Ekonomi1 yılda 37 ton e-atık ekonomiye kazandırıldı

1 yılda 37 ton e-atık ekonomiye kazandırıldı

1 yılda 37 ton e-atık ekonomiye kazandırıldı

Türkiye’de yılda yaklaşık 1 milyon ton elektronik atık oluşuyor. Bunun da sadece yüzde 6’lık kısmı geri dönüştürülüyor.

Araştırmalara göre insanların çok büyük kısmı ‘bir gün lazım olur’ mantığıyla elektronik atıklarını geri dönüşüme vermiyor. Bu da ekonomiye yılda yaklaşık 1 milyar Euro kayba neden oluyor. Bu yönde farkındalık oluşturarak doğayı korumak, çevreci nesiller yetiştirmek ve döngüsel ekonomiye katkı sunmak için Vodafone, WWFTürkiye ve Habitat Derneği tarafından başlatılan “Dünya İçin Lazım” projesi ilk yılını tamamladı. Hedef 68 bin çocuk 500 gönüllü eğitmenin destek verdiği projede, bugüne kadar 37 tonu aşkın e-atık geri dönüşüme kazandırılırken, doğayı koruma eğitimleriyle ulaşılan kişi sayısı da 75 bini aştı. Projenin yeni döneminde 68 bin çocuğa daha ulaşılması ve 50 ton e-atığın geri dönüşüme kazandırılması hedefleniyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, “Amacımız, e-atıkları dönüştürerek doğamıza sıfır atık katkısında bulunmak ve doğayı koruma eğitimleri sayesinde doğa bilinci gelişen bir topluluğun oluşmasını sağlamak” dedi. 1 yılda 37 ton e-atık ekonomiye kazandırıldı

Haberin Devamı

İNTERNET HEDİYESİ VAR

Projeye yapılan her 1 TL’lik yatırımın 4.56 TL’lik sosyal değer ürettiğini söyleyen Süel, “Elde ettiğimiz sonuçlar, yarattığımız etkinin yalnızca erişimle sınırlı kalmadığını; ölçülebilir ve kalıcı bir dönüşüme dönüştüğünü gösteriyor” diye konuştu. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları kaydetti: “Projemize destek veren tüm Vodafone’lu müşterilerimiz Yanımda uygulaması üzerinden form doldurarak e-atıklarını bağışladıktan sonra 5 GB hediye kazandı. Türkiye’nin dört bir yanındaki 760 mağazamızın tamamında aktif olarak e-atık topladık. Bir yılda topladığımız atığın 32 tonu mağazalarımızdan geldi.”