110 milyon dolar yatırımla Mısır'a bölgesel üs kurdu
Beko’nun, Mısır’da 110 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirdiği beyaz eşya fabrikası faaliyete geçti. Ortadoğu ve Afrika’ya ihracatta önemli bir rol oynayacak fabrika, yıllık 1.5 milyon üretim kapasitesine sahip. Mısır ve çevre ülkeler dahil 13 milyon adetlik pazar ve 500 milyonluk nüfuslu bölgeye hitap edecek fabrikada üretilen ürünlerin yüzde 60’ının ihraç edilmesi hedefleniyor. Fabrika, Beko’nun Ortadoğu’da yer alan ilk fabrikası olma özelliği taşırken, bölgesel üs olarak rekabette önemli rol oynayacak. Dünyanın ikinci büyük üreticisi konumuna gelen Beko, kısa süre sonra Bangladeş fabrikasını da açacak.
MELTEM KARA / KAHİRE
İVME KAZANDIRACAK
Kahire’deki fabrikanın açılışı Mısır Başbakanı Mustafa Madbuli, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu ve Beko CEO’su Hakan Bulgurlu’nun katıldığı törenle yapıldı. Mısır fabrikasının Koç Topluluğu’nun 46’ncı fabrikası olduğunu söyleyen Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, “Mısır’a yaptığımız yatırımın Türkiye’nin bölgedeki atılımlarına ivme kazandıracağına inanıyoruz. Bu yatırım yalnızca Türkiye ile Mısır’ın ticaret hacmini değil, Mısır’ın Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’ya yönelik ticaretini de artıracak” dedi.
REKABETTE ÖNE ÇIKACAK
Ebiçlioğlu, 114 milyonluk nüfusu, coğrafi konumu ve düşük penetrasyon oranlarıyla cazip bir pazar olan Mısır’da açtıkları yeni fabrikanın Beko’yu bölgedeki rekabette öne çıkartacağını vurguladı. Fabrika yatırımının Mısır ekonomisinin çok çalkantılı olduğu bir dönemine denk geldiğini anlatan Ebiçlioğlu, “Yoğun devalüasyonun olduğu bir döneme denk geldi. Türkiye’de geçmişte yaşanan ekonomik sorunların benzerlerinin buralarda da var olduğunu görüyoruz. Topluluk kültürü olarak bu coğrafyalarda iş yapabilme kabiliyetine haiz bir ekibimiz var. Bu yetkinliklerini burada da kullandılar” diye konuştu.
5 YILDA LİDERLİK HEDEFİ
Beko CEO’su Hakan Bulgurlu, ‘İpek Yolu’nu Beko Yolu’na çevirme stratejisi ile global büyüme yolculuğunu sürdürdüklerini belirterek, şunları söyledi: “İpek Yolu üzerinde her ülkede pazar lideri olmak üzere iddialı bir hedef ile yola çıktık veya ilk 3’te olmak istiyoruz dedik. O yolda da birçok adım attık. Mısır üzerine uzun yıllar çalıştık. Buradaki potansiyel sadece kendi potansiyeli değil, Avrupa, Asya ve Afrika arasında bir köprü gören bu coğrafya, 500 milyonluk nüfusu ve 13 milyonluk beyaz eşya pazar hacmi ile önemli bir potansiyel barındırıyor. Bir Avrupa var aslında burada ve son teknoloji yatırım yapmış şirket sayısı daha az. Burada yapabileceğimiz bir hamle ile öne geçeceğimizi düşündük ve fabrikamızı kurduk.”
İLK 3’TE YER ALIYOR
Bulgurlu, şöyle devam etti: “Beko olarak bu pazarda 6 ana beyaz eşya grubunda ilk 3 şirketten biriyiz; bulaşık makinesi kategorisinde ise pazar lideriyiz. 5 yıl içerisinde gelirlerimizi iki katına çıkararak bölgede lider pozisyonuna ulaşmayı hedefliyoruz. Global üretim ve teknoloji yetkinliklerimizi Mısır’ın güçlü yönleri ve stratejik konumuyla birleştirerek önemli bir bölgesel üs yaratıyoruz. 5 milyon adetlik Mısır pazarında hızlı büyüyeceğiz” dedi. Sürdürülebilirlik anlamında Mısır için de örnek olacak bir yatırım yaptıklarını, üretim tesisi ile birlikte Mısır Ar-Ge merkezini de hayata geçirdiklerini ifade eden Bulgurlu, fabrikada 2 bin kişinin çalışacağını da ekledi.
MAĞAZALAR DA AÇILIYOR
Beko, Mısır’daki 2 bin satış noktasının 400’ünde yer alıyor. Ayrıca 50’den fazla servis merkeziyle hizmet veriyor. Kendine ait 13 mağazası bulunan Beko, ilerleyen dönemde bu sayıyı artırmayı da hedefliyor.
GENİŞ ÜRÜNLER TERCİH EDİLİYOR
Mısır fabrikasına malzeme tedariğinin yüzde 70’i Türkiye’den yapılacak. Fabrikada bölgenin ihtiyaçları dikkate alınarak pişirme ve soğutma ürünleri ile bulaşık makinesi üretilecek. Örneğin Türkiye ve Avrupa’da çoğunlukla 60 cm genişliğinde fırınlar tercih edilirken Mısır fabrikasında ana üretim 90 cm ocaklı fırınlar olacak. 90 cm ankastre fırın, bölgedeki yemek kültürüne uygun olarak döner şiş çevirme aksesuarı da sunacak. İlk gazlı airfry da bu fabrikada üretilecek.