Konut alım ve satımında yeni dönem başlıyor

Ev, arsa ve dükkan alımında yeni ödeme sistemine geçiliyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmeliğiyle gayrimenkul ticaretinin kuralları güncellendi.
Buna göre, taşınmaz alım-satım işlemlerinde para, güvenli ödeme sistemi üzerinden ödenecek. Eğer kredi çekilmişse kalan tutar da bu ödeme sistemi üzerinden yatırılacak. Yeni sistemle birlikte nakit, havale ve EFT ile yapılan ödemeler dijital ortamda güvence altına alınacak.
1 TEMMUZ’DAN İTİBAREN ZORUNLU
Böylece tapuda alım-satım işlemi gerçekleştiği an para alıcıdan satıcının hesabına geçecek. Bu yolla dolandırıcılık ve mağduriyetlerin önüne geçilecek. Diğer yandan devlet emlak alım-satımında fiyatı düşük göstermek isteyenleri engellemiş olacak. Bir başka deyişle vatandaş korunurken kayıtdışılık da önlenecek. Sistemin kullanımı 1 Temmuz 2026 tarihine kadar isteğe bağlı olacak. Bu tarihten itibaren ise zorunlu hale gelecek. Bakanlığın bu süreyi üç aya kadar uzatma yetkisi bulunuyor.
Dünyada bir ilk! 'İçi komple dolduğunda tüm İstanbul'a yeter' dedi, dükkanın önüne kurdu
YKS sınav giriş belgeleri erişime açıldı
Cuma günü okullar tatil edildi! Milli Eğitim Bakanı'ndan açıklama
TEM'de otomobil, 2 araca çarparak takla attı! Trafik sıkıştı
Yüzlerce bin liralık ‘logo’ vurgunu! Kameralara böyle yakalandı




