Bakan Mehmet Şimşek: Türkiye şoklara dayanıklı yine ispatlayacağız

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nde (UEZ) önemli mesajlar verdi.
Savaşın enerji piyasalarına etkisinin çok büyük olduğunu belirten Şimşek, “Cari açık bir puan artabilir, büyüme yarım puan düşebilir. Bütün bu etkiler yönetilebilir, programı rayından çıkarmaz. Biz bu programı önceliklendirdik. Bu şoku yönetilebilir görüyoruz. Enflasyon için ne gerekiyorsa yapacağız, bu benim ikinci mesajım. Yılın tamamı için ortalama petrol fiyatını 81 dolar baz alırsak OVP’ye göre enflasyon 3 puan daha yüksek seyredebilir” dedi.
EN AZ ZARARLA ATLATILACAK
Savaş nedeniyle küresel ekonomi ve Türkiye açısından bir miktar tahribatın söz konusu olduğunu vurgulayan Şimşek, şunları söyledi: “Büyüme beklentileri aşağı yönlü, finansal koşullar daha sıkışık. Savaşın getirdiği yıkım ve bunun rehabilitasyonu zaman alacak. Türkiye’nin dayanıklı olduğunu inanıyoruz. Geçen yıl ispatladık, bu yıl da ispatlayacağız. Program rüştünü ispat etti. Şu anda geçtiğimiz sıkıntılı dönemi en az zararla atlatabilecek miyiz, esas soru bu. Dayanıklılığımızın en önemli kaynağı maliye politikasının geçmişe oranla bugün de sağlam bir yapıda olması. Türkiye nispeten daha dayanıklı olabilir.”
Kral Havuzu'nda kaybolan 2 kişi SOS mesajı ile kurtarıldı
'İmamoğlu'nun milletvekilleriyle görüşmesinin yasaklandığı' paylaşımlarına soruşturma
MHP Genel Başkan Yardımcısı duyurdu! MHP Kilis İl Teşkilatı feshedildi
Fatih'te raylara düşüp tramvayın altında kalan çocuk öldü
TUSAŞ Genel Müdürü Demiroğlu: 6. nesil savaş uçağı teknolojisinde Avrupa'dan çok daha ilerideyiz





