EkonomiGümrüksüz alışveriş dönemi bitince fırsatçılara ceza yağdı

Gümrüksüz alışveriş dönemi bitince fırsatçılara ceza yağdı

Gümrüksüz alışveriş dönemi bitince fırsatçılara ceza yağdı

Ticaret Bakanlığı, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde piyasa denetimlerinin artırıldığını belirterek, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulunca 2026 yılı içerisinde 1258 işletmeye fahiş fiyat artışı nedeniyle 389.4 milyon lira idari para cezası uygulandığını bildirdi.

 Cezaların en dikkat çekici olanı ise e-ticaret sitelerine verildi.

Haberin Devamı

840 FİRMA BELİRLENDİ

Bir süre önce yurtdışından (Temu dahil) yapılan tüm bireysel siparişlerde 30 Euro’luk gümrük muafiyeti kaldırılmıştı. Ancak bu uygulamayı fırsata çevirenler oldu. Bakanlık, yabancı menşeli e-ticaret sitelerine ithalat kısıtlamaları sonrasında yerel e-ticaret platformlarında fahiş fiyat artışı tespit etti. Bu kapsamda fiyatları yukarı çeken 840 işletme radara yakalandı. Bu işletmelere toplam 151 milyon 718 bin lira ceza kesildi.