Eğitim - Kariyer Eğitim uzmanları TEOG Sınavını POSTA için değerlendirdi

Eğitim uzmanları TEOG Sınavını POSTA için değerlendirdi

Paylaş
Eğitim uzmanları TEOG Sınavını POSTA için değerlendirdi

İlköğretimden orta öğretime geçiş sınavını (TEOG) değerlendiren Sevinç ve Fen Bilimleri dershaneleri eğitim uzmanları, sınavların müfredata uygun olduğunu açıkladılar. Uzmanlar matematik sınavının ayırt edici özellikte olduğunu belirtti

YAŞAR ÖZAY/ Eğitim Editörü

TÜRKÇE
‘’II. TEOG TÜRKÇE SINAVI MÜFREDATA VE ÖĞRENCİ DÜZEYLERİNE UYGUN’’

Sevinç Koleji Türkçe Bölüm Başkanı Gülnihal Özmen

2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı 2. Dönem Merkezi Ortak Sınavın Türkçe soruları öğrencilerimizden aldığımız bilgilere göre, Milli Eğitim müfredatına ve öğrenci düzeylerine uygun bir sınavdı. Anlam sorularının yoğun olduğu sınavda, dil bilgisi sorularında müfredatın dışına çıkılmadığı görülmüştür. Şaşırtıcı diyebileceğimiz soru kökü ve konu yoktur. A kitapçığı 3. sorudaki söz öbeğini tam olarak karşılamasa da öğrencilerimiz, yanıtı seçeneklerden rahatlıkla bulabildiler.

Türkçe testindeki soruları incelediğimizde 8 soru parçada anlam, 2 soru sözcükte anlam, 1 soru noktalama işaretleri, 1 soru deyim, 1 soru cümlenin anlamı, 1 soru yazı türleri, 1 soru söz sanatları, 1 soru duygu cümleleri, 1 soru yazım kuralları, 1 soru fiilde çatı, 2 soru cümle türleri konularından gelmiştir.

MATEMATİK
‘’MATEMATİK SINAVI SORULARI AYIRT EDİCİ NİTELİKTE!’’

Sevinç Koleji Matematik Bölüm Başkanı Arzu Öztürk

2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı 2. Dönem Merkezi Ortak Sınavın Matematik soruları öğrencilerimizden aldığımız bilgilere göre; kolay, orta seviyede ve belirleyici sorulardan oluşmakta olup ifadeler açık ve nettir. Sorular hemen hemen tüm kazanımları ölçücü niteliktedir. 1. Merkezi sınav konularından 1 üslü ve 2 kareköklü sayılardan olmak üzere toplam 3 soru bulunmaktadır. Soruların %50’si geometriden, %50’si cebirden oluşmaktadır. Geçen yılın 2. Merkezi sınavından farklı olarak standart sapma ve piramit konularından sorulara da yer verilmiştir. A Kitapçığındaki 13. soru olan üçgen sorusu çok zor olmamakla birlikte orijinal bir soru olduğundan öğrencilerde zor yanılgısı oluşturmuştur. Yine A Kitapçığındaki 12. soru olan olasılık sorusu dikkat gerektiren ve çeldiricisi kuvvetli olan, öğrencilerin zorlandığı bir diğer sorudur.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
‘’SORULAR BASİT, SADE VE ANLAŞILIRDI’’

Sevinç Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümü

2014-2015 Eğitim- Öğretim yılı 2. Dönem Merkezi Ortak Sınavın Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları öğrencilerimizden aldığımız bilgilere göre, kolay ve orta zorlukta sorulmuş olup sorular tek aşamalı ve kapsamları da kazanımlar doğrultusundadır. Soruların cevapları net ve anlaşılır şekildedir.
Sınavda, kul hakkı ile ilgili 1, sadaka ile ilgili 2, hacla ilgili 3, kurban ile ilgili 1, din akıl ve bilim konusu ile ilgili 3, İslam’da kötü davranışlar ile ilgili 3, Peygamber Efendimizin güzel davranışları ile ilgili 6, ilahi olmayan dinler (Budizm, Brahmanizm) ile ilgili 1 soru sorulmuştur. Bu konu dağılımı müfredat içeriği düşünüldüğünde gayet isabetlidir.

Sorular kolay ve orta zorluktadır. Peygamber Efendimizin davranışlarından sonuç çıkarma üzerinde itinayla durulduğu dikkati çekmektedir.

Fen Bilimleri Dershanesi Bölüm Başkanlarının 8. sınıf TEOG sınav sorularıyla ilgili yorumları

TÜRKÇE
2. Merkezi Ortak Sınav’ dan çoğunluğun beklentisi, soruların zor ve ayırıcı olacağı yönündeydi ancak bu sınavın soruları da özgün, yoğun bir özellik içermiyor. Anlam bilgisi sorularının ağırlıklı olduğu sınav, müfredat programına da uygundur.

MATEMATİK
Matematik dersi eleyici olan üç soru dışında kolay anlaşılır bir sınav olmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı’nın verdiği konu sıralamasına bağlı kalınmıştır. Bu yıl diğer yılların aksine Geometri kazanımlı sorular fazlaca kullanılmıştır.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi sınavı kolay, anlaşılır ve 1., 2. soru dışında yoruma dayalı sorulardan oluşmuştur. Soru dağılımında 2., 3. ve 4. üniteye ağırlık verilmiş son ünitelerden az soru sorulmuştur. Sorularda müfredat dışına çıkılmamış ve kullanılan kavramlar öğrencinin bilgi düzeyine uygundur. Sınav her öğrencinin yapacağı düzeyde hazırlanmıştır. Eleyici bir sınav değildir.

Haberin Devamı