Egzersiz performansınızı artıracak 6 enerji verici besin

Sağlıklı kalmak ya da zayıflamak için düzenli olarak egzersiz yapılması şart. Egzersizden iyi bir verim alabilmek ve günlük hedefinizi eksiksiz tamamlayabilmek için enerjinizin yerinde olması gerekiyor. Doğru beslenme ile egzersiz performansınızı artırabilirsiniz. İşte egzersiz yaparken sizi yarı yolda bırakmayacak enerji veren 6 spor yiyeceği...

13 Haziran 2021, Pazar 11:07 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- MUZ

1- MUZ

Spor yapanların belki de en büyük yardımcısı muzdur. Enerji verici besinler denilince ilk akla gelen yiyecek olan muz, hem egzersiz öncesinde hem de sonrasında rahatlıkla tüketilebilir. Düşük kalorili olmasının yanı sıra içerdiği yüksek oranda potasyum sayesinde kasların hızla toparlanmasına yardımcı olur.

2- YULAF EZMESİ

2- YULAF EZMESİ

Lif içeriği son derece yüksek olan yulaf ezmesi, tok tutma özelliği sayesinde zayıflamaya yardımcı oluyor. Bunun yanı sıra iyi bir sporcu yiyeceğidir. Sabah kahvaltısı olarak meyve ve kuruyemişle süslenmiş yulaf ezmesi tercih etmeniz, gün boyu enerjik kalmanızı sağlayacaktır.

3- SOMON

3- SOMON

Yağlı bir balık olan somon, protein ve omega-3 açısından son derece zengindir ki bu da kas yapmanıza olanak sağlar. Ayrıca kalp sağlığı için de son derece faydalı bir besindir.

4- YUMURTA

4- YUMURTA

Kas yapmak isteyenlerin çiğ yumurta tükettiğine şahit olmuşuzdur. Ancak yumurtadan tam verim alabilmek için her zaman çiğ tüketmek şart değil. İçeriğindeki yüksek protein sayesinde yumurta, enerji verir ve tam performans göstermenizi sağlar.

5- YEŞİL SEBZELER

5- YEŞİL SEBZELER

Yeşil yapraklı sebzeler, antioksidan, vitamin ve mineral açısından son derece zengin olduklarından iyi bir performans artırıcı olabilirler. Bazılarının içeriğinde bulunan demir, kaslara daha fazla oksijen gitmesini sağlar.

6- BAKLAGİLLER

6- BAKLAGİLLER

Bitki bazlı protein denilince akla gelen baklagiller, içerdikleri lif sayesinde daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar. Enerji verir ve kaslar için son derece faydalıdır.

BONUS: ÇİKOLATALI SÜT

BONUS: ÇİKOLATALI SÜT

Yapılan araştırmalara göre, yorucu bir egzersizin ardından çikolatalı süt tüketmeniz, kaybettiğiniz suyu telafi etmenize ve kasların hızla onarılmasına yardımcı oluyor ve enerjinizi yeniden toplamanızı sağlıyor. Çikolatalı sütün kalsiyum, magnezyum, A, B, D vitaminleri ve potasyum var.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İçinde zannettiğinizden daha fazla şeker olan 7 gıda