EkonomiBakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'de haftalık internet kullanımı 41 saati aştı

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'de haftalık internet kullanımı 41 saati aştı

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'de haftalık internet kullanımı 41 saati aştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin sosyal medya ve internet kullanım verilerini açıkladı. 'We Are Social 2026' raporuna göre Türkiye’de haftalık çevrim içi süresi 41 saat 37 dakikaya ulaşarak dünya ortalamasının üzerine çıktı. En fazla zaman 1 saat 53 dakika ile Instagram’da harcanırken, TikTok ve YouTube’da geçirilen süreler de dikkat çekti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklama yaparak sanal medyada geçirilen süreye ilişkin verileri değerlendirdi. 'We Are Social 2026' verilerine göre dünya genelinde haftalık sanal medya kullanım süresinin 18 saat 36 dakika olduğunu aktaran Uraloğlu, Türkiye'de bu sürenin 25 saat 4 dakikaya çıktığını belirtti.

Haberin Devamı

'DÜNYA ORTALAMASININ ÜZERİNE ÇIKTIK'

Bakan Uraloğlu, "Çevrim içi medyada geçirilen haftalık süre dünya genelinde 33 saat 27 dakikaya, ülkemizde 41 saat 37 dakikaya ulaştı. Neredeyse 2 güne yaklaşan haftalık kullanım ile dünya ortalamasının üzerine çıktık" açıklamasında bulundu.

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiyede haftalık internet kullanımı 41 saati aştı

EN FAZLA INSTAGRAM'DA ZAMAN GEÇİRİLİYOR

Günlük kullanım sürelerine ilişkin verileri de paylaşan Uraloğlu, Türkiye'de kullanıcıların en fazla zamanı Instagram’da geçirdiğini vurguladı.

Uraloğlu, "Instagram’da günlük ortalama kullanım süresi 1 saat 53 dakikaya ulaşırken, YouTube’da 1 saat 28 dakika, TikTok’ta ise 1 saat 25 dakika seviyesinde gerçekleşiyor" dedi.