ve eğitim kurumlarının doluluk oranları gibi yerleştirme göstergelerinde eş zamanlı bir gelişim sağlandı.
 
2022 yılı, ortaöğretime geçiş sürecinde yerleştirme göstergelerinin en olumlu düzeye eriştiği yıl oldu. İlk yerleştirme kapsamında tercih yapan 1 milyon 8 bin 139 öğrencinin yaklaşık yüzde 95’i tercihleri doğrultusunda bir ortaöğretim kurumuna yerleştirildi. Bu bağlamda, ilk yerleştirmede tercih yapan öğrencilere ilişkin 2021 yılındaki yüzde 93 yerleştirme oranı yüzde 95’e taşındı.
 
Öğrencilerin yaklaşık yüzde 85’inin ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmesinde kullanılan yerel yerleştirmede görülen iyileştirmeler, il-ilçe düzeyindeki planlamaların somut çıktılar sağladığını gösterdi.
 
Öğrencilerin ilk üç tercihlerindeki bir ortaöğretim kurumuna yerleşme oranları, 2021 yılında yüzde 92 iken 2022 yılında yüzde 94’e ulaştı.
 
Dolayısıyla öğrencilerin ikinci bir okul türü seçme zorunluluğunun bulunmadığı öncelikli tercihlerine yerleştirme oranlarında önemli bir iyileştirme sağlandı. Öncelikli tercihlere yerleşme oranlarının yükselmesinde memnun edici bir diğer gelişme de bu yükselişin tüm ortaöğretim türlerinde birlikte gerçekleşmesi oldu. Yerel yerleştirme ile mesleki ortaöğretim kurumlarına yerleşen öğrencilerin ilk tercihlerindeki kuruma yerleşme oranları 2021’de yüzde 45,5 iken 2022’de yüzde 51,8’e; Anadolu liselerinde yüzde 52,9’dan yüzde 56,3’e ve Anadolu imam hatip liselerinde yüzde 55,5’ten yüzde 57,1’e yükseldi. Diğer bir ifadeyle, öncelikli tercihlere yerleşme oranlarındaki artış yalnız bir okul türü ile sınırlı kalmadı, tüm ortaöğretim kurumlarında yaygınlaştırıldı. Özellikle mesleki ortaöğretimde yüzde 6’ya ulaşan artış, öğrencilerin mesleki eğitimde yaşanan dönüşüm sonrasında tercihlerindeki ağırlığı göstermesi açısından son derece önemli.
 
İLK ÜÇ TERCİHTE YERLEŞME ORANLARI  
 
Anadolu liselerine 2021 yılında yerleşen öğrencilerin yüzde 53’ü birinci tercihlerindeki bir Anadolu lisesine, yüzde 98’i ise ilk üç tercihlerinde yer alan bir Anadolu lisesine yerleşti. 2022 yılında ise ilk tercihindeki Anadolu liselerine yerleşen öğrencilerin oranı %57’ye çıktı ve ilk üç tercihlerinde yer alan bir Anadolu lisesine yerleşme oranı %99’a ulaştı.
 
Benzer şekilde 2021 yılında Anadolu imam hatip liselerine sınavsız yerleşen öğrencilerin yüzde 55’i birinci tercihlerindeki bir Anadolu imam hatip lisesine yerleşirken yüzde 88’i ise ilk üç tercihlerinde yer alan bir Anadolu imam hatip lisesine yerleşti.
 
2022 yılında ise Anadolu imam hatip liselerine sınavsız yerleşen öğrencilerin yüzde 57’sinin ilk tercihindeki, yüzde 88’inin ise ilk üç tercihlerinde yer alan bir Anadolu imam hatip lisesine yerleştikleri görüldü.
 
2022 yılındaki en büyük iyileştirme ise mesleki ve teknik ortaöğretimde yaşandı. İlk tercihindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin oranı, 2021 yılında yüzde 46 iken 2022 yılında yüzde 52’ye çıktı. Aynı zamanda ilk üç tercihindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumuna yerleşen öğrencilerin oranı 2021 yılında yüzde 82’den 2022 yılından yüzde 88’e yükseldi.
 
YÜKSEK BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN YERLEŞTİĞİ MESLEK LİSELERİNİN SAYISI ARTTI
 
Yerleştirme göstergelerinde görülen iyileşme, merkezî sınav puanına dayalı yerleştirme istatistiklerinde de açıkça görüldü.
 
Nitekim sınavla öğrenci alan eğitim kurumlarının kontenjanlarının artırılması ile birlikte bu kurumların doluluk oranları da önemli ölçüde arttı. 2021 yılında sınavla öğrenci alan eğitim kurumlarının doluluk oranları yüzde 95,2 iken 2022 yılında doluluk oranı yüzde 98,4’e yükseldi.
 
Mesleki ortaöğretim kurumları, Merkezî Sınav puanına dayalı yerleştirmede de öne çıktı. Bu kurumların doluluk oranları, büyük bir artışla yaklaşık yüzde 77’den yüzde 95’e ulaştı. Ayrıca sınavla öğrenci alan mesleki ortaöğretim kurumları arasında yüksek başarılı öğrencilerin tercihi olan kurumların sayısı da artmaya devam etti.
 
ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL), ASELSAN Konya MTAL ve Teknopark İstanbul MTAL, 2022 yılında da yüzde 1’lik başarı diliminden öğrencilerin tercihi oldu. Bu kurumlara 2022 yılında açılan Demirören Medya MTAL de katıldı. İstanbul Havalimanı MTAL ve Sabiha Gökçen MTAL de üst yüzdelik dilimlerden öğrenci alan okullar arasında yer aldı.
 
Öğrencilerin tercih örüntüleri ve ortaokul ile ortaöğretim kurumları arasındaki akışının 2021 yılı ile oldukça benzer olması, bu göstergelere uyumlu iyileştirmelerin memnuniyeti artırmaya devam edeceğini işaret ediyor.
 
MEB’in son yıllarda ortaöğretime öğrenci akışı ve tercihlerine uyumlu adımlar atması, yerleştirme göstergelerinde iyileştirmelere yol açmaya devam ediyor.