AVM'lerde ziyaretçi düştü, ciro arttı
AVM ciro endeksi ziyaretçi sayısında yaşanan yüzde 5,7'lik daralmaya rağmen yüzde 3,4 arttı. Artışta ayakkabı-çanta kategorisinde görülen yüzde 14'lük büyüme etkili oldu
05 Nisan 2017 , Çarşamba 10:45
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi'nin Şubat ayı sonuçları açıklandı.
Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, 2017 Şubat döneminde bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,4 oranında artış kaydederek 184 puana ulaştı.
AVM'lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat 2017'de İstanbul'da 794 TL, Anadolu'da 639 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Şubat 2017'de 701 TL'ye ulaştı.
AYAKKABI-ÇANTADA YÜZDE 14 ARTIŞ
Kategoriler bazında en yüksek ciro artış, Şubat ayında yine ayakkabı-çanta kategorisinde yaşandı ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 14'lük artış kaydetti. Geçtiğimiz yılın Şubat ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki diğer alanlar kategori cirosunda yüzde 6, giyim kategori cirosunda yüzde 4, yiyecek kategori cirosunda yüzde 2 artış gösterirken teknoloji kategori cirosunda yüzde 4, hipermarket kategori cirosunda ise yüzde 5 düşüş yaşandı.
ZİYARET SAYISI YÜZDE 5,7 AZALDI
Şubat 2017 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 5,7'lik bir düşüş yaşandığı gözlemlendi.
AVM Endeksi Ocak 2017 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü: "2017'nin perakende sektöründeki ekonomik dalgalanmalarla geçen ilk iki ayındaki ciro endeksi, Ocak ayındaki düşüşünün ardından Şubat ayında yaşanan artış ile birlikte organize perakendenin toparlanmaya başladığına işaret ediyor. Ancak artış enflasyonun altında.
Diğer yandan turizmde de gelişmeye ihtiyacımız olduğu aşikar. Yerli tüketici bir şekilde alışverişine devam ediyor, ancak turist sayısının düşmesi hem giriş sayılarını hem de ciroları olumsuz etkiliyor. Aynı şekilde bilhassa elektronik aletlerde, kozmetikte var olan taksitlendirme sınırlamalarının altını bir kez daha çizmekte fayda var. Ziyaret sayısında yaşanan azalmaya rağmen, ciro endeksinin yükselmesini; AVM'lere gelen ziyaretçi profilinin tüketim alışkanlığını değiştirdiği, AVM'lerden yaptığı alışverişi miktarını artırdığı ve dolaylı olarak metrekare verimliliğinin de artışına olanak sağladığı şeklinde yorumlamak mümkün" şeklinde konuştu.
Haberin Devamı
BUNLARI DA OKUYUN