2025 yılında öne çıkan alışveriş trendleri

Yeni yıl yaklaşırken alışveriş telaşı da başladı. Verilere göre; 2025’te tüketiciler, sürdürülebilir ürünlere ve kişiselleştirilmiş deneyimlere yönelecek.
Türkiye'nin Yıldızları
ÇEVRE DOSTU VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜNLER
Yeni yıl yaklaşırken alışveriş telaşı da başladı. Verilere göre; 2025’te tüketiciler, sürdürülebilir ürünlere ve kişiselleştirilmiş deneyimlere daha çok yönelecek. Ayrıca sosyal medyanın ve influencer işbirliklerinin alışveriş üzerindeki etkisi de artarak devam edecek.
SÜRDÜRÜLEBİLİR TERCİHLER
2025 yılı, yılbaşı alışverişinde köklü değişimlerin yaşanacağı bir dönem olarak öne çıkıyor. Dijitalleşmenin ve çevre dostu tüketim alışkanlıklarının etkisiyle tüketici davranışlarında önemli dönüşümler yaşanıyor. Tüketicilerin yüzde 70’i sürdürülebilir ürünleri tercih ederken, yüzde 65’i alışverişini çevrimiçi platformlardan gerçekleştiriyor. Bu değişim, markaları yenilikçi stratejiler geliştirmeye itiyor.
YAPAY ZEKA DESTEKLİ
Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerinin ön planda olduğu bu yeni dönemde, yapay zeka destekli teknolojiler tüketici alışkanlıklarına uyum sağlamada kritik bir rol oynuyor. Geçmiş alışveriş tercihlerini analiz eden platformlar, kullanıcılarına ilgi çekici ve birebir hitap eden öneriler sunuyor. Bu sayede alışveriş, sadece bir ihtiyaç değil, aynı zamanda bir deneyim haline geliyor.
YÜZDE 58’İ SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN
Sosyal medyanın ve influencer işbirliklerinin alışveriş üzerindeki etkisi de artarak devam ediyor. Tüketicilerin yüzde 58’i sosyal medya platformları üzerinden alışveriş yaparken, markaların bu kanalları etkili bir şekilde kullanması büyük önem taşıyor. Kişiye özel hediyeler ve deneyim odaklı alışverişler de dikkat çekiyor. Tüketiciler, standart ürünler yerine kendilerini özel hissettiren seçeneklere yöneliyor.
YILDIZ OLMAYA ADAY
Teknoloji, 2025 yılbaşı alışverişinin yıldızı olmaya devam ediyor. Akıllı saatler, VR cihazları ve dijital asistanlar gibi teknoloji odaklı hediyeler popülerliğini koruyor. Tüketiciler, teknolojinin yalnızca işlevsel değil, aynı zamanda çevreye duyarlı olmasını istiyor. Clickzone kurucu ortağı Alper Boyer, 2024’te Z kuşağının yüzde 65’inin çevre dostu ürünleri tercih ettiğini gördüklerinden beri, markaların bu alandaki fırsatları kaçırmaması gerektiğini vurguluyor: “Çevre dostu teknolojik ürünlerin pazarlamasında, yaratıcı ve veriye dayalı stratejilerle fark yaratıyoruz. Tüketicilerin değişen beklentilerini anlamak ve bu beklentilere uygun pazarlama kampanyaları oluşturmak için derin veri analizlerini kullanıyoruz. Hedefimiz, sadece ürünlerin satışını artırmak değil aynı zamanda markaların sürdürülebilirlik konusundaki taahhütlerini etkili bir şekilde anlatmalarına yardımcı olmak.”
VERİMLİ CİHAZ TERCİHİ
Teknoloji odaklı ürünlerin yanı sıra akıllı ev ürünleri, modern yaşamın bir parçası olarak tercih listelerinde üst sıralara çıkıyor. Çevre dostu teknolojilere olan talep artarken, enerji verimli cihazlar tüketicilerin önceliği haline geliyor. Akıllı termostatlar, güvenlik kameraları ve otomatik ışık sistemleri, evdeki yaşam kalitesini artırmak isteyenler için vazgeçilmez hediyeler arasında yer alıyor.
ORGANİK İÇERİKLİ MUMLAR GERİ DÖNÜŞÜMLÜ SÜSLEME
Tüketicilerin değişen alışkanlıkları, markalar için yeni fırsatlar yaratıyor. Çevre dostu ürünlerin pazarlanmasında veriye dayalı stratejiler ve yaratıcı kampanyalar önem kazanıyor. Kozmetik ürünleri, her yıl olduğu gibi bu yıl da yılbaşı indirimlerinde listenin zirvesinde yer alıyor. Ev dekorasyonu konusunda ise yılbaşı temalı süslemeler, ışıklar ve dekoratif objeler ev sahiplerinin vazgeçilmezi olurken 2025’e gelindiğinde bu trendler yerini daha bilinçli ve anlamlı bir tüketim anlayışına bırakacak. Organik içerikli mumlar ve geri dönüştürülmüş malzemelerle tasarlanan süslemeler, yalnızca estetik değil, aynı zamanda bilinçli bir tercih olarak öne çıkıyor. Alper Boyer, “2024 yılı verilerine bakıldığında tüketicilerin yüzde 50’sinin alışveriş yaparken ürünlerin çevre dostu olmasına önem verdiğini görüyoruz. Biz de 2025 yılına girerken, markaların sürdürülebilir koleksiyonlarını sadece satışa sunmakla kalmayıp, yaratıcı kampanyalarla öne çıkarmalarını öneriyoruz” dedi.
MSB duyurdu: 23 PKK/YPG'li terörist etkisiz hale getirildi
Pınar Gültekin'in katili Cemal Metin Avcı'ya verilen ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası bozuldu!
Deprem uzmanı 'İstanbul'dan daha riskli' diyerek bir şehri uyardı
Ege Denizi'nde 4.7 büyüklüğünde deprem
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Etem Çalışkan için taziye mesajı