Dünyanın en değerli markası yine Apple oldu

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan ‘Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025’ çalışması sonuçlandı.
Gazete haberi
Buna göre Apple, 574.5 milyar dolarla geçen yıl olduğu gibi dünyanın en değerli markası belirlendi. Şirketin marka değeri 2024’te 516.6 milyar dolardı. Böylece 2023’e göre yüzde 11’i aşkın artmış oldu. Apple’ı 461.1 milyar dolarla Microsoft, 413 milyar dolarla da Google takip etti. Microsoft’un marka değeri 2024’te 340.4 milyar dolar, Google’ın 333.4 milyar dolar seviyesindeydi.
ABD’Lİ ŞİRKETLER ÖNDE
Söz konusu listede ABD şirketi Amazon yaklaşık 356.4 milyar dolarla 4’üncü, ABD’li perakende şirketi Walmart 137.2 milyar dolarla 5’inci, Güney Koreli Samsung 110.6 milyar dolarla 6’ncı, Çinli Tiktok 105.8 milyar dolarla 7’nci, ABD’li Facebook 91.5 milyar dolarla 8’inci, ABD’li teknoloji şirketi NVIDIA 87.9 milyar dolarla 9’uncu, Çinli elektrik şirketi State Grid 85.6 milyar dolarla 10’uncu oldu. Araştırma sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde yer aldı.
KÜRESEL BÜYÜMEYİ AŞTI
Global 500 listesindeki şirketlerin 190’ını ABD’li firmalar oluştururken, 55’i Çin, 36’sı Japonya, 35’i Fransa, 27’si Almanya, 17’si İngiltere menşeli olarak listede yer aldı. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Birleşmiş Milletler verilerine göre, küresel ekonomik büyümenin durgun seyrettiğini belirtti. İlgüner, “Brand Finance verilerine göre ise dünyanın en değerli 500 markasının toplam değeri yıldan yıla yüzde 10 arttı ve bu yıl 9.5 trilyon dolara yükseldi. Toplam değer yüzde 3’lük küresel ekonomik büyüme oranını aştı” dedi.
Türkiye'den Suriye'ye 80 bin mülteci geri döndü
Acılı ailelere yönelik çirkin paylaşımlar cezasız kalmadı! 2 şüpheli tutuklandı
İstanbul'da bahardan günler! Güneşli havayı fırsat bilenler sahilleri doldurdu
Seyhan Belediyesi’ne ‘icra’ şoku
Cevdet Yılmaz, BM Mülteciler Yüksek Komiseri Grandi ile bir araya geldi