Egzersiz yapmadan daha ince bir bele sahip olmanın 16 yolu

Yiyip yiyip kilo almayan insanlara hepimiz imreniriz. Bu genellikle genetik yapılarından kaynaklanıyor. Her insanın hayali egzersiz yapmadan ince bir bele sahip olmaktır. Günlük rutinimizde yapacağımız birkaç değişiklik ile, genetik olarak şanslı olmasak bile, egzersiz yapmadan da incecik bir bele sahip olabiliriz.

03 Şubat 2021, Çarşamba 11:59 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Kahve için

1- Kahve için

Nottingham Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından yapılan bir araştırma, kahvenin vücudumuzdaki 'kahverengi yağı' uyardığını, vücut ısısı üretmek için de şeker ve yağ yaktığını ortaya çıkardı. Kahverengi yağ, üşüdüğümüz zaman aktive olan bir vücut yağı ve vücudun soğuk havalarda korunmasına yardımcı oluyor.

2- Yeterince uyuyun

Uykusuzluk kilo alımını tetikler. Bu nedenle günde 8 saat uyuduğunuzdan emin olmalısınız. Uykusuzluk stres hormonu seviyelerini de yükseltir. Bu da vücudun enerji tasarrufu moduna girmesine yol açar. Yani yağ yakımını durdurur.

3- Rahatlamaya çalışın

Halsiz hissettiğimiz zaman vücudumuz daha fazla stres hormonu üretir ki bu da sindirim sistemimiz üzerinde olumsuz bir etki yapar. Şişkinlik ve kabızlığı beraberinde getirir. Biraz rahatlamaya çalışın. Birkaç dakika rahatlatıcı podcast'ler dinleyin, herhangi bir yoga pozu yapın veya TV'de sevdiğiniz bir programı açın. Seçin sizin.

4- Banyo yapın

4- Banyo yapın

Boş zamanınızı banyo keyfi yaparak geçirmeye ne dersiniz? Suyla doldurduğunuz küvetin içine bir miktar banyo tuzu dökerek vücudunuzdaki şişkinliğin azalmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca soğuk duyla yapacağınız 5 dakikalık duşun da kalori yakmanızı sağladığını unutmayın.

5- Bitter çikolata yiyin

Öğlen yemeğinde 2 kare bitter çikolata yemeniz, bel bölgenizdeki kilolara veda etmenizi sağlayabilir. Metabolizmayı hızlandıran tekli doymamış yağ sayesinde bitter çikolata, enerjinizin de artmasını sağlar.

6- Duruşunuzu düzeltin

Özellikle masa başı çalışan kişilerde ciddi bir duruş bozukluğu yaşanabiliyor. Kötü duruş, bel bölgenizin de kalınlaşmasına neden olur. Duruşunuzu düzeltmeye odaklanın. Bu sayede hem daha uzun görünür hem de karın kaslarınızı çalıştırmış olursunuz.

7- Limonlu su için

7- Limonlu su için

Güne zinde başlamanın en iyi yolu, içine birkaç damla limon sıkılmış bir bardak suyu kafaya dikmektir. Limonlu su, bağırsaktaki iltihabı azaltır ve midenizin temizlenmesine yardımcı olur.

8- Sakız çiğnemekten vazgeçin

Sakız çiğnerken fazladan hava yutarsınız ve bu da şişkinliğe neden olur. Sakız ayrıca vücudumuzu kandırır ve bedenin kendini yemek yemesi için hazırlamasına neden olur. Yemek olmadığı için de yine şişlik ortaya çıkar.

9- Daha az tuz tüketin

Tuz da şişkinliğe neden bir besin. Günde 3 gr. tuz tüketerek vücudunuzun su tutmasını önleyebilirsiniz. Eğer tuz kullanmanız gerekiyorsa, doğal deniz tuzu bulmaya çalışın.

10- Hareket halindeyken yemek yemeyin

10- Hareket halindeyken yemek yemeyin

Yürürken veya ayakta yemek yemeyin. Yemeklerinizi yerken oturmaya özen gösterin. Bu hem rahatlamanıza hem de yediğinize odaklanmanıza yardımcı olur. Ayrıca yediklerinizi daha fazla çiğneyerek yerken kalori de yakabilirsiniz.

11- Yeşil çay tüketin

Yeşil çay özellikle bel bölgesindeki yağların yakılmasına yardımcı olur. Yeşil çayda karaciğer tarafından yağ yakımını hızlandıran kateşin adı verilen bileşikler bulunuyor. Bu da yağ yakımını hızlandırıyor.

12- Yavaş yiyin

Yavaş yemek yemek, şişkinlik olmasının önüne geçer. İdeal yemek süresi 25 ila 30 dakika arasında olmalı. Yavaş yemek yemeniz, daha çabuk doymanızı ve daha az acıkmanızı sağlar.

16- Baklagil ve turp tüketin

16- Baklagil ve turp tüketin

Baklagiller, fasulye ve turpgillerden sebzelerin (lahana, karnabahar ve brüksel lahanası gibi) hemen hepsi çok besleyicidir. Ancak gaz yapabilirler. Bu nedenle vücudunuzu bu gıdalarda yavaş yavaş alıştırmalısınız.

14- Bol su için

Su içmek kilo vermenin anahtarıdır. Eğer canınız tatlı bir şeyler çekiyorsa, bunun nedeni büyük ihtimalle vücudunuzun susuz kalması... Yani bir dahaki sefere tatlı yemek yerine bir bardak su için.

15- Yemeklerden önce 1 bardak su için

Yemeklerden önce içeceğiniz 1 bardak su, tokluk hissi yaratacağından daha az yemenize yardımcı olur.

16- Vanilya kokusundan yararlanın

Bileklerinizin iç kısmına süreceğiniz vanilya kokusu, tatlı isteğinizin azalmasına yardımcı olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sağlıklı kilo vermenin 7 sırrı