Gümrüksüz alışveriş dönemi bitince fırsatçılara ceza yağdı

Ticaret Bakanlığı, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde piyasa denetimlerinin artırıldığını belirterek, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulunca 2026 yılı içerisinde 1258 işletmeye fahiş fiyat artışı nedeniyle 389.4 milyon lira idari para cezası uygulandığını bildirdi.
18 Mayıs 2026 , Pazartesi 07:00
Cezaların en dikkat çekici olanı ise e-ticaret sitelerine verildi.
Haberin Devamı
840 FİRMA BELİRLENDİ
Bir süre önce yurtdışından (Temu dahil) yapılan tüm bireysel siparişlerde 30 Euro’luk gümrük muafiyeti kaldırılmıştı. Ancak bu uygulamayı fırsata çevirenler oldu. Bakanlık, yabancı menşeli e-ticaret sitelerine ithalat kısıtlamaları sonrasında yerel e-ticaret platformlarında fahiş fiyat artışı tespit etti. Bu kapsamda fiyatları yukarı çeken 840 işletme radara yakalandı. Bu işletmelere toplam 151 milyon 718 bin lira ceza kesildi.
BUNLARI DA OKUYUN
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Alman mevkidaşı Wadephul ile telefonda görüştü
Acı tesadüf! Kalp krizinden ölen arkadaşının cenazesine geldi, kalp krizi geçirdi
İçişleri Bakanı Çiftçi'den KKTC'deki temaslarına ilişkin açıklama
Yapay zeka destekli fotoğraflarla kendisini MİT’le irtibatlı gibi gösteren şüpheliye gözaltı
Onlyfans soruşturmasında yeni gelişme! İçerik paylaşan 27 şüpheliye 10 yıla kadar hapis talebi






