Ekonomi e-ticarette 120 bin girişimci kadına ulaşacak

e-ticarette 120 bin girişimci kadına ulaşacak

Paylaş
e-ticarette 120 bin girişimci kadına ulaşacak

2017 yılından bu yana 63 binden fazla kadın girişimciyi ve 300’ün üzerinde kadın kooperatifini e-ticaretle buluşturan Hepsiburada, 2030 yılına kadar bu sayıyı 120 bine ulaştırmayı hedefliyor.

Bu kapsamda 8’inci yılına giren ‘Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü’ programına yeni bir eğitim ve mentorluk modeli dahil edilen e-ticaret platformu, program faydası devam eden kadınlara da desteklerini artırdığını açıkladı. “Oyunun rengini kadınlar değiştirecek” diyen Hepsiburada, yalnızca e-ticarette değil sahada da kadınlara desteğini sürdürüyor.

Haberin Devamı

YÜZDE 24’E ULAŞTI

Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Cem Tanır ve Hepsiburada Kurumsal İletişim, Sosyal Etki ve Sürdürülebilirlik Direktörü Canan Binal Yılmaz, kadın girişimcilere sağlanan destekleri anlattı. Girişimci kadınlara verdikleri destekle ekonomide güçlü bir dönüşüm yarattıklarını söyleyen Cem Tanır, “2017 yılında projeye başladığımızda platformumuzda girişimci kadın oranı yüzde 9’du. Bugün ise yüzde 24” dedi.

66 MİLYON ÜRÜN SATTILAR

Kadın girişimcilerin bugüne kadar 66 milyonun üzerinde ürün satışı yaptığını belirten Tanır, komisyon indiriminden reklam bakiyesine, kargo desteğinden finansal ürünlere erişime kadar çeşitli destekler sağladıklarını anlattı. ‘Yol Arkadaşın Burada’ programı hakkında bilgi veren Canan Binal Yılmaz da 15 modülden oluşan eğitimleri tamamlayan girişimci kadınlar için ayrıca bir ‘mentor-menti’ ağının kurulacağını söyledi.

Haberin Devamı

5 BİNİ KENDİ MARKASINI KURDU

Bugüne kadar 5 binden fazla kadın girişimcinin kendi markasını kurduğunu anlatan Canan Binal Yılmaz, 2030 hedefi olan 120 bin girişimci kadına ulaşmak için destekleri büyüttüklerini açıkladı. Yılmaz, “Program faydası devam eden girişimci kadınlara HepsiJET ile bir yıl yüzde 80’e varan kargo indirimi sağlanırken, girişimci kadın markalarına influencer ve affiliate pazarlama desteği sunulacak. Ayrıca Kaspi’nin Hepsiburada’ya yaptığı yatırım ile girişimci kadınlar ürünlerini yakında Kazakistan pazarına sunabilecek” diye konuştu.

ALGORİTMADA CİNSİYET EŞİTLİĞİ

Hepsiburada’da kadın çalışan oranının yüzde 50’ye, kadın yönetici oranının yüzde 42’ye, kadın mühendis oranının da yüzde 36’ya ulaştığını belirten Cem Tanır, şunları söyledi: “Yazılım ve veri bilimi alanında kadınların varlığını bir istihdam politikası değil, dijital dünyanın mimarisini eşitlik temelinde inşa etmenin şartı olarak görüyoruz. Çünkü algoritmaları kim yazarsa, sistem o bakış açısıyla çalışıyor. Erkek algoritmaları erkek satıcıları destekleyebiliyor. Toplumsal cinsiyet eşitliğini teknolojimizin kodlarında da sağlamaya çalışıyoruz.”

Haberin Devamı

POTADAKİ HER SAYI 1 TON 215 KİLO MAMA OLDU

Kadın ve Erkek A Milli Basketbol Takımlarının resmi sponsoru olan Hepsiburada, FIBA 2025 Avrupa Şampiyonaları yolculuğunda sokak hayvanları için ‘Potadan Patiye’ sosyal sorumluluk projesini başlattı. Turnuva kapsamda takımlarımızın attığı her sayı, 5 kilo mama olarak Kurtaran Ev Derneği aracılığıyla sokak hayvanlarına bağışlanacak. Yunanistan’ın başkenti Atina’da düzenlenen Avrupa Kadınlar Basketbol Şampiyonası’nda Potanın Perileri’nin üç maçta attığı sayılar 1 ton 215 kilo mamaya dönüştü. Kampanya süresince Hepsiburada müşterileri de Patili Dostlara Destek Sayfası üzerinden projeye katkı sağlayabiliyor. Böylece bağışlanacak mama miktarı 2.5 tona ulaştı.

TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU BAŞKANI HİDAYET TÜRKOĞLU: DESTEK ARTIYOR

Türkiye-Fransa maçı öncesinde görüştüğümüz Türkiye Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu, kadın basketboluna ilginin arttığını belirterek, “Takımımız iyi oynuyor ama başarı önemli. Örneğin çeyrek finale kaldığımız zaman biraz daha farklı bakılıyor. ‘Milli takım çeyrek finale kaldı. Hadi biraz daha motive edelim’ deniyor. Yani yarı final, madalya derken destek artıyor” değerlendirmesini yaptı.

Haberin Devamı