Egzersizden önce asla yapmamamız gereken 7 şey

Egzersiz öncesi alışkanlıklar hem muhteşem hem de korkunç sonuçlar doğurabilir. Öyle ki bu alışkanlıklar, hedeflediğiniz kiloya ulaşmanızı zorlaştırabilir. Egzersiz öncesinde yaptığınız bazı alışkanlıkları bırakmak biraz zaman alabilir. Kahve içmek, aç karnına spor yapmak ve hatta fazla su içmek bunlardan bazıları... İşte hemen bırakmanız gereken, egzersiz öncesinde yapılmaması gereken 7 şey...

16 Şubat 2021, Salı 14:54 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Aç karnına egzersize başlamayın

1- Aç karnına egzersize başlamayın

Bazı insanlar aç karnına hızlı kardiyo egzersizleri yapıyor. Bunu yapmalarındaki amaç 'daha fazla yağ yakacağı' düşüncesi. Oysa ki egzersizden birkaç saat öncesine kadar hiçbir şey yememiş olmanız, vücudunuzun proteinleri yakıt olarak kullanmasına neden olur. Bu da proteinlerin kas yapımında kullanılmasını engeller.

2- Çok fazla su içmek

Egzersiz öncesi susuz kalmamak önemli ancak çok fazla su içmekten de kaçınmak gerekiyor. Çok fazla su içerseniz kanınız tuz seviyelerini dengelemeye çalışır. Baş dönmesi, ağrı ve kusma gibi semptomlarla karşılaşabilirsiniz.

Egzersizden 1-2 saat önce su içmeniz daha önemli. Egzersizden 15 dakika önce 200 ml. kadar su tüketebilirsiniz.

3- Uzun süreli kestirmeyin

3- Uzun süreli kestirmeyin

Egzersiz öncesi biraz şekerleme yapmak iyidir. Tabii eğer bu süre 30 dakikaya kadarsa! 'Güç uykusu' olarak adlandırılan bu durum enerjinizi artırır ve odaklanmanızı kolaylaştırır. Ancak 30 dakikayı aştığı zaman tam tersi etkiler ortaya çıkar ki bunlar da sizi spor yapmaktan alıkoyabilir.

4- Çok kalın ya da çok ince giyinmeyin

Kışın dışarıda spor yapıyorsanız, kat kat kalın kıyafetler giymemelisiniz. Bu çok fazla ısınmanıza ve terlemenize yol açar. Rüzgar estiği zaman da teriniz hemen soğur.

Aynı şekilde yazın da giydiğiniz kıyafetlere dikkat etmeniz gerekir. Vücudunuzun yaz sıcağında nefes alabileceği kıyafetler tercih etmelisiniz. Koton kumaşlar teri emen en iyi türdür.

5- Statik germe egzersizi yapmayın

5- Statik germe egzersizi yapmayın

Statik germe egzersizleri, koşu hızınızda, gücünüzde ve refleksinizde negatif bir etki yaratır. Eğer vücudunuz ısınmamışsa kas hasarına bile neden olabilir. Bu elbette germe egzersizlerini tamamen hayatınızdan çıkarmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Germe egzersizlerini spordan sonra yapmanız daha fazla fayda sağlar.

6- Dinlenme arası vermeden spora başlamayın

Dinlenme günleri, vücudun kendini yenilemesi ve toplarlaması için oldukça önemli. Egzersiz çizelgenizi ayarlarken mutlaka dinlenme günleri de eklemelisiniz. Dinlenme günlerini es geçerseniz gergin ve tükenmiş bir bedenle baş başa kalırsınız.

7- Kahve içmeyin

7- Kahve içmeyin

Kafein egzersiz öncesi sıkça içilen bir takviye. Daha fazla egzersiz yapmanızı, odaklanmanızı ve motive olmanızı sağlar. Ancak çok da uzun süreli değil!

Fazla kafein tüketmek bağırsaklarınızda hareketlenmeye neden olur. Bu da kendinizi bir anda tuvalete atmanıza neden olabilir :)

Fazla kafein tüketmenin diğer yan etkileri de uykusuzluk, rahatsızlık, taşikardi ve anksiyete.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyet yapanlara özel, kakulenin 5 inanılmaz faydası