AB liderlerine stratejik mektup

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK), Türkiye’nin AB ilişkilerinde yeni dönemin başlaması çağrısıyla Almanya, Fransa, Hollanda, İspanya, İtalya, Polonya ve Belçika liderlerine açık mektup gönderdi.
Avrupa’nın en prestijli gazetelerinde ilan olarak yayımlanan mektuplara ilişkin konuşan DEİK Başkanı Nail Olpak, “Açık mektuplarımızda sadece ticari bağları değil, Türkiye’nin AB’ye tam üyeliğinin Avrupa’nın stratejik özerkliğine ve küresel güvenliğine katacağı değeri de hatırlatıyoruz” dedi. Olpak, tam üyelik perspektifinin canlı tutulmasının Avrupa’nın jeopolitik geleceği için vazgeçilmez bir stratejik zorunluluk olduğunu kaydetti.
GÜMRÜK BİRLİĞİ VURGUSU
Hedeflerinin ekonomik bütünleşmeyi tam üyelik rotasında kalıcı bir stratejik ortaklığa dönüştürmek olduğuna işaret eden Olpak, “Türkiye-AB ilişkilerinin, stratejik ortaklık, ekonomik entegrasyon ve Gümrük Birliği’nin güncellenmesi çerçevesinde güçlenmesi gerektiğini, bu durumun her iki tarafın çıkarına olduğunu söylüyoruz” diye konuştu. DEİK Türkiye-Avrupa İş Konseyleri Koordinatör Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ da Türkiye ile AB arasındaki birlikteliğin mevcut küresel konjonktürde her iki taraf için de hayati önem taşıdığına dikkati çekerek, Türkiye’nin AB’ye tam üyelik sürecinin bir an önce başlatılması gerektiğine işaret etti.






