Abone Ol Google News
Eğitimci Abdulkadir Özbek cevaplıyor; Konsantrasyon nasıl artırılır?

Konsantrasyonu en çok etkileyen hususların başında beslenme geliyor. Eğer kan değerlerimizde B12, omega 3, D vitamini gibi bazı besin değerleri düşükse biyolojik olarak konsantre olmakta zorlanabiliriz. O yüzden konsantrasyon problemi çeken çocukların ilk önce kan değerlerine bakmanızı tavsiye ederim. Saymış olduğum besin değerlerinden özellikle omega 3 çok kritik bir öneme sahip. Vücudumuz omega 3’ü üretemediği için bunun dışarıdan alınması gerekiyor. Peki en çok nerede omega 3 bulunuyor? Yağlı balıkta, cevizde, keten tohumunda, semizotunda ve bu tarz besinlerde doğal olarak omega 3 bulunmaktadır. Eğer bunları günlük olarak çok tüketmiyorsanız, çocuğunuz bu besinleri sevmiyorsa dışarıdan besin desteği olarak alabilirsiniz. 

Konsantrasyonla ilgili diğer bir faktör ise uyku düzeni. Özellikle pandemiyle beraber birçok kişinin uyku düzeni bozuldu. Çocuklar çok geç yatıp, çok geç kalkmaya başladı. Hafta içerisinde bazen erken yatıyorlar hafta sonu da geç kalkıyorlar ve uyku düzenlerinde bir bozukluk oluşuyor. Uyku düzeni öğrenme ve konsantrasyon için çok önemli bir unsurdur. Çocuklarınızın erken yatıp erken kalkmasına ve günde 8 saat uyumalarına önem vermenizi tavsiye ederim. Bu düzeni hafta içinde nasıl uyguluyorsanız hafta sonu da aynı şekilde uygulamanız çocuğunuzun zihinsel performansına olumlu katkı sağlayacaktır. 

Son tavsiyem ise en iyi öğrenme metodu olan öğretmek üzerine olacak. Eğer çocuklarınız derslere konsantre olmakta zorlanıyorsa, çocuklarınıza dersleri çok dikkatli dinlemelerini ve dersler bittikten sonra akşamına o dersi size anlatmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle ilkokul velileri bu konuda şanslılar çünkü çocuklar anlatmaya çok daha istekli oluyor. Evinize alacağınız bir yazı tahtası sizin bu işe ne kadar önem verdiğinizi gösterecektir. Çocuklarınıza deyin ki: sen benim öğretmenim ol, ben senin öğrencin olayım o gün ne öğrendiysen bana biraz anlat. Göreceksiniz ki çocuklarınız dersleri çok daha dikkatli dinleyecekler çünkü sizlere öğretmek onları çok mutlu edecek. 


Eğitimci Abdulkadir Özbek cevaplıyor; Konsantrasyon nasıl artırılır?

Velilerin bir çoğu son zamanlarda çocuklarının derslere konsantre olmakta zorlandığını ifade ediyorlar. Özellikle teknolojinin gelişmesiyle beraber çocukların akıllı telefon, tablet kullanmaları ve buralarda çok fazla video izlemeleri, videoları beğenmediklerinde hızlıca geçmeleri çocukların konsantrasyonuyla alakalı problemler yaratıyor. Derslere geldiklerinde; derslerin yavaş akması, derslerin bir türlü bitmemesi özellikle uzaktan eğitim sürecinde iyi bir ders senaryosu hazırlanmadıysa ve öğretmen çocuğu motive edemiyorsa konsantrasyon olmayı daha da zorlaştırıyor. Bu noktada velilere birkaç tane tavsiyede bulunmak istiyorum. Öncelikle tavsiyelerimin genetik olarak öğrenmek güçlüğü çekmeyen çocuklar için geçerli olduğunu belirtmek isterim.

16 Ekim 2020, Cuma 13:39 Son Güncelleme:

Konsantrasyonu en çok etkileyen hususların başında beslenme geliyor. Eğer kan değerlerimizde B12, omega 3, D vitamini gibi bazı besin değerleri düşükse biyolojik olarak konsantre olmakta zorlanabiliriz. O yüzden konsantrasyon problemi çeken çocukların ilk önce kan değerlerine bakmanızı tavsiye ederim. Saymış olduğum besin değerlerinden özellikle omega 3 çok kritik bir öneme sahip. Vücudumuz omega 3’ü üretemediği için bunun dışarıdan alınması gerekiyor. Peki en çok nerede omega 3 bulunuyor? Yağlı balıkta, cevizde, keten tohumunda, semizotunda ve bu tarz besinlerde doğal olarak omega 3 bulunmaktadır. Eğer bunları günlük olarak çok tüketmiyorsanız, çocuğunuz bu besinleri sevmiyorsa dışarıdan besin desteği olarak alabilirsiniz. 

Konsantrasyonla ilgili diğer bir faktör ise uyku düzeni. Özellikle pandemiyle beraber birçok kişinin uyku düzeni bozuldu. Çocuklar çok geç yatıp, çok geç kalkmaya başladı. Hafta içerisinde bazen erken yatıyorlar hafta sonu da geç kalkıyorlar ve uyku düzenlerinde bir bozukluk oluşuyor. Uyku düzeni öğrenme ve konsantrasyon için çok önemli bir unsurdur. Çocuklarınızın erken yatıp erken kalkmasına ve günde 8 saat uyumalarına önem vermenizi tavsiye ederim. Bu düzeni hafta içinde nasıl uyguluyorsanız hafta sonu da aynı şekilde uygulamanız çocuğunuzun zihinsel performansına olumlu katkı sağlayacaktır. 

Son tavsiyem ise en iyi öğrenme metodu olan öğretmek üzerine olacak. Eğer çocuklarınız derslere konsantre olmakta zorlanıyorsa, çocuklarınıza dersleri çok dikkatli dinlemelerini ve dersler bittikten sonra akşamına o dersi size anlatmalarını isteyebilirsiniz. Özellikle ilkokul velileri bu konuda şanslılar çünkü çocuklar anlatmaya çok daha istekli oluyor. Evinize alacağınız bir yazı tahtası sizin bu işe ne kadar önem verdiğinizi gösterecektir. Çocuklarınıza deyin ki: sen benim öğretmenim ol, ben senin öğrencin olayım o gün ne öğrendiysen bana biraz anlat. Göreceksiniz ki çocuklarınız dersleri çok daha dikkatli dinleyecekler çünkü sizlere öğretmek onları çok mutlu edecek.