Bakan Uraloğlu: 5G hizmeti, 1 Nisan'da başlayacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 31 Mart’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla düzenlenecek törenle Türkiye’nin 5G’ye geçişinin ilan edileceğini duyurdu. Uraloğlu, "1 Nisan 2026’da 81 ilimizde 5G hizmeti kademeli olarak başlamış olacak. 2 yıl içerisinde ülkemizin her bir noktasında 5G hizmetini yaymayı hedefliyoruz" dedi.
DHA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Türkiye’nin mobil haberleşme tarihinde yeni bir dönüm noktasına ulaştığını belirtti. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin 32 yıllık mobil iletişim yolculuğunda kritik bir eşiğe geldiğini vurgulayarak, 23 Şubat 1994’te başlayan bu serüvenin bugün 5G teknolojisiyle yeni bir safhaya taşındığını ifade etti.
Bakan Uraloğlu, 31 Mart’ta Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın teşrifleri ile düzenlenecek törenle Türkiye’nin 5G’ye geçişinin resmen ilan edileceğini belirterek, "1 Nisan 2026’da 81 ilimizde 5G hizmeti kademeli olarak başlamış olacak. 2 yıl içerisinde ülkemizin her bir noktasında 5G hizmetini yaymayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.

‘KÖKLÜ BİR DEĞİŞİM YAŞANACAK’
5G ile birlikte iletişim hızının artacağını kaydeden Uraloğlu, bu dönüşümün yalnızca haberleşmeyle sınırlı kalmayacağını vurguladı. Uraloğlu, “Yeni teknolojiyle birlikte; akıllı ulaşım sistemlerinden otonom sürüşe, uzaktan sağlık uygulamalarından akıllı fabrikalara, yüksek çözünürlüklü medya yayıncılığından tarım teknolojilerine kadar birçok alanda köklü değişim yaşanacak” dedi.
Kayseri'de 3.9 büyüklüğünde korkutan deprem! AFAD duyurdu
Zonguldak’ta eş zamanlı terör operasyonu! 3 tutuklama
Ev önündeki tartışma faciaya dönüştü! Gelin, kayınpederini darberek öldürdü
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan ABD- İran anlaşması yorumu: Bölge rahat bir nefes aldı
19 bin 96 emniyet mensubunun yeni görev yerleri belirlendi






